Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noul Lexus GS250 2012-BMW Seria 5 killer

La acest capitol daca mai aducem aminte si de marci precum BMW sau Jaguar nu putem decat sta linistiti ca indiferent de optiunea noastra nu putem sa gresim.

Ei bine toti v-ati gandit la BMW, Mercedes si Audi din prima secund, insa aproape nimeni nu a acordat atentie unor marci marginalizate precum Lexus, Acura sau Infiniti. Acestia din urma reprezinta de fapt ceea ce este mai bun in Japonia la capitolul premium pentru ca sunt marcile de lux ale unor constructori precum Toyota, Nissan sau Honda, constructori despre care nu mai trebuie sa facem nici o introducere prealabila.

Daca Infiniti este prezent in Romania insa nu este comercializat oficial de Nissan Romania ( si acest lucru se vede clar prin serviciile Autoitalia ) sau ca marca de a lux a celor de la Honda pe al sau nume Acura nici macar nu este disponibila clientilor romani face ca prezenta acestora intr-o tara dominata clar de BMW si Audi sa fie greu de intelest.

Pur si simplu singurul japonez care are o prezenta in Romania la nivelul celei mondiale este marca Lexus importata asa cum este si normal de Toyota Romania.

Acestia sunt pe piata de ani buni de zile si ofera clientilor care nu doresc sa cumpere un BMW sau Audi masini exclusiviste de multe ori mult mai interesante decat cele de factura germana.

Un astfel de exemplu este cel al noului Lexus GS care se prezinta astazi intr-o forma complet noua pentru cei care doresc nu doar sportivitate sau lux ci un automobil extrem de bun calitativ, extrem de luxos, extrem de high tech si care sa nu poate pe capota sigla BMW sau celebrele cerculete ale celor de la Audi.

UNDE SE POZITIONEAZA NOUL GS?

In primul rand trebuie sa spunem ca un Lexus nu este un BMW sau un Audi, adica nu este o masina care sa poata sa fie utilizata fara probleme ca taxi sau care sa fie echipata cu o motorizare diesel cu 4 cilindri care se gaseste pe cele mai vandute utilitare din Europa. Aici nu poti sa gresesti prin achizitia unui motor diesel pentru ca aceste motoare se monteaza pe modelele care parcurg multi km in regimuri de functionare severe.

Sa conduci un Lexus diesel este ca si cum am conduce un Rolls Royce TDI sau un Aston Martin echipat cu un diesel de trei litri….pur si simplu nu se face.

Daca vrei o masina de 70.000 euro care sa consume 5 litri de motorina poti oricand sa-ti cumperi un BMW 525d sau un Audi A6 2.0 TDI, modele care afiseaza recorduri la capitolul autonomie insa care la sfarsitul zilei sunt doar un concept nefericit al industriei auto germane de a impaca dorinta clientilor europeni de a conduce masini economice premium.

Pentru cei care ar putea sa ne contrazica trebuie sa-i intrebam cum merge un BMW 530i sau un Mercedes E350 echipate cu motorizari pe benzina de ultima generatie in comparatie cu suratele lor de obicei in culoarea crem si diesel.

Si dupa aceasta mica teorie a implementarii motoarelor diesel zgomotoase si putin performante in segmentul premium, incepe sa prezenetam de fapt noul Lexus GS205, masina care are toate sansele sa castige un titlu atunci cand vorbim de rafinanemt tehnic si de ce nu consum real de benzina.

MARELE GS PRIMESTE UN MIC V6

Sub capota japonezului nostru de ascunde o motorizare pe benzina care nu doar ca este rafinata ci chiar suprinde la capitolul performante. La prima vedere avem de aface cu un V6 clasic Lexus care dezvolta o putere maxima de 206 CP si un moment motor doar de 253 Nm.

Acesta din urma era si cea mai mare problema inainte de a conduce masina pentru ca totusi urma sa conducem o limuzina cu o greutate la gol de peste 1.7 tone, iar momentul motor si turatia sa unde era dezvoltat avea sa creeze probleme. Putine au fost automobilele care ne-au suprins placut in cele peste 400 de teste realizate in Romania, iar acest GS250 este cu siguranta unul dintre ele. 

Dupa citirea fisei tehnice nu puteam trage concuzia ca acest GS urmeaza sa fie o supriza placuta, insa dupa realizarea a peste 500 de km la bordul sau putem spune ca japonezii au realizat o masina de top cu o motorizare care poate suprinde in orice moment.

Propulsorul sau primeste note maxime la capitolul rafinament unde ajutorul cel mai de seama vine din partea transmisie automate clasice cu 6 rapoarte. 

Aceasta se situeaza la nivelul celei ZF cu 8 raporate la capitolul eleganta in ciuda faptului ca germanii au 8 trepte in timp ce japonezii trebuie sa se bazeze doar pe 6. La prima vedere poate parea un handicap insa nu de multe ori pentru un motor mai mic alegrea unei transmisii automate cu cat mai multe viteze nu este cea mai buna solutie.

RAFINAMENT

Inca din primele momente urcati la bord nu putem sa nu observam faptul ca noul Lexus GS este fara nici un menajament mai bun calitativ decat un BMW Seria 5, un Mercedes Clasa E sau un Audi A6. Pur si simplu cand vine vorba de calitate de fabricatei si mai mult de calitate perceputa masinile din aceasta clasa a celor de la Lexus ofera tot ceea ce este mai bun. 

Intraga plansa de bord este realizata din spuma poliuretanica de cea mai buna calitate, iar celelalte parti sunt acoperite cu piele cusuta impecabil. All around noua masina a japonezilor stabileste noi standarde de calitate intr-un segment premium care este domniat de ani buni de zile de modele germane. Si da interiorul unui Lexus GS este superior unui Audi A6 2012.

INTERIOR

Noul GS250 trebuie sa fie admirat fara nici un menajament din spatele volanului deoarece aici se gasesc cele mai multe inovatii de care se pare are nevoie un sofer premium. 

La prima impresie putem spune ca am fost oarecum impresionati de cel mai mare display al industriei auto, un monitor de 12.3 inch care este pozitionat deasupra consolei centrale. Sistemul multimedia este usor de folosit datorita unui joystick patratos montat pe consola centrala imediat unde se termina cotiera.

Cu acest sistem putem spune ca Lexus poate sa se mandreasca chiar si in fata unor masini mult mai scumpe precum Mercedes Clasa S sau BMW Seria 7 prin simplu fapt ca a introdus in industria auto “plasma” ideala iubitorilor de gadgeturi.

Imensitatea sa eclipseaza total celelalte detalii ale interiorului atat ziua cat si noaptea unde masina ofera chiar si un mod black pannel pentru a nu distrage atentia soferului in timpul condusului.

Urmatorul punct care este clar superior lui BMW sau Audi este instalatia audio semnata de americanii de la Mark & Levinson, sistem care ofera o putere reala de peste 450 W. Fidelitatea sistemului este la un nivel superior celei de la BMW-ul Seria 7 Harman Kardon sau Beker-ul lui Mercedes.

Dupa ce ne-am acomodat cu pansa high tech a masinii trebuie sa ne uitam putin si la psagerii din spate care primesc in premiera pentru acest segment o comanda independenta sistemelor multimedia si a instalatiei de aer conditionat. Aceste sisteme sunt accesate de cei din spate doar dupa ce se escamoteaza cotiera centrala a banchetei.

COMPORTAMENT RUTIER

Lexus spune ca noul GS este mai mult decat un concurent pentru deja banalul BMW Seria 5 sau pentru Audi-ul A6, iar dupa o runda de teste in forta pe circuitul de karting de la Amkart putem spune ca au mare dreptate. De vina pentru aceasta reusita este noul tren de rulare pilotat electronic, sistem care permite soferului sa aleaga diferite moduri de functionare unde Sport+ si Sport S+ inseamna un raspuns mai bun al motorului si al transmisiei si o setare mult mai dinamica a suspensiei.

Pentru cei care doresc o calatorie fara batai de cap GS-ul nostru are un mod ECO unde cutia de viteze schimba rapoartele pana cand motorul ajunge la o turatie de 1.500 rpm si trenul de rulare este setat pentru un comfort deplin chiar si cand mergem pe denivelari.

CONSUM DE COMBUSTIBIL

Realizam si aceasta mica rubrica de consum cand vorbim de o masina premium pentru ca ne aflam in Romania unde clientul de baza al celor de la BMW sau Audi cumpara cu ochii inchisi limuzine de top echipate cu motoare diesel mai putin de top. 

Aici trebuie sa amintim ( si chiar nu putem sa ne abtinem!) de modelul BMW 525d echipat cu un 4 in linie diesel sau de modelul Audi A6 2.0 TDI. Aceste masini germane obtin recorduri fantastice la capitolul economie de combustibil, insa au marele dezavantaj de a suna, a merge si de a se vinde second hand exact cum o face un taxi din Munchen sau Stuttgart. 

Sa pui un diesel cu 4 cilindri chiar si daca ar avea el doua turbocompresoare pe o masina premiun cu un pret de achizitie de peste 70.000 euro este un maxim istoric al mentalitatii downsizing-ului european.

Cum am puteam compara vreodata un BMW Seria 5 echipat cu un motor pe benzina cu 6 cilindri in linie cu un banal si enervant 4 cilindri diesel? Cum am putea compara vreodata un Audi A6 dotat cu un motor V6 TFSI cu un A6 echipat cu un TDI de doi litri gasit pe toata gama de utilitare Caddy sau Transporter? 

La aceasta intrebare nu o sa ne raspunda niciodata producatorii pentru ca ei doresc sa vanda tot mai multe masini, insa raspunsul cel mai evident vine tocmai din Japonia, tara unde s-a inventat downsizing-ul acum 3 decenii, sub forma unui Lexus GS cu motor pe benzina aspirati iubitor de turatii. 

In urma efectuarii a peste 300 de km in traficul din Bucuresti am reusit sa atingem un consum mediu de 12.5 litri pentru fiecare 100 de km intr-o deplina liniste. Rafinamentul motorului Lexus V6 este atat de mare incat consumul extraurban realizat la o viteza de 100 km/h a fost de numai 7 litri/100 de km efectuati. 

Aceste cifre arata din nou ca in multe cazuri motoarele diesel sunt mai eficiente decat cele pe benzina, insa atunci cand vorbim de segmentul premium si de rafinamentului unei masini cu un pret de achizitie de peste 70.000 euro echiparea lor cu un motor diesel de cilindree mica (aici nu vorbim de motoarele de trei litri diesel) este o dorinta ciudata a unui cumparator dubios despre care se trage concluzia ca nu are bani sa mearga cu un motor pe benzina. 

Cum sa dai +70.000 euro si nu-ti poti permite sa-ti conduci masina proprie din considerente de consum (adica vrei sa consume 5 litri) sau de ce nu taxe anuale (adica sa fie sub 2.000 cmc pentru a avea un impozit de 180 RON)? 

CONCLUZIILE AUTOLATEST

All around masina celor de la Lexus nu este doar un concurent pentru BMW Seria 5 sau Audi A6, ci chiar modelul care vine in Europa sa-i invete pe europeni cum trebuie sa se comporte o berlina mare premium atat la capitolul gadget, comfort, rafinament cat si din punct de vedere al mentalitatii de renuntare la downsizing si motoare agriculturale diesel.

Noi cei de la Autolatest recomandam tutuor celor care doresc sa-si cumpere un BMW sau un Audi sa mearga sa testeze noul GS pentru a intelege mai bine ce inseamna un alt punct de vedere al segmentului premium.

Despre versiunea de fata putem spune ca este o masina completa, insa pentru cei cu pretentii sportive sau celor care doresc o exclusivitate superioara le recomandam sa se uite mai degraba la modelul GS450h care are un consum in oras precum Bucurestiul mult mai mic decat al oracarui diesel BMW sau Audi. De ce? Pentru ca este cel mai avansat hibrid din segment echipat cu un motor pe benzina Atkinson si o injectie dubla D-4S.

PRO

Calitate de fabricatie mai buna decat cea a unui BMW Seria 5 sau Audi A6

Motor pe benzina aspirat, performant si extrem de rafinat

Sportivitate reala

Consum decent de benzina

Cutie de viteze fara cusur

Sisteme multimedia top of the class

Spatiu interior superior modelelor germane

Fiabilitate tehnica superioara orcarui BMW sau Audi

Exclusivitate superioara masinilor germane

CONTRA

Pretul versiunii de fata mult prea mare

Niveluri de echipare cu o diferenta mare de costuri

Valoare de revanzare mica intr-o tara unde 80% din masinile BMW si Audi sunt 2.0 diesel!

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente