Din pacate Dacia a scazut constant calitatea de fabricatie si calitatea tehnica a masinilor produse la Mioveni incepand cu anul 2015 cand a aparut pe piata gama Logan II.
Este greu de inteles cat de bune erau masinile Logan de prima generatie, adica daca conduci o Dacia produsa dupa 2016 nu vei intelege de ce romanii regreta primul model de Logan.
Si ca sa devenim subiectivi am ales sa prezentam testul de fiabilitate al cehilor care au cumparat un Logan I din 2005 cu “doar” 436.000 de km la bord.
Mecanicii cehi au descoperit socati ca motorul clasic 1.4 MPI nu are “scurgeri” chiar si la acest numar de km parcursi.
Caroseria a scapat cate de cat de rugina, insa Dacia a avut probleme cu primele modele Logan din 2004 cand au fost si rechemari masive in 2005 si 2006 pentru a remedia coroziunea.
Inginerii sunt socati de faptul ca trenul de rulare cu bratele sale fata supradimensionate sau puntea spate rudimentara rezista fara probleme chiar si cand masina se apropie de 500.000 de km.
Diferentele de calitate se vad astazi cand ne uitam la gama de motorizari si solutia tehnica aplicata pe modele Logan II si Logan III care au dus Dacia in partea de jos a clasamentelor din Germania la capitolul fiabilitate si probleme tehnice.
Rezistenta motoarelor Renault de generatie Euro 2, 3 si Euro 4 ( 1.4 MPI, 1.6MPI sau 1.6 16V) nu a mai fost atinsa de motoarele Euro 5 si Euro 6 din seria 1.2, 0.9 TCe sau 1.0 SCe.
Mai jos vezi cum arata componentele masinii Logan I cu peste 400.000 de km.
2016-Penibilul industriei auto! Un Logan merge 1 milion de km pe GPL si germanii se chinuie la 45.000 de km
Acest lucru se traduce mai simplu prin realizarea tehnologica a motoarelor sa “tina” nu mai mult de 150.000 de km, moment cand fie acestea se schimba fie acestea se repara capital, si cand spunem reparatie capitala trebuie sa ne gandim la o suma minima de 4.000 euro.
Este surprinzator cum un ialomitean a mers peste 1.000.000 de km cu o banala Dacia Logan pe benzina, in timp de 90% dintre clientii marcilor auto germane nu mai parcurg mai mult de 150.000 de km.
Viata reala in industia auto europeana este complet schimbata fata de acum 15 ani cand germanul mergea fara probleme 200.000 de km cu masina sa fie VW, fie Opel fie Mercedes dupa care era vanduta est europenilor pentru a merge fara probleme chiar si 500.000 de km.
Acum germanii vand repede masina lor cumparata de noua undeva pe la 100.000 de km pentru ca stiu ca aceasta are o rata a fiabilitatii extrem de scazuta, iar masina iese din celebra garantie de 2 ani fara limita de km.
Preturile masinilor relativ noi in Germania sunt extrem de scazute, de unde si zeci de mii de romani care vin repede cu Passat-uri si Golf-uri de 2-3 ani in Romania, masini care din pacate nu mai reprezinta de mult o garantie a unui produs bine realizat.
Toate masinile Dacia 1.0 TCe Eco G pe GPL au probleme tehnice cu instalatia LandiRenzo “de fabrica”!
Dacia se vede in aceste luni pusa in fata unei situatii extrme de grave pentru ca mii de clienti de Logan si Sandero au probleme grave cu instalatia de GPL.
Evident ca vorbim de o instalatie de GPL montata “de fabrica” marca LandriRenzo care demonstreaza din nou ca din punct de vedere tehnic nu se poate ridica la nivelul unei instalatii italiene Tomasetto STAG.
Clientii Dacia au probleme cu senzoristica instalatiei insa si cu partea de vaporizatoare, componente curciale pentru buna functionare a masinii.
Si este socant de vazut si faptul ca aceste probleme apar la noile modele Dacia Logan si Dacia Sandero inca cand aceste masini au 10.000 sau 20.000 de km din momentul achizitiei.
Dacia promoveaza vanzarea de masini cu GPL de fabrica pentru ca doar asa pot cere chiar si 900 euro in plus fata de versiunea de baza, plus cresterea reviziei pana la un nivel de 1500 lei doar ca aceasta a fost pusa “de fabrica”!
Recomandarea noastra este achizitie unei masini Dacia Logan FARA GPL pentru ca o conversie cu Tomasetto aduce din start o fiabilitate mai mare, pretul unei revizii de 100 lei, retea mai mare de unitati service Tomasetto, preturi mult mai mici pentru piese atunci cand instalatia iese din garantie.
VEZI CARE SUNT COSTURILE REALE CU REVZIA LA DACIA ECO G 2022!
Dacia a inceput sa vanda deja noul sau motor pe GPL, un motor cu 3 cilindri de 999 cmc TCe, adica un motor turbo care vine acum doar cu o instalatie de GPL.
Eu am un Logan din 2006 354000 km. Excelentă mașina! A cam început să dea rugina dar nu vreau să o dau pe una nouă !!
Am o solenza 2004, frf putina urma de rugină, motorul merge impecabil la 120000 schimb consumabilele mai des de cît zice fabricantu
Telescoapele trebuiesc schimbate
În rest sa ne auzim de bine și preț mic la benzină
Vad ca aproape tot ce e pe roti pana in 2004-2006 au fost Masini. Apoi fabricantii au inceput sa dea cu ranga n ele. Au stricat design si fiabilitate fara exceptii. Sa dai zeci de mii de euro pe o masina ca n 2-3 ani sa ajunga gunoi, e o bataie de joc maxima. La care si cumparatorul bate palma. Ptr comoditate, lux, confort…te faci pretin cu vrajmasul…pacat de cei care au pus botul !
Am un Logan 16 16v din 2007 aprilie,140000km ,aproape fără rugină,doar telescoape schimbate,un rulment pe spate ,toba de eșapament și distribuția de două ori,la 68000km. și la 135000km,de două ori acumulatorul.In rest doar consumabile uzuale, plăcuțe frână,ulei,filtre.Merge impecabil.
Salut.Am un Logan 1,6 Facelift full din 2008 septembrie.Distributii,placute,ulei,telescoape fața…si altele,preturi mici.A.C. merge impecabil.
Dupa ce toti prietenii au ras de mine,le am dat curent iarna (Seat Leon) si tot iarna i am remorcat in panta (BMW).
Loganul era pt Germania,stropit pe burta cu acea pasta neagra.Nici acum nu a ruginit,am lucrat cu el la o mare firma de telecomunicatii,si ma duc si cu el la pește,a vazut gropi si drumuri la care marcile de mai sus se dadeau pe burta.
Este un gris comette metalizat superb si astazi.
P.S.Masinile prietenilor de mai sus s au dus drak intre timp.
Sanatate !