Masina din acest test drive este cea mai blamata masina noua din Europa, de catre toti producatorii traditionali de automobile, pentru ca masina de fata este produsa de Tesla si este cea mai vanduta in ultimii doi ani in UE.
Si cand spunem asta, ne uitam pe cifre si vedem ca in luna martie 2024 Tesla Model Y a reusit sa detroneze Dacia Sandero in topul celor mai vandute masini noi europene.
DE CE MODEL Y ESTE UN SUCCES ATAT DE MARE?
In primul rand, pentru simplul fapt ca americanii au reusit sa pastreze un raport foarte bun pret-performante-calitate, in timp ce marcile europene nici acum nu produc masini electrice bune.
Pentru mai putin de 40.000 euro, primesti o masina full-size SUV, cu spatiu interior foarte mare, o baterie LFP buna si accesul la cea mai buna retea se superchargere din lume, care functioneaza tot timpul cand ajungi la ele.
Aici europenii sunt mult in spatele celor de la Tesla, pentru ca produc masini electrice scumpe, care inca mai au dotari optionale si care nu ofera performante bune, indiferent ce spun departamentele lor de marketing, respectiv Model Y ramane un best-buy fara discutii.
CUM SE CONDUCE MODEL Y DUAL MOTOR 2024?
Din start trebuie spus ca vorbim de o masina cu doua motoare electrice, care ofera impreuna o putere de 514 CP, adica poate avea o repriza de la 0-100 de km/h in doar 5 secunde, fara prea mari probleme.
Pe langa performantele in medie “cu 200 CP in plus fata de concurenta sa directa”, Model Y ramane o electrica cu un comportament rutier foarte bun, mai ales cand este echipata cu jantele pe 20 inch si anvelope Michelin Pilot Sport4, oferite standard de catre americani.
Pe drumurile cu denivelari, suspensia nu ofera un comportament elegant, insa pana in ziua de astazi, nu am auzit un sofer de masina cu peste 500 CP sa se planga ca peste denivelari trenul de rulare este putin confortabil.
CAT MERGE NOUL MODEL Y FACELIFT 2024?
Noi am luat masina de la Tesla cu 600 km la bord si dupa 800 de km am realizat ca autonomia din fisa tehnica, de 533 km este realmente foarte apropiata de cea reala, noi plecand de la supercharger in medie cu o autonomie de 529 km.
Consumul mediu a fost de 19 kwh, consum foarte bun daca nu uitam ca am mers nu tocmai in limitele legale pe anumite tronsoane de drum.
All around, noul Model Y Dual Motor este o masina electrica completa, iar daca mergi doar in oras, atunci recomandam sa-ti cumperi un Model Y Standard cu bateria LFP pe care o incarci in fiecare zi pana la 100%, fara a avea probleme cu degradarea ei in timp.
INTERIOR CU 10 ANI MAI AVANSAT DECAT LA ORICE MERCEDES, BMW SAU AUDI!
Poate parea o declaratie fortata, insa acum vorbim de gama Model Y produsa in Germania, care are o calitate de fabricatie superioara modelelor de acum doi ani produse in SUA.
Trecand peste nivelul de asamblare si calitatea materialelor, noul Model Y 2024 are in continuare cel mai avansat interior din lume in acest segment, pentru ca este cel mai simplu si eficient.
Fata de Model 3 Highland, noul Model Y are in continuare cele doua manete in spatele volanului, insa radio-ul online live, functionalitatea tabletei, ergonomia si eficienta sistemului de aer conditionat automat digital si vizibilitatea reala best in class, sunt principalele criterii care fac concurenta depasita din primele momente.
Dupa ce te-ai obisnuit cu functionalitatea tabletei, descoperi zi de zi ca masina ta este singura cu Sentry Mode, singura cu internet integrat cu update-uri OTA rapide, cel mai bun sistem Autopilot din istorie si un sistem de inteligenta artificiala, care te atentioneaza ca peste 300 de km este o calamitate si mai bine alimentezi mai aproape pentru a nu intampina probleme.
Si da, aceste dotari sunt oferite standard pentru toti clientii, indiferent de piata!
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Noul Model Y 2024 ramane, fara doar si poate, cea mai buna masina electrica a momentului, pentru ca este masiva, pentru ca este cea mai sigura din segment, pentru ca are 514 CP si poate sa se incarce cu 250 kw la Supercharger.
Pretul de vanzare cu Rabla Plus este de 46.900 euro, si pentru aceasta suma este imposibil sa gasesti o masina SUV moderna AWD cu o putere de peste 500 CP.
De fapt, pretul de vanzare “este cea mai mare problema” a concurentei europene, care inca se chinuie sa produca masini electrice de 300 CP cu preturi de peste 60.000 euro.
PRO
Pret foarte bun de vanzare
Bateria are garantie de 8 ani sau 200.000 de km
Imagine de marca
Materiale premium la interior
Performante de supercar
Poti merge fara probleme in oras 550 km
Valoare mare de revanzare
5 stele la capitolul siguranta
CONTRA
Retea de Superchargere inca in dezvoltare in Romania
Asigurare scumpa de tipul Casco
FISA TEHNICA
Motor
2 motoare electrice
Putere maxima CP/ – rot/min: 514/0 rpm
Cuplu maxim Nm – rot/min: 493/ 0 rpm
Baterie
Acumulator Capacitate neta: 75 kwh LG M50
Transmisie
Punte motoare: 4×4
Dimensiuni
Lungime (mm): 4751
Latime (mm): 1921
Inaltime (mm): 1624
Ampatament (mm): 2890
Portbagaj: 854/2158 spate si 117 in fata
Greutate la gol kg: 2054
Performante
0 – 100 km/h (s) – 5.0
Viteza maxima (km/h) –220
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 16.8 kwh
Anvelope: 255/40 ZR20
Pret
Pret lista cu TVA: 52.000 euro insa cu RablaPlus 46.900 euro