Daca pana in prezent number one a fost Toyota, la capitolul rezultate financiare acesta are de infruntat un concurent deosebit de dinamic care poarta numele de Mazda.
Acestia din urma au pornit la atac de cativa ani, iar rezultatele se observa cu usurinta.
Truck Of the Year in America este Mazda CX-9, iar gama de modele Mazda 2 a cucerit deja Europa. Pasul urmator se numeste Mazda 6 si acesta reprezinta in prezent o concurenta demna de luat in seama chiar si pentru numele mari din Europa precum VW, Opel sau Renault.
Mazda 6
Berlina de clasa medie a japonezilor a primit recent o noua generatie care face jocul din acest segment deosebit de serios pentru modele ca Passat, Vectra (Insignia) sau Laguna. Noua masina se deosebeste de predecesorii sai printr-o linie a designului fluida si extrem de atragatoare inca din primul moment.
Design
Daca am pune noua Mazda 6 langa un Lexus IS sau chiar un Mercedes Clasa C cu siguranta masina nipona va castiga fara probleme titlul de Best Looking Car. Dimensiunile mari ale caroseriei sunt accentuate de o linie laterala care promoveaza o masivitate socanta.
Oricum, rezultatul testului a scos in evidenta o invidie evidenta a posesorilor de masini germane la acest capitol.
Caroserie
Mazda 6 vine sa ofere clientilor traditionali de berline europene atat un spatiu interior foarte mare, cat si un feeling specific mentalitatii zoom-zoom. Habitaclul masinii este extrem de bine gandit, toti pasagerii putand convietui fara probleme chiar si pe distante mari.
Cel mai mare castig in comparatie cu predecesorul sau este o habitabilitate peste limitele clasei, fapt care ne duce cu gandul, evident, la segmentul imediat urmator, dominat de masini pretentioase si mult mai scumpe.
Comportament rutier
Mazda 6 preia gradul de sportivitate intalnit si la SUV-ul CX-7 sau Mazda 6 MPS. Acest lucru se traduce in viata reala printr-un raspuns dinamic al directiei si al trenului de rulare. Dezavantajul clar al masinii la acest capitol este rigiditatea mare a suspensiei, buna in Europa de Vest, insa nu asa de indicata in Romania noastra plina de gropi. Chiar si asa, suspensia a facut fata parcurgerii a mai bine de 1.000 de km in Romania.
Motor
Sub capota, modelul din test a fost echipat cu motorul diesel de doi litri si 140 CP, propulsor care este dezvoltat de Ford impreuna cu francezii de la PSA. Acesta are common-rail si se dovedeste un partener rafinat si de nadejde, indiferent de plaja de turatie.
Chiar daca puterea dezvoltata este suficienta, in timpul testului am simtit nevoia unui propulsor de cel putin 170 CP.
Acest deziderat ni se va implini la vara, cand masina va beneficia de serviciile unui diesel TDCi de 2.2 litri si 185 CP. Pana atunci, nu putem decat sa laudam propulsorul de 140 CP, care a reusit sa afiseze un consum minim de combustibil de 5.4 litri in mediu extra urban si un maxim de 10 litri in congestionatul Bucuresti. In cazul unei croaziere cu 160 km/h pe autostrada, acest propulsor nu are nevoie decat de 8.5 litri pentru fiecare 100 de km parcursi.
Transmisie
Cutia de viteze a modelului testat a fost una manuala cu 6 rapoarte extrem de exacte, aceeasi care echipeaza si modelele mult mai puternice ale marcii.
Primul lucru care atrage atentia este asistarea excesiva a ambreiajului si a cursei pedalei, fapt care necesita o usoara acomodare in comparatie cu modelele europene.