Japonezii de la Mitsubishi au decis in urma cu un an sa prezinte pietei din Europa un succesor pentru modelul Colt.
Acesta din urma a reprezentat pentru japonezi una dintre cele mai apreciate masini cu cele trei romburi pe capota pentru simplu fapt ca un Colt era o masina destinata celor care nu cauta neaparat senzatii tari, ci doar o citadina fiabila.
Zis si facut, ultima generatie de Colt era construita impreuna cu Daimler Benz ( defunctul smart forfour) si a constituit o oferta credibila in fata marilor nume europene precum Clio, 207 sau Polo.
Acum a venit timpul ca Mitsibishi sa prezinte o masina produsa 100% in casa, adica fara ajutorul tehnic al altui constructor.
Rezultatul se numeste Space Star, o masina fara prea multa istorie in Romania, insa care este onesta, are ce arata si nu se da la o parte in fata concurentei europene.
SPACE STAR II este complet diferit de vechiul SPACE STAR
In urma cu un deceniu Mitsubishi avea pe piata masina Space Star care, in comparatie cu actualul model nu era decat un mini MOPV extrem de spatios si care trebuia sa concureze masini precum Scenic sau Xsara Picasso.
Acum noul Space Star este o masina dedicata celor care merg in oras, adica marilor aglomeratii urbane unde un gabarit mare nu avantajeaza pe nimeni.
Sa succezi un Colt in Europa nu este un lucu usor pentru ca masina avea deja o clientela formata, iar schimbarea numelui este un joc usor periculos pentru japonezi.
CARE SUNT SCHIMBARILE FATA DE COLT?
Ei bine noul Space Star este o masina mai lata, mai usoara insa care are o inaltime a caroserie mai mica. Aceste caracteristici reprezinta de fapt o crestere a segmentului in care concureaza noul Mitsubishi pentru ca acum masina de fata poate concura fara probleme un Clio IV sau un Polo si la capitolul volum al portbagajului.
De fapt noul Space Star este una dintre cele mai mari masini din clasa sa, iar greutatea sa la gol este cea mai mica, detalii care anunta o sportivitate superioara intr-un oras precum Bucurestiul.
MOTORIZARE PE BENZINA ASPIRATA SI CVT
Sub capota masinii de fata se ascunde un motor pe benzina aspirat de 1.2 litri care dezvolta o putere maxima de 80 CP.
Acest propulsor este dinamic insa sufera la capitolul zgomot pentru ca masina nu dispune de o antifonare a habitaclului foarte buna.
De asemenea la viteze mari in mediul extraurban vantul este la randul sau o problema, zgomotul interior fiind peste media clasei.
Cutia de viteze CVT este de ultima generatie insa in ciuda celor mai noi setari exista momente cand aceasta zmuceste in primele rapoarte. Motorul cu 3 cilindri in linie nu este un exemplu de rafinament, insa reuseste sa ofere performante admirabile.
Fata de transmisiile concurentei acest CVT Mitsubishi ofera pe langa treapta DS care se traduce in viata reala prin programul SPORT si o treapta L care reprezinta o prescurtate de la LOW. Aceasta treapta permite masinii sa pastreze o treapta joasa atunci cand este incarcata, sau atunci cand soferul vrea sa conduca in modul frana de motor cand masina coboara de pe un munte.
Aceste caracteristici sunt unice in acest segment si fac viata la bordul lui Space Star mult mai eficienta.
Consumul mediu afisat de noua masina a celor de la Mitsubishi nu a reusit sa atinga 4 litri/100 de km asa cum anunta bannerul de pe portiere. In realitate un Space Star consuma in oras in medie 6.4 litri de benzina, iar cand iesim in modul extraurban consumul scade pana undeva in jurul valorii de 5 litri.
PRO
Greutate mica a caroserie
Cutie CVT complexa
Motor pe benzina vioi
Spatiu interior foarte mare
Volum mare al portbagajului ( maxim 600 litri)
5 ani garantie sau 150.000 km
Aer conditionat automat, sensori de lumini, geamuri cu tenta versiune de test
CONTRA
Pret de achizitie mare al versiunii de fata
Antiofonare slaba a caroserie
Tren de rulare setat slab cand se trece peste denivelari scurte