Acesta este de fapt primul MPV compact al celor de la Dacia care vine sa ofere in premiera clientilor din Europa de cea mai ieftina masina din segment care ofera 7 locuri veritabile.
Ultimele doua locuri de pe randul trei sunt mult mai mari decat cele ale modelului Logan MCV cu 7 locuri testat de echipa Autolatest in urma cu mai bine de trei ani.
Lodgy este primul monovolum al constructorului roman Dacia insa este de asemenea si prima Dacia care nu mai este construita in uzina din Romania. Productia se desfasoara in noua uzina Dacia din Maroc.
Tehnologie
Pentru a realiza o masina MPV cu 7 locuri care sa coste in medie doar 15.000 euro trebuie sa dispui de o tehnologie ieftina care sa amortizeze atat costurilor de productie cat si cele ale comercializarii masinii intr-un segment nou pentru marca Dacia.
Din punct de vedere tehnic noul Lodgy este o masina 100% Dacia deoarece utilizeaza foarte multe componente intalnite si la fratiorii sai Logan si Duster. Motorizarile sunt identice cu cele ale gamei Duster in afara de propulsorul pe benzina 1.2 TCe care s-a montat doar pe modelele Renault in Europa de Vest.
Acest propulsor este modern si datorita tehnologiei supraalimentarii ofera performante foarte bune.
Solutia optima pentru clientul de Lodgy este evident motorul diesel de 1.5 litri de 110 CP care ofera un moment motor de 240 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm.
In plus fata de o putere eleganta motorul celor de la Dacia ofera si un consum in medie mai bun decat cele al competitorilor directi.
Pret
In ciuda faptului ca Dacia comercializeaza masina drept cel mai ieftin MPV modern din lume versiunea de 1.5 litri si 110 CP are un pret de achizitie de 16.900 euro TVA inclus.
Daca vrei o versiune entry level pretul porneste de la 11.500 euro insa masina nu benefeciaza de cele mai importante dotari interioare.