Spunem primul test pentru ca nimeni din industria auto nu se asteapta ca o masina pe benzina sa fie considerata si economica indiferent de tara de provenienta.
Ei bine noi am decis sa vedem cum sta treaba cu o japoneza din segmentul SUV compact, respectiv noul model Suzuki S-Cross.
MOTORIZARE CLASICA ASPIRATA
Toata lumea stie ca o masina diesel este mai economica decat una pe benzina, insa nu toata lumea cunoaste faptul ca pentru a merge economic cu un diesel este mai greu decat cu o motorizare pe benzina.
Pentru motoarele diesel trebuie sa cunosti plaja de cuplu optima si nu in ultimul rand sa mergi cu masina asa cum este mai bine pentru economie, respectiv cu motorul usor turat.
De partea cealalta a baricadei totul este mult simplificat, si anume mergi economic cu o benzina doar daca mergi cu turatii cat mai joase.
Pentru a demonstra ca nu este neaparat bine sa mergi cu trend-ul in aceasta industrie japonezii de la Suzuki NU au trecut la motoarele de cilindree mica supraalimentate, si ofera pe acest S-Cross un clasic 1.6 ASPIRAT de 120 CP.
CUM MERGE S CROSS PE BENZINA?
In primul rand Suzuki are sub capota o motorizare clasica cu distributie pe lant care daca ne uitam pe fisa tehnica consuma mai mult decat un 1.2 TCe de la Renault sau un 1.2 TSI de la VW, Skoda. In viata reala Suzuki a echipat masina cu un sistem care anunta soferul cand trebuie sa schimbe viteza, respectiv cat mai jos ca turatie cu putinta.
Da cu noul S-Cross mergi in oras cu 50 de km/h in ultima treapta a cutiei pentru ca motorul este conceputa sa mearga economic, iar nivelul de zgomot este extrem de scazut. Daca mergi subturat cu o benzina NU se strica motorul, sfat de care nu trebuie sa tina cont cei cu diesel pentru ca ei au EGR si supraalimentare care nu pot decat sa se strice si costurile sunt foarte mari.
La un motor pe benzina aspirat precum cel de la Suzuki totul merge fara probleme, motorul acesta fiind unul dintre cele mai fiabile din lume conform ADAC si DEKRA Germania.
CAT CONSUMA UN S-CROSS PE BENZINA?
La aceasta intrebare raspunsul este oarecum socant, respectic 6.6 intr-un Bucuresti nu foarte aglomerat si o medie de 4.2 litri in modul extraurban.
De vina pentru aceasta performanta de proportii in detrimentul motoarelor diesel este si cutia de viteze manuala cu 5 trepte, cutie suficient de lunga pentru soselele fara autostrazi din Romania.
De fapt motorul acesta consuma in medie doar cu 0.8 litri mai mult decat un diesel care se monteaza pe aceelasi S-Cross, detaliu care face acum rentabila achizitia motorizarii pe benzina.
Marele avantaj al lui S-Cross in detrimentul unor concurenti precum Skoda Yeti, Renault Captur sau Peugeot 2008 este ca masina celor de la Suzuki dispune de cea mai buna transmisie integrala din segmentm, iar nivelul pretului si al dotarilor este clar superior masinilor concurente enuntate mai sus.
CONCLUZIE
Noul S-Cross se adevereste sa fie o masina suprinzatoare din toate punctele de vedere, iar consumul mic de benzina este un detaliu de care trebuie sa tina cont cei care vor o masina cu o motorizare turbo de cilindree mica.
Noi spunem asemenea americanilot ca “there is no replacement for displacement”, adica cilindreea mare nu poate sa fie inlocuiata nicioadata de sistemele turbo atunci cand vorbim de consum si nu in ultimul rand de fiabilitate pe termen lung.
Pur si simplu Suzuki este printre ultimii constructori de masini care inca tin cont de componenta anduranta la capitolul motorizari.
PRO
Cel mai economic SUV pe benzina
Motor aspirat si cu distributie pe lant
Fiabilitate legendara Suzuki
Nivel bun de echipare S-Cross
Cea mai buna transmisie integrala din segment
CONTRA
Pretul de achizitie al masinii din test
Valoare mica de revanzare
Retea mica Suzuki in Romania
Imagine Suzuki intr-o Romanie dominata de Skoda si Volkswagen