Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu noua Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022! Motor prea mic pe benzina si consum prea mare de GPL

Se pare ca Dacia Jogger a devenit un adevarat best-seller al romanilor, pe toate pietele din Europa, pentru simplul fapt ca marii constructori de automobile nu mai ofera masini MPV cu 7 locuri.

Exista oferta clasica de utilitare de 1.5 tone precum Renault Trafic, Peugeot Expert sau VW Transporter care, din pacate, au un cost real intr-o echipare decenta de aproximativ 45.000 euro.

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

Exact acesta este si motivul pentru care Renault si Dacia au lungit platforma tehnica a modelului Logan/Sandero, insa si pentru a face loc in gama unui Lodgy mult mai mare, insa si mai scump de produs.

CE ESTE DE FAPT DACIA JOGGER?

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

Noul Jogger este, de fapt, o reinterpretare a modelului Logan MCV din prima generatie, care avea o platforma cu un ampatament mai mare, respectiv o masina de clasa mica capabila sa ofere inca o bancheta in portbagaj.

Gama Jogger I este, de fapt, un Logan 3 cu aceeasi tehnica aplicata la primul MCV, adica lungim caroseria cu cativa cm, o inaltam cu cativa cm si punem doua portiere in spate de mari dimensiuni, rezultatul fiind unul satisfacator pentru cei care vor sa transporte pe distante mici 7 pasageri si ceva bagaje, sau un model estate extrem de incapator cand scoti cele doua banchete spate.

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

ESTE JOGGER MAI BUN DECAT LODGY?

Aici fanii Dacia vor recunoaste faptul ca modelul Lodgy a fost cea mai reusita masina a celor de la Dacia din toate segmentele, pentru ca era fabricata in Maroc ( calitate de fabricatie superioara produselor de la Mioveni), utiliza o platforma tehnica de Renault Kangoo si avea un spatiu la interior mult mai mare decat cel al lui Jogger.

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

In realitate, vedem ca Jogger devine o masina low-cost cand este comparata cu vechiul Lodgy, mai ales acum cand vechea platforma de Lodgy este utilizata de Mercedes Clasa T care este identic cu actualul Renault Kangoo.

CUM SE CONDUCE NOUL JOGGER VS LODGY?

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

In primul rand, trebuie spus ca Jogger are o stabilitate pe drum superioara unui Lodgy, pentru simplu fapt ca Lodgy utiliza vechea platforma de utilitare Kangoo/Dokker, insa pentru fanii Lodgy era mai important spatiul la interior decat viteza de intrare pe viraje.

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

Alte diferente se observa atunci cand iesi in afara orasului si constati ca noul Jogger sufera la capitolul antifonare al habitaclului, in timp ce vechiul Lodgy chiar si echipat cu un motor diesel dCI era mult mai silentios in utilizare.

Test Drive Dacia Lodgy 1.5 dCI 90 CP 5 locuri- From Africa with love

Pe scurt, Jogger ramane o masina competitiva pentru familistul trecut de varsta a doua sau pentru micul intreprinzator, insa cei care au condus mii de km gama veche Lodgy, vor constata imediat faptul ca Jogger nu este decat un Logan cu o lungime mai mare!

MOTOR PE BENZINA CU 3 CILINDRI COMPLET INSUFICIENT!

Daca citesti toate review-urile presei auto din Romania, constati ca motorul 1.0 TCe de 100 CP “arhisuficient” pentru caroseria lui Jogger, insa realitatea este cu totul alta.

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

Pur si simplu, motorul acesta mic cu 3 cilindri de 999 cmc este PREA SLAB pentru o caroserie de tipul MPV, chiar si cand masina ruleaza in oras goala. Lipsa de putere cand mergi pe GPL, si consumul exagerat sunt doua urmari ale montarii unui motor prea mic pe o caroserie prea mare.

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

Exista si o versiune cu injectie directa de benzina cu 110 CP si un cuplu motor mai mare, insa aceasta nu este relevanta pe piata din Romania unde 99% dintre modelele Jogger sunt vandute cu motorul pe GPL.

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

Si cel mai bine se observa lipsa de putere si rafinamet a motorizarii ECO-G atunci cand ajungem la pompa unde vedem ca masina consuma intr-un oras precum Bucurestiul, la 100 de km parcursi chiar si 14.5 litri de GPL, cifra afisata pentru un Jogger cu plinul de benzina, doar soferul la interior si sistemul AC pornit.

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

Pe o distanta de 150 de km, aceeasi masina in aceeasi configuratie a consumat pe BENZINA undeva in jur de 13.8 litri la 100 de km, cifra incredibila pentru un motor ECO de 1 litru de ultima generatie.

CONCLUZIILE AUTOLATEST

Asa cum spuneam acum 10 ani cand testam gama Dacia Lodgy 1.5 dCI 110 CP, cei de la Dacia stiu sa produca masini cu 7 locuri eficiente si spatioase, insa din moment ce au renuntat la utilizarea vechii platforme de Renault Kangoo pe Dokker si Lodgy, au dat nastere unui Logan cu ampatament marit, care din pacate nu se ridica la nivelul asteptarilor.

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

Exact aceeasi situatie a fost si in cazul modelului Logan II MCV, care a fost un esec comercial, clientii migrand spre gama Dokker si Lodgy chiar daca erau mai scumpe la achizitie.

Acum, in al doilea an pandemic, Dacia Jogger trebuie sa devina un inlocuitor atat pentru Logan MCV, pentru Dokker insa si pentru Lodgy, si realitatea este ca NU reuseste, indiferent cat se chinuie inginerii de la RTR si Mioveni.

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

Echiparea unui MPV compact cu 7 locuri cu micutul motor cu 3 cilindri, devine o mare problema pentru cei care chiar vor sa transporte 7 pasageri si sa faca o depasire in siguranta. Raportul CP/kg este atat de mic si in defavoarea lui Jogger, incat un Lodgy 1.5 dCI de 110 CP se conduce in sarcina realmente precum o masina “cu motor”!

test drive Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, video Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, autolatest, drive test, consum mare gpl, probleme Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022, testeauto Dacia Jogger 1.0l ECO-G 100 CP 6MT GPL 2022 ,review jogger 2022

Articole Interesante

Alte Stiri

12 COMMENTS

  1. Nu știu cum scoateți voi consumul asta la un motor de 1 litru…..am Duster 1.0Gpl da 4000de km consum mediu benzina 7.7l consum gpl 8.9….in orașul Iasi

  2. Cum ati ajuns la concluzia ca Lodgy a fost superior pentru ca s-a fabricat in Maroc? Ati scris si in articol ca a avut alta platforma de baza cu alte cerinte si alte performante. Iar succesul lui Lodgy a fost atat de mare incat nu a mai primit a doua generatie.
    In schimb au facut Jogger un derivat din Logan/Sandero, cumva in cautarea succesului primului MCV cu 7 locuri. MCV care a fost un real succes si care se vinde in continuare la SH cu 5-6-7k euro pentru exemplare bine intretinute adica mult peste 50% din pretul ei de noua ceea ce e un fapt nemaivazut pentru o masina uzuala de 10-12-14 ani.
    Iar consumul de 14% gaz pentru un Jogger poate fi mic, normal sau mare in functie de conditii pe care nu ni le spune nimeni. Daca e 14% cu viteza de 5 km/h cu AC si start-stop dezactivat, atunci e un consum bun. Daca e 14% cu viteza medie de 20km/h, atunci e un consum foarte prost.
    Viteza medie e mai relevanta pentru un consum decat sintagme de genul “bara la bara” , “trafic de cosmar” sau “ambuteiajul de pe lume”.

  3. @AUTOLATEST Cred ca voi glumiti sau nu stiti despre ce vorbiti cu traficul din Iasi. Sunt trasee unde se merge cu viteza pasului. Daca ai norocul sa prinzi o fata frumoasa in drum spre casa, ai sanse s-o insotesti pana la scara, ea pe jos tu in masina. Insa de obicei, l ore de varf pasul e mai rapid decat roata si o pierzi repede.
    Concret si la obiect, traseul Palas-capat CUG, 3.8 km in 45 minute. Daca ai consum care se reseteaza cand incepi trip-ul curent, ai pus-o. Faci infarct daca-l afisezi pe ecran.

  4. Faptul ca in București mai mult se ‘sta pe loc’ in trafic este posibil acest consum,dar nu este relevant pt toti ceilalti care poseda sau isi doresc o Dacie cu motor EcoG.

    O zi faina!

  5. Vad aici pareiri diverse, intrebindu -ma, oare cind veti intelege ca aceste motoare otto si diesell ,la nivel mondial 2022 , avind la baza aceleasi principii vechi de peste un secol,respectiv ; Raportul de comprimare constant, NU pot indeplini conditiile ; economice, rentabile, ecologice -calitativ si cantitativ. Datorita Raportului de comprimare constant , actualele motoare otto si diesell ,la nivel mondial 2022, NU pot indeplini conditia de ”ADAPTARE” la trafic, respectiv ;traficul urban si traficul de autostrada, poluind mediul si consumind excesiv combustibil . Solutii inlocuitoare ; RAPORT DE COMPRIMARE VARIABIL ,cu doua trepte volumetrice ,astfel ; Prima treapta volumetrica,reprezinta ~35%,destinata traficului urban, viteza de deplasare de pina la 60km/ora,1500rot./min.. Aceasta treapta volumetrica,are caracter functional permanent dupa pornire ,favorizind pozitiv, si pornirea fara probleme in conditii de iarna . Depasind 60km./ora, 1500 rot./min., in traficul de autostrada, este activata ”progresiv”,si treapta a doua volumetrica, care reprezinta ~65%, formind la solicitare maxima, un intreg 100% ,cu prima treapta volumetrica . Activarea – Dezactivarea treptei a doua volumetrica, ”partial s-au total” ,conditionata de solicitare si conditiile din trafic,supravegheat,controlat si executat electric s-au electronic. Acesta este un motor termic controlat electronic – direct – fundamental . Actualele motoare,la nivel mondial 2022, NU sunt, si nici NU pot fi controlate electronic, direct – fundamental . Actualele motoare otto si diesell ,au controlate electronic, sistemele componenete, respectiv ; sist.de alimentare si sist.de aprindere in cazul motoarelor pe benzina. Fundamental este necesar controlul electronic direct asupra presiunii de comprimare din interioruul cilindrilor ,pentru ca, din presiunea de comprimare rezulta ; a) – Plaja turatiei de exploatare , b) – Puterea dezvoltata, c) – Consumul de combustibil, d) – Procentul de ardere -calitativ si cantitativ. Prin implementarea acestui proiect ,se indeplineste in premiera mondiala, conditia de ”ADAPTARE”la trafic,respectiv ;traficul urban si traficul de autostrada . Rezultate fara concurenta la nivel mondial,din punct de vedere ;economic, rentabil,ecologic – calitativ si cantitativ. Amanunte si prototip la nivel functional pe pagina mea de facebook. P.S. Atchinson Toyota ,SAAB, NISSAN ,etc., au astfel de preocupari ,prezentind pe YouTobe, fiecare solutia lor, diferita si de solutia mea, ”motoare cu raport de comprimare variabil” . Propulsia electrica ,va prinde piata, doar daca va concura propulsia clasica otto si diesell ,cel putin din punct de vedere al autonoiei de deplasare si al timpului necesar reincarcarii acumulatorilor .

    • Se face deja raport de compresie variabil prin varierea timingului si deschiderii/inchiderii supapelor de admisie/evacuare. Se face variere pana la limitele de neaprindere si detonatie.
      Daca aveti pe facebook o tehnologie superrevolutionara ce duce eficienta la 45-50% cu emisii acceptabile, scoateti-o repede si bateti cu ea la porti mai interesate poate dati lovitura si o sa mergem in viitor cu motoare Dinu in loc de Otto sau Diesel .

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente