Celor care au deschis televizoarele mai târziu le spunem că nu au scos chinezii un nou model. Aceasta este o Dacia Lăstun. Culmea, un exemplar încă mai circulă.
Fotografia a fost publicată pe pagina de Facebook a RAR, iar din felul entuziast în care au pus problema cei de acolo, am dedus că a trecut testele.
Bine, la cât de puține mai sunt în circulație, posibil ca în curând să se cheme nu Lăstun ci Last_One!
“Lăstun! Dacia 500 Lăstun. O mașină readusă la viață, una dintre puținele care au avut acest noroc, a fost fotografiată de colegii noștri de la RAR Vaslui. Istoria acestor autovehicule a fost una scurtă, exemplarele fiind fabricate între anii 1988 și 1991, primul lot fiind scos la vânzare la un an de la începerea producției.
Autovehiculul din imagini a fost fabricat în 1989, iar dintre performanțele sale putem menționa motorul pe benzină de 499 CMC în doi cilindri, care dezvoltă puțin peste 20 CP și poate deplasa mașina, în teorie, cu până la 106 km/h.
“Fiara de plastic”, așa cum mai este cunoscută printre pasionați din cauza caroseriei din fibră de sticlă existentă la primele modele, cântărește sub 600 de kilograme.”, spun cei de la RAR.
DATE TEHNICE
Caroserie
Hatchback cu 2 uși și 2+2 locuri. L × l × h: 2950 × 1410 × 1352 mm. Ampatament: 1915 mm. Masă proprie: 590 kg
Tren de rulare
Suspensie față independentă, punte spate în H, amortizoare hidraulice, arcuri elicoidale. Direcție cu cremalieră. Frâne cu tamburi față și spate
Transmisie
Tracțiune față, cutie manuală cu 4 trepte
Motor
Benzină, L2, două supape pe cilindru, alimentare cu carburator. Cilindree: 499 cm3. Putere maximă: 22,5 CP/5400 rpm.
Performanțe
0–100 km/h: Nespecificat
Viteză maximă: 105 km/h
Consum: 4,5 l/100 km
Preț
Dacia 500 Lăstun: 51.000 lei la nivelul anului 1990
