Momentul era oportun sa vedem cu adevarat ce inseamna sa conduci un SUV realizat in special pentru mediul urban, insa realitatea s-a dovedit in anumite cazuri peste capacitatile tehnice ale unui SUV normal cum este Toyota RAV4.
In aceste conditii cu zapada de aproape un metru cea mai buna solutie a fost bineinteles un Land Rover Defender sau chiar un banal ARO 244 cu al sau ampatament scurt. Istoria modelelor RAV4 Brandul RAV a luat nastere in studiourile tehnice ale marcii japoneze in urma cu mai bine de un deceniu, prima generatie RAV4 fiind o interpretare moderna pe atunci a venerabilei Lada Niva.
ISTORIA TOYOTA RAV4
Ingredientele succesului care a urmat au fost proiectarea unei masini compacte care sa nu stanjeneasca soferul in mediul urban si echiparea sa cu o transmisie integrala permanenta. De atunci si pana in prezent Toyota a mai realizat doua generatii fiecare cu diferite caracteristici care au placut mult clientilor indiferent ca acestia s-au aflat in Europa sau in indepartata America.
Test in Ro cu noua Toyota RAV4 2.0 VVT 4WD Executive Business si transmisie CVT cu 7 trepte
Gama de motorizari s-a dezvoltat considerabil pe parcursul anilor si a ajuns sa fie aproape completa pentru aceasta ultima generatie.
Europenii au fost deosebit de incantati de penultimul RAV datorita faptului ca acestia puteau in sfarsit sa aleaga in premiera si o motorizare diesel D-4D.
Toyota RAV4 2008
Modelul testat in aceasta saptamana este RAV4 echipat cu motorul de top 2.2 D-4D motor deosebit de apreciat de catre clientii din Romania si din intreaga Uniune Europana. Aceasta masina a fost echipata de Toyota Romania in varianta de echipare VIP, nivel considerat de top datorita dotarilor arhisuficiente.
Astfel, am fost rasfatati cu tapiterie de piele, scaune fata incalzite si de catre sistemul de aer conditionat automata dual-zone, sistem deosebit de eficient indiferent de anotimp.
MOTOR
Sub capota noului RAV4 se gaseste singurul motor diesel din clasa de doi litri produs de marca japoneza, motor care se prezinta intr-o forma buna datorita tehnologiei moderne inglobata la constuctia sa.
Aici putem sa enumera faptul ca puterea maxima dezvoltata de 136 CP este disponibila la o turatie maxima destul de mica de 3.600 rpm. Acest fapt face ca masina sa aiba un comportaement destul de rafinat.
Cea mai importanta dotare a masinii s-a dovedit transmisia manuala cu 6 rapoarte care este perfect etajata.
Ultima treapta permite soferului sa conduca relaxat pe autostrata chiar si la viteze de ordinul a 150 km/h. Laudele se termina aici deoarece, in ciuda faptului ca masina se comporta exemplar din punct de vedere tehnic aceasta este totusi subapreciat datorita inexistentei versiunii mai puternice a motorului D-4D.
In Europa de vest Toyota ofera acest RAV4 si cu motorul de 177 CP, propulsor care dispune de un moment motor de 400 Nm, cu 70 Nm mai mult fata de modelul comercializat in Romania.
TRANSMISIE
Cel mai important detaliu al unui SUV este transmisia integrala, capitol la care nu putem spune decat ca masina se comporta bine pe sosea insa datorita anvelopelor all-seazon care erau montate pe masina de test-drive, acest RAV4 nu a putut sa-si arate si punctele forte. Mare pacat!
PRO
La capitolul laude despre noul RAV4 D-4D putem spune ca este un SUV fara prea multe defecte atat din punct de vedere al designului care abordeaza cartea clasica. Transmisia manuala este buna si face convietuirea cu masina mult mai agreabila.
Spatiul interior este mai mult decat suficient pentru cei 5 pasageri, iar portbagajul este suficient de incapator. Trenul de rulare este confortabil insa ofera si o latura usor sportiva.
Totul despre noua Toyota RAV4 2010/galerie foto, date tehnice, performante, d4d automatic, pret
CONTRA
Noul RAV4 a crescut in dimensiuni si s-a maturizat poate prea mult fata de prima generatie destinata in special unui segement de cumparatori mai tineri.
Actuala generatie RAV4 nu mai este oferita si in versiunea de caroserie cu doua portiere fapt care a determinat multi clienti Toyota sa-si schimbe preferintele.
Cel mai mare defect din punctul nostru de vedere este faptul ca pretul de achizitie depaseste granita celor 35.000 euro cu toate taxele, pret care se aproprie mult prea mult de cel al modelului Land Cruiser, un off-road veritabil care pe deasupra este echipat si cu o transmisie automata eficienta in mediu urban.