Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test de anduranta-1.600 de km cu noua Dacia Dokker 1.5 dCI 90 CP

Cam asa era privita marca Dacia in Europa de Vest in urma cu 6 ani cand romanii lansau primul model Logan sub noua conducere de la Renault. Acum in anul 2013 fiecare model Dacia este privit de catre concurenta drept o mare problema pentru ca in aceasta scurta istorie sub culorile celor de la Renault masinile Dacia au demonstrat ca sunt ieftine, spatioase si de ce nu extrem de fiabile in timp.

Exact acesta este momentul cand romanii arunca pe piata cel mai interesant model MPV compact din Europa, masina care se numeste Dacia Dokker.

CE REPREZINTA MODELUL DACIA DOKKER?


Foarte multi clienti Dacia inca nu sunt familiarizati cu noua masina a celor de la Dacia, de fapt primul model MPV realizat de romani.Noul model este bazata exclusiv pe modelul Dacia Lodgy, si este una dintre primele masini care poata sigla Dacia si care nu mai este fabricata in uzina de la Pitesti. Aceasta este construita in uzina Dacia din Africa de Nord, una dintre cele  mai moderne uzine din industria auto.

Caroseria noului Dokker este in prima parte identica cu cea a lui Lodgy, insa care difera complet de la jumatate in spate. Aici inginerii romani au montat pentru prima data pe o masina Dacia doua portiere culisante care functioneaza ireprosabil.

Lungimea caroserie este mult mai mica decat cea a lui Lodgy, lucru nu constituie o problema pentru Dokker datorita faptului ca inaltimea sa totala este mai mare.

Acest lucru se traduce printr-un spatiu interior foarte mare. Accesul spre locurile din spate este facil, iar deschiderea inteligenta a celor doua portiere din spate permite masinii de fata sa concureze fara probleme cu orice model din segment fie ca acesta se numeste VW Caddy fie ca se numeste Fiat Doblo.

Cine doreste sa transporte obiecte voluminoase poate oricand sa rabateze in doua trept bancheta spate. Acest sistem este identic cu cel al lui Lodgy in versiunea cu 7 locuri.

1.600 de km cu noul diesel dCI de 90 CP

Spunem noul diesel de 1.5 litri dCI pentru ca motorul aflat sub capota Daciei Dokker este ultima versiune a cunoscutului dCI lansat in 2006 pe modelul Logan I.Acesta are acum o putere maxima de 90 CP si un moment motor de 200 Nm disponibili incepand cu o turatie de 1.750 rpm.

Acest cuplu motor se apropie de cel dezvoltat de versiunea de 105 CP a modelelor Renault Megane de acum cativa ani, detaliu care permite noului motor sa dispuna de un comportament rutier mai mult decat elegant chiar si cand masina este in sarcina.

CONSUM REAL DE MOTORINA

Consumul mediu afisat pe intreaga distanta de peste 1.600 de km a fost de 5.2 litri, cifra care nu este cea anuntata de fabricant, insa perfect normala daca tinem cont de faptul ca sute de km au fost parcusi in mediul urban cu instalatia de aer conditionat activata.

De fapt daca mergem cu masina pe drumuri europene cu o viteza constanta de 90-100 de km/h consumul mediu poate ajunge chiar si la o valoare de 3.8 litri.

In medie daca mergem cu acest automobil intr-un stil decent care sa nu implice in nici un caz un condus sportiv consumul real de motorina se poate afla mult sub ceea ce ofera concurenta de la VW sau Fiat, respectiv o medie de 4.0 litri pentru fiecare 100 de km.

Pentru o familie normala spatiul oferit de catre Dokker si performantele motorului reprezinta cheia succesului modelului atat in Romania cat si pe pietele pretentioase din Europa de Vest.

CUM STA DOKKER IN FATA CONCURENTEI?

La aceasta intrebare au incercat sa raspunda multi constructori care au produse echivalente cu masina romanior, insa de cele mai multe ori rezultatul a fost catastrofal in defavoarea acestora pentru ca noul Dokker nu mai este pur si simplu o masina nascuta fortat dintr-un Logan normal, ci chiar este un MPV modern, un MPV compact ca dimensiuni care ofera o versatilitate nemaintalnita la o masina romaneasca.

Mai mult decat atat, Dokker are un pret de achizitie foarte mic indiferent cu cine dorim sa-l comparam.

Daca  ne uitam in grada celor de la VW putem sa alegem un model Caddy Kombi care este echipat cu un diesel TDI de 1.6 litri care dezvolta o putere maxima de 75 CP. Acesta este oferit in schimbul unui pret de achizitie in versiunea de baza incepand cu 16.920 euro TVA inclus.


Daca mai punem si optionale gasite la Dokker precum aerul conditionat, geamurile electrice, ESP, scaunele incalzite, geamuri cu deshidere laterala, doua usi batante spate, sistem audio MP3 sau senzori de parcare pretul poate sa ajunga lejer in jurul sumei de 22.000 euro cu TVA inclus.

Marele perdant al pietei auto din Romania este grupul Autoitalia care ofera modelul Fiat Doblo Combi in schimbul unui pret de achizitie care porneste de la suma de 17.200 euro TVA inclus, model care vine echipat cu motorul diesel de 1.3 litri si 90 CP mult prea slab pentru greutatea la gol a masinii.

Daca punem optionalele lui Dokker pe acest Doblo pretul de achizitie al masinii Fiat sare la randul sau peste granita a 23.000 euro TVA inclus, fapt care reprezinta un castig de aproximatic 10.000 euro in favoarea celui care ale sa achizitioneze un model Dokker.

Pretul masinii din acest test drive echipata cu toate optionalele posibile ( aici nu punem si sistmeul de navigatie MediaNav care are un pret de 300 euro TVA inclus si care nu se regasea pe modelul din acest test) este de 14.500 euro TVA inclus, pret care mai primeste si un discont sesizabil in reteaua de dealeri Dacia.

CONCLUZII

De fapt noul Dokker doreste sa demonstreze ca Dacia nu mai este un constructor de vehicule ieftine sau low-cost, ci un adevarat concurent chiar si pentru cele mai mari nume ale industriei.

Daca in Romania modelul Dokker inca nu a avut un impact asemenea lui Logan 2, pietele din Europa de Vest vor demonstra ca masina romanilor nu este doar un simplu concurent pentru VW Caddy sau Fiat Doblo, ci chiar o mare probleme pentru acesti constructori care se vad nevoiti sa ofere masini mult mai ieftine la achizitie si cu mult mai multe dotari.

In prezent sa conduci o masina Dacia echipata cu sistem de navigatie cu touch screen, scaune incalzite, ESP sau senzori de parcare nu mai este un lux, insa sa conduci un VW sau un Fiat cu aceste dotari a fost si continua sa fie o problema datorita pretului foarte mare al acestor echipamente optionale.

“Revolutia” Dokker inca nu se vede in acest moment foarte bine din Romania, insa acest model reprezinta deja o mare problema pentru marci precum Citroen sau Fiat care ofera produse similare insa cu preturi incredibil de mari, iar clientul din Europa de Veste cunoste acum marca romanilor si cu siguranta urmeaza sa cumpere modelul cel mai ieftin care are cele mai multe dotari.

Articole Interesante

Alte Stiri

2 COMMENTS

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente