CAROSERIE
Noua masina a celor de la Citroen se doreste o interpretare franceza a modelului de succes VW Golf, respectiv noul C4 este conventional si ofera o caroserie clasica in comparatie cu generatia precedenta.
La interior plansa de bord este masiva si ofera soferului un feeling de masina bine construita. De fapt pozitia la volan este una dintre cele mai bune din segment, fiind superiora chiar si fratiorului sau Peugeot 308 2014.
In spate pasagerii stau comfortabil, insa au o vizibilitate usor scazuta la exterior datorita geamurilor de mici dimensiuni.
Portbagajul este in limitele clasie cu un acces facil chiar si atunci cand inceracam sa transportam obiecte grele.
CONCURENTA REALA PENTRU C4
Noul Citroen C4 nu mai este de cativa ani buni nou, insa masina de fata continua sa fie un model care are multe de spus intr-un segment dominat clar de marcile germane VW si Opel in Europa.
Acum putem sa vorbim fara probleme de faptul ca Fiat Bravo este o masina care nu se vinde in Romania datorita politicii israelienilor de la Autoitalia, iar de Opel cu al sau Astra o masina ajunsa spre sfarsitul carierei.
Singurul concuren de seama pentu acest C4 facelift ramane modelul Renault Megan care a fost modificat la randul sau la inceputul anului. Ambele masini sunt bune calitativ , insa fara discutie modelul Citroen prezinta o calitate de fabricatie si de ce nu o calitate perceputa chiar mai buna si decat a modelului VW Golf.
C4 are intreaga plansa de bord realizata din cea mai buna spuma poliuretanica, interior superior lui Golf sau Astra.
Cu aceste detalii Citroen vine sa revigoreze brand-ul C4 in Europa, o masina care acum este mult mai conventionala decat generatia precedenta.
TEST DE CONSUM CITROEN C4 HDI
Chiar din titlu putem sa ne dam seama ca avem o masina economica pentru ca motorizarea celor de la Citroen este un clasic 1.6 HDI care a fost modernizat in urma cu ceva vreme.
Pe modelul Peugeot 308 motorul se numeste e-HDI si are sistem Stop&Start care aduce o economie si mai mare, insa Citroen a ramas conservator la acest capitol pe masina de fata.
Fara sistemul Stop&Start si recuperarea energiei motorul lui C4 afiseaza un consum real in mediul urban din Bucuresti de 6.8 litri. Acesta se integreaza perfect in segmentul compact, si concureaza de la egal cu 1.6 TDI VW sau 1.6 dCI de la Renault.
Marele avantaj al lui C4 HDI este atunci cand iesim in mediul extraurban si incercam sa mergem economic.
Noi am parcurs peste 800 de km cu noul C4 HDI si am reusit sa consumam in medie doar 5.3 litri de motorina in conditiile rularii pe soselele nationala pline de camioane si utilitare.
Motorul 1.6 HDI dezvolta o putere maxima de 112 CP si un moment motor de 270 Nm incepand cu o turatie de 1.750 rpm.
De fapt cu un rezervor plin cu 60 litri putem merge cu acest C4 peste 1200 km fara prea mari probleme.
Turatia medie pe autostrada la o viteza constanta de 130 km/h se situeaza la 2.500 rpm, turatie optima pentru un consum economic.
Atunci cand dorim sa mergem sportiv motorul HDI consuma in medie 7.4 litri pentru fiecare 100 de km, valoare nu foarte mare daca tinem cont de faptul ca masina are o greutate la gol relativ mare, iar aerul conditionat a fost activat pe intreg testul de fata.
PRO
Motor HDI rafinat si economic
Autonomie reala de peste 1100 km
Rezervor de combustibil mare in aceasta clasa
Comfort real fata de generatia precedenta
Calitate de fabricatie foarte buna
Pret corect de achizitie
Masina ideala pentru flote
CONTRA
Tren de rulare comfortabil insa tot cu punte spate rigida
Valoare de reavanzare
Toate optionalale interesante sunt contra cost
Imagine de marca intr-un segment dominat de VW