In plina criza economica/energetica/financiara detinerea unei masini slabe tehnic si cu costuri de mentenanta mari devine problematica.
In acest moment daca masina ta are probleme tehnice vei ajunge la service si vei avea de platit o factura dublata fata de acum 6 luni pentru ca inflatia a triplat in multe cazuri preturile la toate piesele auto.
Exact in aceasta situatia automobilul personal trebuie sa “consume” cat mai putini bani, motiv pentru care Autolatest prezinta 10 cele mai bune masini care pot merge si 400.000 de km fara probleme tehnice serioase!
1.Subaru Forester 2.0 BOXER
Acest crossover de clasa compacta reuseste sa fie pe prima pozitie pentru ca motorul sau boxer pe benzina de doi litri aspirat are fara doar si poate o rata a fiabilitatii extrem de mare.
Este recomandat motorul de doi litri aspirat cu transmisie automata AT4 pentru ca este cel mai fiabil! Nu recomanda gama boxer 2.5 litri in nici o forma a sa!
Din pacate in Romania nu prea exista aceste masini pentru ca romanul nu stie decat VW, Opel sau Renault!
Test Drive Subaru Forester capitolul II/ 2.0 Boxer 150 CP si 196 Nm, consum, transmisie automata
2. Mitsubishi SpaceStar 1.2
In acest top intra fara discutii micutul Mitsubishi SpaceStar care, daca este echipat cu motorul 1.2 MIVEC clasic poate merge fara probleme chiar si 600.000 de km fara nici cea mai mica interventie sub capota.
Motorul este simplu, iar optiunea transmisie CVT este recomandata pentru ca are o perioada de viata mult peste cea a masinii!
Test drive cu noul Space Star 1.2 CVT MIVEC 2014-Masina ideala pentru Bucuresti
3. Dacia Logan I 1.4 MPI si 1.6 MPI
Este greu de crezut insa masina romaneasca Dacia Logan I avea sa dea peste cap toate statisticile pentru ca aceasta prima generatie de Logan putea merge fara probleme chiar si 1 milion de km.
In afara de problemele cu rugina, acest Logan avea sa demonstreze tuturor ca poate sa fie o masina de buget extrem de fiabila in timp!
Urmatoarele generatii Logan II 2015 si Logan III 2021 sunt inferioare.
4. Mazda 6 GH 2.0 Benzina 147 CP
Mazda 6 din generatia GH avea sa devina un adevarat best seller in Europa pentru ca este urmasul primei generatii de Mazda 6 care nu a excelat la nici un capitol.
Generatie GH este extrem de fiabila doar atunci cand este echipata cu motoarele pe benzina 2.0 si 2.5 cu injectie multipunct.
Motorul diesel de origine Ford este bun, insa nu se poate ridica la nivelul “benzinarelor”!
4-5 Opel Astra G si VW Golf 4
Clasarea pe pozitia 4 a celebrului Opel Astra G poate parea socanta, insa realitatea este ca aceasta generatie de compacte cu motoarele pe benzina EcoTEC de 1.4 litri sau 1.6 litri au demonstrat o anduranta greu de anticipat.
Exact aceeasi situatie este regasita si la concurentul sau direct VW Golf 4 cu celebrele motoare 1.9 TDI insa si motorul 1.6 MPI extrem de fiabil in timp.
Si daca nu crezi asta, poti merge in orice intersectie din orice oras din Romania si vei vedea garanta in cateva minute in trafic un Astra G sau un Golf 4 fara discutii!
De ce Opel Astra G este mai ieftin decat un telefon ? Masina Saracului in Romania
6-7 BMW Seria 3 E46 si Seria 3 E90
BMW ramane masina preferata a romanului de rand care vrea sa epateze pentru ca are in continuare cele mai mici costuri cu mentenanta si piesele de schimb.
Un 320d E46 facelift poate merge fara probleme chiar si 800.000 de km, motiv pentru care samsarii cumpara aceste masini dupa care dau inapoi chiar si 500.000 de km.
Urmasul sau E90 a fost mai pretentios, insa chiar si asa un exemplar intretinut putea parcurge fara probleme 400.000 de km fara interventii costisitoare sub capota.
8. Kia Ceed I 1.6 CRDI 2008
Kia Ceed din prima generatie a ramas in memoria fanilor drept cea mai buna masina Kia vanduta in Romania pentru ca a afisat in timp cea mai mare fiabilitate.
Motorul vizat de fani este prima generatie de 1.6 CRDI care a aparut pentru prima data pe gama Kia Carens in 2007.
In afara de cateva probleme cu coloana de directie sau desprinderea bordului in zona parbrizului, gama Ceed I poate parcurge sute de mii de km fara probleme reale.
9.Lexus GS250 sau GS300 Hybrid
Lexus ramane un etalon cand vorbim de fiabilitate, iar gama GS este indiscutabil una care trebuie mentionata aici.
Masina a aparut exact acum 10 ani in Romania si de atunci nu prea au fost probleme cu motorul sau transmisia cum vedem la concurenta sa germana.
Singurele problema ale masinilor Lexus sunt preturile mari ale pieselor si lipsa unor mecanici capabili sa faca menteanta acestor masini ( si vorbim si de reprezentante!).
10. Mercedes Clasa C
Chiar daca Mercedes a fost aspru criticat in ultimii 10 ani ca produce masini cu o calitate de fabricatie precara, realitatea este ca micutul Clasa C intr-o echipare diesel 2.0 CDI poate parcurge fara probleme sute de mii de km
Evident ca actuala generatie nu se mai poate apropia de rezultatele unui W124, insa echipata cu transmisia 9G Tronic aceste masini pot merge sute de mii de km fara probleme serioase.
Test in premiera cu noul Mercedes Clasa C-220 Bluetec W205 170 CP 7G-Tronic 2014
Space Star e o masina foarte usoara, e fasneata si cam atat. Consumul nu e neaparat ca cel de pe hartie cum e si la alti producatori, se apropie foarte tare de producatorii europeni la consum, are probleme la frane cu discurile destul de des, iar piesele costa neasteptat de mult pentru o masina din aceasta clasa. Are niste scoruri mari, am ramas surprins. E o masina produsa pentru piata din asia, probabil acesta e unul dintre motive, piesele sunt mai greu accesibile , altfel nu imi explic. (cautati daca nu ma credeti la vanzatorii de piese si comparati dupa cu cei de la vw-skoda-opel-renault, etc).
Daca te uiti la pret de piesa de origine, ni e nici o diferenta de pret. Doar ca la mitsubishi e mai greu sa gasesti piese de slaba calitate cunoscute ca piese ” pe producator “.
Daca in schimb compari piese de origine mitsubishi cu piese contrafacute ( pe.producator ) pt w skoda etc, arunci ai dreptate, asa este.
Lumea spune ca 2.0 cdi de la MB sunt cam problematice. Nu bag mana in foc pt aceasta infformatie doar spun din auzite