Una dintre cele mai vizibile masini SUV de pe soselele din Romania este, fara doar si poate, modelul Suzuki S-Cross, un SUV de clasa compacta, care a primit acum doi ani un amplu facelift si care permite masinii sa ramana de actualitate.
Experienta noastra cu masinile Suzuki SX4 si mai nou S-Cross se intinde pe o perioada de peste 16 ani, situatie care ne permite sa aratam care sunt avantajele masinii si nu in ultimul rand, care sunt sansele sale a concura cu noua Dacia Duster 3 2024.
ISTORIA SX4, SX4 S-Cross si S-CROSS 2024
Masina de fata are o istorie bogata, pentru ca predecesorul sau a fost un best-seller incepand cu anul 2005, cand Suzuki a ales sa construiasca SX4 cu ajutorul celor de la Fiat, rezultatul fiind un SX4 si un Fiat Sedici, fabricate in uzina din Ungaria cu motoare diesel Multijet italiene.
Schimbarea majora a fost in anul 2013, cand Suzuki a dezvaluit generatia II JY, un SUV care nu mai avea nici o treaba cu italienii, insa care avea sub capota motorul diesel 1.6 Multijet DDIs de 120 CP, versiune considerata de toti drept cel mai economic S-Cross din istorie.
Ultima aparitie in gama japonezilor a aparut pe piata in anul 2022, noul S-Cross din acest test drive care nu doar ca este un simplu facelift, ci o masina revizuita complet, pentru a face fata concurentei din Franta, Germania si mai nou China.
DE CE S-CROSS ESTE UN SUV TRAINIC?
De fiecare data cand vorbim de marca Suzuki, vorbim de produse destinate maselor, care nu exceleaza la calitatea materialelor din interior, insa care ofera o fiabilitate extrema chiar si in fata masinilor cu pret dublu din Germania.
In timp ce europenii au scazut fiabilitatea motoarelor si transmisiilor in ultimii 10 ani, Suzuki a ramas o companie pragmatica si continua sa ofere motoare clasice, care vor merge fara probleme sute de mii de km.
MOTOR SI TRANSMISIE
Sub capota masinii din acest test drive se ascunde motorul 1.4 BoosterJet K14D de 129 CP, versiune Euro6 TempD, care este cuplat la un electromotor MHEV.
Puterea motorului pe benzina este de 129 CP si 235 Nm, iar ajutorul electromotorului WA06B este de 13.6 CP si 53 Nm pentru un timp determinat.
Evident ca performantele motorului nu ating cotele vechiului 1.4 BoosterJet de 140 CP, insa chiar si asa masina se comporta admirabil, in special cand turatia depaseste 3.000 rpm.
Consumul real a fost unul extrem de mic, in special in oras, pentru ca electromotorul MHEV tine oprit motorul pe benzina mult mai mult decat o face concurenta, adica in patru zile cat a fost masina testata de noi, am reusit sa “mergem” cu motorul oprit peste doua ore.
SUZUKI S-CROSS SAU DACIA DUSTER 2024?
De fapt, aceasta este cea mai importanta intrebare pe care si-o pot pune clientii din Romania, raspunsul clar fiind masina japonezilor, pentru ca are o caroserie mult mai spatioasa, un motor mult mai puternic si o transmisie AllGrip mult mai avansata in mediu off-road.
Duster nu are sub capota decat un motor mic cu 3 cilindri 1.2 TCe de 130 CP fortat, in timp ce Suzuki ofera un 4 in linie de 1.4 litri de tipul LPT ( light pressure turbo), adica un motor supraalimentat care este gandit sa functioneze sute de mii de km, fara probleme tehnice.
Caroseria lui S-Cross are dimensiuni generoase, care pot concura cu un Renault Austral sau Nissan Qashqai, zona unde Duster 3 se vede ca este bazat tehnic pe actualul Renault Clio de clasa mica.
Dacia ofera o garantie de 4 ani sau 100.000 de km, in timp ce Suzuki ofera o garantie de 10 ani sau 200.000 de km, cifre imbatabile pentru cei care doresc sa utilizeze masina pe o perioada indelungata.
Cat despre pret trebuie spus ca ambele modele se vand cu 25.000 euro, insa si de aceasta data nu trebuie uitat faptul ca Suzuki face parte dintr-un segment superior, de unde si caroseria mult mai spatioasa.
Cumpara masina de la partenerul nostru de mobilitare RADACINI Motors:
PRO
Motor 1.4 Boosterjet MHEV de 129 CP fiabil
Sistem MHEV cu 13.6 CP si 53 Nm care functioneaza
Garda la sol de 175 mm
Transmisie integrala AllGrip cu modul Sport si Lock
Consum foarte mic in oras
Reprize bune cand depasesti 3.000 rpm
Pret de vanzare chiar mai mic decat cel al Daciei Duster 1.2 TCe 4×4
10 ani garantie sau 200.000 de km
Retea de service bine dezvoltata in Romania
CONTRA
Este fabricat in Ungaria, nu in Japonia
Garda la sol mai mica decat cea a concurentei
Pret relativ mare al versiunii de top
Rezervor prea mic de benzina
FISA TEHNICA
Motor
Numar de cilindri: L4 Turbo benzina
Injectie: Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1.375 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 73,0 x 82,0 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 129/5500 + 13.6 CP/53 Nm
Cuplu maxim Nm – rot/min: 235+53 /2000
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 47
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Manuala 6 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4.300
Latime (mm): 1.785
Inaltime (mm): 1.580
Ampatament (mm): 2.600
Portbagaj: 430-1230 l
Greutate la gol kg: 1.285
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.2
Viteza maxima (km/h) –200
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.9
Anvelope: 215/55R17
Pret
Pret lista cu TVA: 21.440 euro TVA inclus
Test cu surprinzatorul Fiat Sedici ( 4X4) 1.9 Multijet 120 CP si 280 Nm
Test Drive cu noul Suzuki SX4 S-Cross 1.6 DDiS Allgrip 120 CP 2014-Un Crossover complet
Test de consum cu noul Suzuki S-Cross 1.6 benzina 120 CP-Surpize Surprize
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Am un Suzuki S-Cross 2023. La viteza de 130 km când bate vântul in rafale de 50-60km pe ore , ușile din fata flambează și se vede afara prin fanta produsa prin flambare. La prețul de 27000 multe materiale ieftine.
Cum poate fi Suzuki mult mai spatios cand toate dimensiunile sunt mai mici decat ale Dusterului 2024?