De vina pentru aceasta decizie este chiar boss-ul Fiat-Chrysler care a Sergio Marchione care a anuntat ca Lancia nu se va mai produce datorita datoriilor inregistrate.
In total grupul italiano-american a oferit publicului pierderile reale de aproape 1 miliard de dolari in perioada 2012-2013.
Pentru a salva marcile de volum Fiat si Chrysler si pentru a scapa de la faliment nume precum Alfa Romeo sau Maserati, Marchione a decis sa introduca un plan de restructurare sever. Primul care iese din carti este chiar brandul premium Lancia care din pacate nu se poate compara cu nume precum BMW, Audi sau Mercedes.
In Romania importatorul Lancia, grupul israelian Autoitalia nu a declarat nimic oficial insa vanzarile foarte mici ale masinilor Lancia nu pot reprezenta o problema pentru acestia in aceasta zona.
Lancia detine in prezent in oferta marele Thema care este de fapt un Chrysler 300 echipat cu un motor diesel VM Motori si micutul Ypsilon, masina de oras premium care trebuie sa concureze marca germana Mini a celor de la BMW.
Asadar, si marca Lancia urmeaza sa primeasca in Romania aceeasi strategie din partea Autoitalia asemenea brandului de masini 4×4 Ssangyong iubit de soferii din Romania datorita motorizarilor diesel Mercedes.
Un exemplu care pentru care aceasta marca nu are sanse pe piata din Romania este pretul de achizitie al unui model Thema 3.0 V6 Multijet care se vine in schimbul sumei de 47.700 euro cu TVA.
La aceasta suma poti oricand sa-ti cumperi un Audi A6 sau un Mercedes Clasa E intr-o versiune de echipare decenta.