Aceasta este una dintre cele mai grele intrbari pe care o pot pune clientii de masini ieftine de oras, respectiv o Dacie fabricata in Maroc cu motor cu 3 cilindri de 999 cmc sau un Hyundai i20 cu 4 cilindri aspirat fabricat in Turcia.
Realitatea este simpla, respectiv cine vrea o masina de oras FIABILA chiar si peste 200.000 de km alege fara discutii motorul cu 4 cilindri de 1.2 litri MPI de la Hyundai, iar cei care vor o masina “nationala” vor alege Dacia.
Diferenta dintre cele doua masini continua si la caroserie unde Dacia are un interior usor mai spatios, insa Hyundai are o masina mult mai dinamica si stabila in viraje, detaliu extrem de important pe soselele din Romania.
Insa, pentru cei pentru care conteaza volumul portbagajului Dacia are 328 litri, in timp ce Hyundai are un portbagaj mai mare de 350 litri.
La capitolul sistem de franare gama Hyundai este superiora asemenea functionalitatii in general a masinii.
Pretul de vanzare al Daciei Sandero Expression 1.0 TCe 90 CP este de 14.950 euro, in timp ce noul Hyundai i20 1.2 MPI 84 CP Comfort este de 15.173 euro TVA inclus, respectiv masina celor de la Dacia este mai ieftina cu DOAR 223 euro!
Un detaliu greu de omis este garantia reala a masinii unde Dacia ofera 3 ani sau 100.000 de km, in timp ce toate masinile Hyundai benefeciaza de garantia de 5 ani FARA LIMITA DE KM.
Adica, daca parcurgi 50.000 de km pe an poti avea masina celor de la Hyunda in garantie chiar si cand masina depaseste 240.000 de km, in timp ce masina celor de la Dacia are doar 2 ani de garantie.
GARANTIE DACIA:
Garanția Dacia acordată de producător – 3 ani in limita a 100.000 de kilometri acoperă: Remedierea defectelor ce îi sunt imputabile producătorului; Servicii de Asistență Rutieră non stop – în caz de defecțiune;
GARANTIA HYUNDAI:
5 ani garantie fara limita de kilometri. Pornesti linistit la drum datorita garantiei de 5 ani fara limita de kilometri. Iti oferim totodata si asistenta rutiera in perioada de garantie si verificam componentele cheie ale automobilului tau.
FISA TEHNICA HYUNDAI i20 2024:
R4, 16V, 1197 cc, 84 HP (65 kW) at 6000 rpm, max. torque 118 Nm at 4200 rpm, five-speed gearbox, front-wheel drive, disc brakes v (belt.), drums h
L/W/H 4040/1775/ 1450 mm, wheelbase 2680 mm, 5 seats, turning circle 10.4 m, tire size 195/55 R 16, tank capacity 40 l, range 680 km, curb weight (EU) 1127 kg, permissible total weight 1560 kg, max. trailer load 910 kg
0–100 km/h 13.1 sec, 60–100 km/h (in 4th gear) 15.0 sec, top speed 173 km/h, service every 15,000 km (at least 1x/year), WLTP standard consumption combined 5.3 l, test consumption 5.9 l RON 95, CO2 (standard/test) 120/136 g/km
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Privind fisa tehnica Dacia se conduce lejer are cuplu mare la turație joasa pe când aspiratul de la concurenta trebuie sa l turezi puternic pt același performante. Nu ma interesează garanția cine cumpăra mașina din segmentul asta în niciun caz nu face mai mult de 15000/an ! Aleg Dacia !
Aleg Dacia pentru costul întreținerii, Hyundai este foarte scump la întreținere vă costa dublu dacă nu triplu față de Dacia.
Hyundai ar câștiga pentru mine dintre acestea douã.
Dacia
Imi place i20 si sunt adeptul motoarelor mai simple si in 4 cilindri. Din ce stiu, cele in 3 cilindri au si mici trepidatii. I20 intrece Sandero la multe capitole in schimb ce Sandero pare mai mare si mai impunatoare pe strada. Cu toate acestea, competitia este buna pentru client.
La Hyundai prețul pieselor de schimb este de 5-6 ori mai mare.
Și totuși europenii au ales: Sandero no.1 în vânzări. De ce? E mult mai ieftina întreținerea. Nimeni nu-și ia mașina de oraș să facă 200.000km. Daca s-a bulit ceva la Hyundai stai un secol până îți vine piesa. Plus că Sandero e mai spațioasă. Eu aleg Sandero.
1.0 Tce este “avion” pe lângă 1.2 motorul de la Hyundai . Am condus ambele, poate Hyundai e mai confortabil, dar motorul de pe Dacia este mai sportiv, iar varianta cu GPL este mult mai economică.
Sincer, am condus timp de 11 luni si 28.000km, un Sandero Stepway cu motor de 0.9 si 90cp, am mers cu el din Tulcea pana in Chalkis (la 100km de Atena), am fost si in Istanbul cu ea………..masina s-a comportat excelent, consum bun pentru acest motoras (6.2% in regim mix DN si Autostrazi), trage bine, te ajuta in depasiri, destul de confortabila pentru sofer. Ca minus ar fi puntea spate, e destul imconfortabil pentru pasagerii de pe bancheta din spate, in rest e meserie Sandero Stepway. As vrea sa conduc si noul stepway cu motorul de 1.0 si 110cp, cred ca mananca pamantul :).
Aleg fără ezitare Hyundai i20. Datorită motorului aspirat în 4 cilindri. Punct. Orice alte argumente sunt de prisos
Comentarii aici de prisos. Pentru cunoscătorii mărcilor și nu numai. Motorul sufocat de dacie are durată limitată exploatat cum pretind că poate, cei de la Dacia.
Dacia aș alege, că m-am saturat de “fiabilitatea” mașinilor străine. Și mai ales că nu am auzit balauri și catastrofe despre 999-le de la Dacia.
Ce este de ales aici ? Singura,, calitate ,, a Daciei este că e mașină națională…dar și asta este discutabil :)).
La ce motorizări au ambele sunt bune pentru grădină de tuns iarba!! Fac concurență la mașinile de tuns iarba și la trimite!!