CAROSERIE
Fata de un BMW Seria 4 normal modelul Gran Coupe M dispune de un tren de rulare complet schimbat, respectiv suspensia primeste noi amortizoare si arcuri, repere care permit soferului sa dispuna de o masina cu rale capacitati sport.
Cel mai bine se obersva noul M Pack atunci cand atacam in forta un viraj moment cand masina devine neutra si nu are un comportament supravirator asemenea unei tractiuni clasice spate BMW.
Mai mult decat atat noile setari ale suspensiei pe langa faptul ca ofera o garda la sol mai mica, permite soferului sa dispuna de o stabilitate demna de laudat si atunci cand se merge pe o linie dreapta cu viteza peste limita legala.
Pe autostrada noul 420d Gran Coupe M ofera un feeling soferului asemenea unui BMW M3 din seria E90, adica o masina stabila si predictibila chiar si cand viteza depaseste granita a 200 km/h.
DESPRE SERIA 4 GRAN COUPE
Foarte multa lume ne-a intrebat care este treaba cu acest 4 Gran Coupe, respectiv de ce nu am cumpara un mai ieftin Seria 3 F30 si sa-l echipam cu acest pachet M?
La aceasta intrebare se raspunde simplu, respectiv un Gran Coupe fie ca este un 3, 4 sau 5 reprezinta o masina care ofera o alta lista de valori in comparatie cu o masina de mare serie.
Pur si simplu acest 4 Gran Coupe este o masina complet diferita fata de un 3 normal pentru ca are o caroserie gandita diferit.
Portierele nu au rama pentru geamuri, lucru care a necesitat din start o ranforsare suplimentara a intregii caroserii. Acest detaliu ofera o rigiditate crescuta in comparatie cu un 3 normal.
IMAGINE GRAN COUPE
Pe langa faptul ca un Gran Coupe are o caroserie complet diferita fata de cea a unui Seria 3 normal, trebuie sa tinem cont si de componenta imagine, adica un Gran Coupe se adreseaza unei alte clase de clienti BMW.
Acestia doresc o exclusivitate superioara care se imbina de minune cu look-ul mult mai agresiv si rafinat al caroseriei.
Plafonul plonjat si bancheta spate destinata neoficial doar pentru doua persoane sunt detalii care nu recomanda un 4 Gran Coupe drept cea mai practica masina din gama BMW. Oficialii bavarezi recomanda pentru cei care vor spatiu mai mare un 3 Touring sau de ce nu un Seria 2 Activ Tourer care este primul MPV BMW.
Aceasta imgine superioara unui 3 normal permite celor care conduc un 4 Gran Coupe sa se bucure si de o valoare de revanzare superiora peste cativa ani.
MOTORIZARE
Sub capota nu am gasit nici o supriza pentru ca masina de test a celor de la Automobile Bavaria este echipata cu un motor clasic de doi litri diesel. Acest dezvolta o putere maxima de 184 CP si 380 Nm. Acest motor este unul corect pentru piata auto din Romania daca ne uitam la pretul de achizitie si la consumul real de combustibil.
Cine doreste performante demne de laudat pe acest noul 4 Gran Coupe trebuie sa se indrepte spre o motorizare 428i, 435i, sau chiar 435xd.
La capitolul transmisie cutia de viteze ZF8 este una dintre cele mai bune din lume si permite micutului motor de doi litri diesel sa atinga performante foarte bune chiar si cand regimul vitezelor pe autostrada sunt peste limitele legale.
OFERTA SPECIALA BMW SERIA 4 AICI!
PRO
Imagine superioara Seria 3
Pozitie la volan mai buna decat la Seria 3
Pachet Motorsport extrem de eficient si recomandat de Autolatest
Portiere fara rame pentru geamuri
Motor si cutie ZF8 eficiente
Valoare de revanzare mai mare decat la Seria 3
CONTRA
Pret de achizitie mare
Optionale interesante insa foarte scumpe
Lipsa transmisie xDrive pe masina de test