Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024-Mai mare si mai bun ca noua Dacia Duster L3 1.2 Tce 2024

Una dintre cele mai vizibile masini SUV de pe soselele din Romania este, fara doar si poate, modelul Suzuki S-Cross, un SUV de clasa compacta, care a primit acum doi ani un amplu facelift si care permite masinii sa ramana de actualitate.

Experienta noastra cu masinile Suzuki SX4 si mai nou S-Cross se intinde pe o perioada de peste 16 ani, situatie care ne permite sa aratam care sunt avantajele masinii si nu in ultimul rand, care sunt sansele sale a concura cu noua Dacia Duster 3 2024.

Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024, test drive, pret radacini motors, garda la sol, 0-100 km/h, review suzuki s cross roamania, autolatest suzuki s cross, pret oferta radacini motors, test ro Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024

ISTORIA SX4, SX4 S-Cross si S-CROSS 2024

Masina de fata are o istorie bogata, pentru ca predecesorul sau a fost un best-seller incepand cu anul 2005, cand Suzuki a ales sa construiasca SX4 cu ajutorul celor de la Fiat, rezultatul fiind un SX4 si un Fiat Sedici, fabricate in uzina din Ungaria cu motoare diesel Multijet italiene.

Schimbarea majora a fost in anul 2013, cand Suzuki a dezvaluit generatia II JY, un SUV care nu mai avea nici o treaba cu italienii, insa care avea sub capota motorul diesel 1.6 Multijet DDIs de 120 CP, versiune considerata de toti drept cel mai economic S-Cross din istorie.

Ultima aparitie in gama japonezilor a aparut pe piata in anul 2022, noul S-Cross din acest test drive care nu doar ca este un simplu facelift, ci o masina revizuita complet, pentru a face fata concurentei din Franta, Germania si mai nou China.

DE CE S-CROSS ESTE UN SUV TRAINIC?

De fiecare data cand vorbim de marca Suzuki, vorbim de produse destinate maselor, care nu exceleaza la calitatea materialelor din interior, insa care ofera o fiabilitate extrema chiar si in fata masinilor cu pret dublu din Germania.

Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024, test drive, pret radacini motors, garda la sol, 0-100 km/h, review suzuki s cross roamania, autolatest suzuki s cross, pret oferta radacini motors, test ro Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024

In timp ce europenii au scazut fiabilitatea motoarelor si transmisiilor in ultimii 10 ani, Suzuki a ramas o companie pragmatica si continua sa ofere motoare clasice, care vor merge fara probleme sute de mii de km.

MOTOR SI TRANSMISIE

Sub capota masinii din acest test drive se ascunde motorul 1.4 BoosterJet K14D de 129 CP, versiune Euro6 TempD, care este cuplat la un electromotor MHEV.

Puterea motorului pe benzina este de 129 CP si 235 Nm, iar ajutorul electromotorului WA06B este de 13.6 CP si 53 Nm pentru un timp determinat.

Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024, test drive, pret radacini motors, garda la sol, 0-100 km/h, review suzuki s cross roamania, autolatest suzuki s cross, pret oferta radacini motors, test ro Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024

Evident ca performantele motorului nu ating cotele vechiului 1.4 BoosterJet de 140 CP, insa chiar si asa masina se comporta admirabil, in special cand turatia depaseste 3.000 rpm.

Consumul real a fost unul extrem de mic, in special in oras, pentru ca electromotorul MHEV tine oprit motorul pe benzina mult mai mult decat o face concurenta, adica in patru zile cat a fost masina testata de noi, am reusit sa “mergem” cu motorul oprit peste doua ore.

Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024, test drive, pret radacini motors, garda la sol, 0-100 km/h, review suzuki s cross roamania, autolatest suzuki s cross, pret oferta radacini motors, test ro Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024

SUZUKI S-CROSS SAU DACIA DUSTER 2024?

De fapt, aceasta este cea mai importanta intrebare pe care si-o pot pune clientii din Romania, raspunsul clar fiind masina japonezilor, pentru ca are o caroserie mult mai spatioasa, un motor mult mai puternic si o transmisie AllGrip mult mai avansata in mediu off-road.

Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024, test drive, pret radacini motors, garda la sol, 0-100 km/h, review suzuki s cross roamania, autolatest suzuki s cross, pret oferta radacini motors, test ro Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024

Duster nu are sub capota decat un motor mic cu 3 cilindri 1.2 TCe de 130 CP fortat, in timp ce Suzuki ofera un 4 in linie de 1.4 litri de tipul LPT ( light pressure turbo), adica un motor supraalimentat care este gandit sa functioneze sute de mii de km, fara probleme tehnice.

Caroseria lui S-Cross are dimensiuni generoase, care pot concura cu un Renault Austral sau Nissan Qashqai, zona unde Duster 3 se vede ca este bazat tehnic pe actualul Renault Clio de clasa mica.

Dacia Duster 1.2 TCe H5F-600, motor dacia 3 cilindri, distributie lant Dacia Duster 1.2 TCe H5F-600, motor nissan Dacia Duster 1.2 TCe H5F-600, probleme, consum real, antigel in ulei Dacia Duster 1.2 TCe H5F-600

Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024, test drive, pret radacini motors, garda la sol, 0-100 km/h, review suzuki s cross roamania, autolatest suzuki s cross, pret oferta radacini motors, test ro Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024

Dacia ofera o garantie de 4 ani sau 100.000 de km, in timp ce Suzuki ofera o garantie de 10 ani sau 200.000 de km, cifre imbatabile pentru cei care doresc sa utilizeze masina pe o perioada indelungata.

Cat despre pret trebuie spus ca ambele modele se vand cu 25.000 euro, insa si de aceasta data nu trebuie uitat faptul ca Suzuki face parte dintr-un segment superior, de unde si caroseria mult mai spatioasa.

Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024, test drive, pret radacini motors, garda la sol, 0-100 km/h, review suzuki s cross roamania, autolatest suzuki s cross, pret oferta radacini motors, test ro Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024

Cumpara masina de la partenerul nostru de mobilitare RADACINI Motors:

 

PRO

Motor 1.4 Boosterjet MHEV de 129 CP fiabil

Sistem MHEV cu 13.6 CP si 53 Nm care functioneaza

Garda la sol de 175 mm

Transmisie integrala AllGrip cu modul Sport si Lock

Consum foarte mic in oras

Reprize bune cand depasesti 3.000 rpm

Pret de vanzare chiar mai mic decat cel al Daciei Duster 1.2 TCe 4×4

10 ani garantie sau 200.000 de km

Retea de service bine dezvoltata in Romania

 

CONTRA

Este fabricat in Ungaria, nu in Japonia

Garda la sol mai mica decat cea a concurentei

Pret relativ mare al versiunii de top

Rezervor prea mic de benzina

Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024, test drive, pret radacini motors, garda la sol, 0-100 km/h, review suzuki s cross roamania, autolatest suzuki s cross, pret oferta radacini motors, test ro Suzuki S-Cross MildHybrid 48V 1.4 Boosterjet 129 CP AllGrip MT6 2024

FISA TEHNICA

Motor

Numar de cilindri: L4 Turbo benzina
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1.375 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 73,0 x 82,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 129/5500 + 13.6 CP/53 Nm
Cuplu maxim Nm – rot/min:  235+53 /2000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 47

Transmisie

Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Manuala 6 trepte

Dimensiuni

Lungime (mm): 4.300
Latime (mm):  1.785
Inaltime (mm): 1.580
Ampatament (mm): 2.600
Portbagaj: 430-1230 l
Greutate la gol kg: 1.285

Performante

0 – 100 km/h (s) – 10.2
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.9
Anvelope: 215/55R17

Pret

Pret lista cu TVA: 21.440 euro TVA inclus

Test cu surprinzatorul Fiat Sedici ( 4X4) 1.9 Multijet 120 CP si 280 Nm

Test Drive cu noul Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Allgrip 120 CP 2014-Un Crossover complet

Test de consum cu noul Suzuki S-Cross 1.6 benzina 120 CP-Surpize Surprize

Test Drive cu noul Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Boosterjet 140 CP Passion AllGrip 2017! Performante nebanuite

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente