Daca in anii trecuti ne gandeam la Suzuki cand doream o masina mica de oras sau de un off-road veritabil precum Jimny, acum in 2017 marca Suzuki se prezinta clientilor din Europa intr-o forma complet noua.
In anii trecuti am vazut cum modelul SX4 S-Cross a demonstrat tuturor ca Suzuki este unul dintre cei mai mari specialisti in producerea de masini cu transmisie integrala, iar gama Vitara a cimentat succesul marcii in Europa.
Acum vedem pentru prima data un Ignis revolutionar, insa si un nou Swift care urmeaza sa devina un concurent de seama pentru modele precum Renault Clio, VW Polo sau Opel Corsa.
Insa reteta succestului noii marci Suzuki se numeste SX4 S-Cross, o masina lansata in urma cu cativa ani in Europa si care a reprezentat pentru fanii marcii un mare succes.
Singurii care nu se bucura cand vorbim de S-Cross sunt constructorii traditionali din Europa care inca nu au o masina capabila a concura cu acesta atat la nivelul tehniologiei 4×4 cat si ca pret real de vanzare.
NOUL SX4 S-CROSS A PRIMIT UN FACELIFT MERITAT!
Masina din acest test drive se numeste Suzuki S-Cross 2017, adica este modelul lansat in anul 2013 si care acum a primit recent un amplu facelift exterior.
La acest capitol nu o sa discutam multe pentru ca in cele mai multe cazuri gusturile nu se discuta, insa masina lui Suzuki arata acum mult mai rafinat si ofera un look complet diferit fata de cel al lui Vitara.
La interior lucrurile sunt imbunatatite pentru ca acum avem ocazia de a vedea noul sistem de navigatie 3D Suzuki care este in acest moment unul dintre cele mai bune de pe piata si nu are un pret de achizitie exorbitant asemenea multor sisteme gasite pe masinile germane.
In plus fata de acesta vedem un sistem de aer conditionat automat care functioneaza fara probelme si multe elemente tehnice de top.
SUZUKI SX4 VS VITARA? CE ALEGEM?
De fiecare data cand comparam aceste doua masini rezultatul este unul suprinzator, fanii Vitara urmand sa se supere pentru ca SX4 este in multe situatii preferat noii generatii de Vitara.
Pozitia la volan a noului SX4 este net superioara unui Vitara, drumurile lungi la volanul lui SX4 fiind mult mai confortabile in masina din acest test.
Chiar si transmsia este setata diferit fata de cea a lui Vitara pentru ca SX4 este atat un model SUV cat si crossover, adica este destinat a merge fara probleme chiar si pe autostrazi la viteze de croaziera mari.
Pe scurt, putem spune despre interiorul noului SX4 ca este superior orcarui model Vitara, iar spatiul lateral si volumul portbagajului sunt criterii importante atunci cand alegem o masina din aceasta clasa.
Garda la sol usor mai mica decat cea a lui Vitara nu reprezinta o mare problema pentru SX4 pentru ca transmisia integrala AllGrip este identica, avantajele masinii de fata fiind vizibile pe sosea acolo unde merg 98% din toate acest modele SUV sau Crossover.
MOTORIZAREA 1.4 BOOSTERJET ESTE CIREASA DE PE TORT!
De fiecare data cand vedem un Suzuki pe sosea sigur ne gandim la un motor pe benzina de 1.3 litri si 80 CP de generatie veche, insa sfatul nostru este ca atunci cand vedeti un SX4 Boostejet 2017 sa fiti un pic atenti la capitolul performante rutier pentru ca aceasta masina are in premiera o noua motorizare.
Este vorba de motorul Suzuki K 14C BOOSTERJET care are o cilindree de 1.4 litri, are injectie directa si este supraalimentat pentru a dezvolta o putere maxima de 140 CP si 220 Nm incepand cu 1.500 rpm.
Aceste detalii daca sunt coroborate cu o greutete la gol extrem de mica de 1.190 kg ne ofera pe sosea performante nebanuite pentru un crossover Suzuki.
Ei spun oficial ca masina ajunge la 100 de km/h in doar 10 secunde, insa cu siguranta aceasta repriza este eronata pentru ca deja fanii Suzuki afiseaza pe Youtube reprize reale in zona de 8 secunde. In 10 secunde aceasta masina ajunge la 130 km/h!
Chiar si viteza maxima oficial de 200 km/h este eronata pentru ca aceasta masina in modul extrem atinge o viteza reala de 220 km/h.
Pe scurt este vorba de un motor extrem de performant pentru cilindreea sa, motor care are in realitate are si un consum foarte bun si datorita unui sistem Stop&Start extrem de eficient.
Noi recomandam achizita unui SX4 cu acest motor de 140 in detrimentul lui 1.0 Boosterjet pentru ca resursele de putere sunt extrem de bune, iar consumul mic de benzina recomanda aceasta motorizare drept una dintre cele mai eficiente din clasa sa.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Fanii Dacia Duster trebuie sa fie extrem de atenti cand vor sa-si cumpere un Duster prin simplu fapt ca Suzuki are in acest moment un crossover SX-4 superior masinii romanesti la foarte multe capitole!
Chiar si la pretul de achizitie Suzuki ofera o masina extrem de competitiva, iar motorizarea de 140 CP este o lovitura de gratie data celor de la Renault!
Autolatest recomanda achizitia masinilor Suzuki de AICI!
PRO
Imagine de marca
Cea mai buna transmisie integrala din clasa sa
O masina mai buna decat o Dacia Duster 1.2 TCe 125 CP
Motorizare 1.4 Boosterjet extrem de performanta si eficienta
Se poate achizitiona o cutie automata clasica cu 6 trepte
Habitabilitate foarte buna pentru pasageri si bagajele aferente
Reprize fulminante pe sosea
Motor cu distributie pe lant care nu necesita o inlocuire
Sistem de navigatie cu harti 3D extrem de bun chiar si in Romania
CONTRA
Design interesant insa discutabil in comparatie cu Vitara
Diferenta mare de pret pentru transmisia automata