Chiar si asa, Fiat a dorit sa conceapa si automobile cu tractiune integrala, autombile care s-au bazat intodeauna pe cele deja existente cu tractiune fata precum modelul Panda 4×4, insa acum Fiat ofera spre comercializare si un SUV in toata puterea cuvantului numit Sedici.
Sedici este construit in Ungaria la uzina Suzuki si dispune de o transmisie integrala nepermanenta care se regaseste si pe modelul japonez Grand Vitara. Aceasta functioneaza 90% din timp ca o tractiune, iar cand este nevoie se poate cupla si puntea spate.
Pentru a face din acest pachet unul si mai atractiv Fiat echipeaza modelul Sedici cu propulsorul diesel 1.9 Mutijet de 120 CP.
Marele avantaj al lui Sedici este acela ca utilizeaza o cutie de viteze japoneza cu 6 rapoarte extrem de bine sincronizate si facil de utilizat.
Trenul de rulare este setat pentru un confort sporit atat pe sosea cat si in mediul off-road. In final putem sa spunem ca cel mai mare avantaj al lui Sedici este pretul de achizitie, de 18.600 euro (TVA inclus), fapt care-l coteaza drept cel mai ieftin SUV diesel din Romania.
PRO
Motor diesel puternic si economic, cutie de viteze foarte buna,transmisie integrala performanta.
CONTRA
imaginea modelului pe piata, suspensia putin prea moale, unghiul de atac redus datorita spoilerului fata