Aceasta masina vine in sfarsit din partea celor de la PSA sa concureze succesul de proportii reprezentat de francezul Renault Megane Sedan.
Pentru a avea o sansa din punct de vedre al pretului de achizitie Citroen a decis ca aceasta versiune sa fie construita in indepartata Argentina.
Rezultatul se poate observa inca din primul moment si anume o calitate de fabricatie pe alocuri stangace, insa si un pret de achizitie interesant pentru cei cu bugetul restrans.
Design
Inca din primele momente cand ne intalnim cu masina nu putem sa nu observam faptul ca designerii francezi au legat un portbagaj unei caroserii hatch-back clasice. Fata de modelele concurente precum VW Jetta, Renault Megane Sedan sau Ford Focus Sedan, aceasta lipire este sesizabila, caracteritica care poate displace multor clienti clasici de berline in trei volume de pe ale noastre meleaguri.
Chiar si asa acest C4 Sedan ofera o linie tipic marcii franceze, o linie fluida si bine echilibrata cand este privita din partea posterioara.
Citroen C4 Lung si C Elysee sunt recunoscut pe plan international
Habitabilitate
Noul Citroen C4 Sedan se dovedeste un adevarat cruiser al soselelor Europei de Est, calitatea spatiului din habitaclui fiind peste medie. Astfel, aceast versiune vine din start cu cel mai mare ampatament din clasa si un spatiu pentru pasagerii din spate peste medie.
Pentru a pastra o linie in pana a caroseriei designerii au optat pentru un montant C destul de last, fapt care poate reprezenta un inconvenient pasagerilor din spate cu o inaltime mai mare de 1.80 m.
Insa, chiar si asa, C4 Sedan se achita cu succes la acest capitol, senzatia de confort fiind asemanatoare intr-o oarecare masura cu cea oferita de mai marele C6.
Motor
In testul efectuat in tara am avut ocazia sa conducem atat motorul pe benzina de 1.6 litri si 110 CP cat si agregatul diesel HDI cu aceeasi putere si cilindree. Despre diferentele de pret putem spune ca HDI-ul este mai scump cu aproximativ 2.000 euro decat benzina, insa se merita.
Spunem aceasta deoarece motorul pe benzina este lipsit de vlaga cand este pus sa traga caroseria masiva a noului C4. Cele 1.5 tone si doar 110 CP reprezinta o combinatie total nepotivita chiar si pentru cei care afiseaza un stil de condus calm.
Test Drive cu noul Citroen C4 1.6 HDI 109 CP-Motor si performante
Raspunsul vine evident din partea motorui diesel care ofera aceeasi putere maxima, insa si un moment motor de peste 250 Nm.
Avantajele motorului cu aprindere prin compresie nu se opresc aici deoarece acesta are si functia over-boost care permite pentru cateva secunde o supraalimentare mai buna.
Calitate de fabricatie
Masina este fabricata in Argentina si acest lucru se poate observa cu ochiul liber, respectiv materiale din plastic nu ofera o imbinare constanta pe intraga suprafata a masinii, asemenea unui C4 fabricat in Europa.
Sunt locuri in plansa de bord unde chederele si materialele din palstic tare nu prea se imbina cum trebuie pentru o masina de peste 18.000 euro.
Concluzie
Chiar daca este realizata in indepartata Argentina noul Citroen C4 Sedan a venit aici ca sa raman si spunem asta deoarece modelul oferea cateva elemente de top precum spatiul interior mare si de ce nu un design clasic in fata si destul de revolutionar pentru partea din spate.
Peugeot a inceput sa produca motoare 1.6 HDI in Siberia pentru ca apoi sa fie importante in UE