Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test in Ro cu noua Toyota RAV4 2.0 VVT 4WD Executive Business si transmisie CVT cu 7 trepte

Spunem number 1 pentru ca pe langa faptul ca Toyota produce cel mai vandut automobil din lume ( Corolla in peste 40 de milioane de exemplare), este si unul dintre constructorii care au dat nastere segmentului SUV.

Istoria japonezilor in segmentul SUV a inceput in anul 1994 cand pe piata din Europa a fost comercializat modelul Funcruiser. Acesta nu avea decat o motorizare pe benzina de doi litri si 129 CP, motor care putea sa fie cuplat si la o transmisie automata cu 4 trepte extrem de fiabila.

In acea perioada nici un mare constrctor de automobile din Europa nu avea in gama un asemenea automobil dedicat celor care merg in oras insa cu o transmisie integrala. Doar Audi mai comercializa un model 80 cu o transmisie Quattro insa acela nu era un SUV si avea un pret de achizitie din segmentul premium.

Primul RAV4 a luat nastere oficial in anul 2000 cand Toyota a ridicat stacheta pentru a concura cu mai noul Land Rover Freelander prima generatie. Chiar si cu primul concurent european pe sosele RAV4 avea deja o clientela care cunoastea masinile firmei de mai bine de 6 ani, iar succesul lui RAV a fost indiscutabil.

EVOLUTIA GAMEI RAV4


Primul RAV4 aducea in Europa si primul motor diesel produs de catre Toyota din segmentul de doi litri, un 2.0 D-4D care oferea o putere maxima de 116 CP si un moment motor de 250 Nm. Motorul in cauza continua sa fie disponibil pe toate masinile Toyota si in prezent insa cu o putere maxima mult mai mare.

Chiar si asa, succesul primului RAV4 a cladit drumul japonezilor in realizarea unei noi generatii de RAV care a luat nastere in anul 2006 si care a constituit cea mai importanta masina cu transmisie 4×4 Toyota din Europa.


Anul acesta a venit timpul ca japonezii sa arunce in lupta o noua generatie de RAV o masina complet noua care nu se mai adreseaza doar europenilor ci chiar si americanilor.

Noul model este acum mult mai mae, mult mai spatios si de ce nu un SUV cu reale capabilitati in segmentul premium.

TEST CU CEL MAI SILENTIOS RAV DIN ISTORIE


Masina din acest test drive este un RAV4 2014 echipat cu motorul pe benzina de doi litri care dezvolta o putere maxima de 151 CP si un moment motor de 191 Nm incepand cu o turatie de 4.000 rpm.

Acest lucru nu inseamna la prima vedere mult, insa de aceasta data motorul este cuplat la o transmisie CVT cu 7 trepte setata pentru a da un rafinament nemaiintalnit la o masina RAV.

Aceasta schimba vitezele aproape cum o face un Lexus, iar antifonarea caroseriei este inca un domeniu unde Toyota lucrat considerabil de mult in comparatie cu veche generatie.

Acum noul RAV in echiparea2.0 VVT 4WD Executive Business se misca pe soselele din Bucuresti precum o face o masina din segmentul premium, adica extrem de silentios si fara mari prpbleme in ciuda faptului ca aceasta are o greutate la gol destul de mare.

CAROSERIE

Noul RAV4 este mult mai mare decat precedenta generatie, iar acest lucru se poate observa fara probleme atat in partea din fata cat si in special in spate unde pasagerii au loc mai mult decat suficient.

Culisarea inteligenta a spatarului banchetei spate ofera un loc imposibil de atins de modelele concurente precum Audi A5 sau VW Tiguan sau chiar si Honda CR-V.

Aceasta schimbare de optica permite celor de la Toyota sa atace noi segmente care nu doresc un masiv Land Cruiser, insa care nu erau multumite de spatiul mic oferit de vechiul RAV4.

COMPORTAMENT RUTIER

Inca din primii km nu putem sa nu obervam faptul ca nu avem de a face cu o masina sport, o masina care sa concureze cu un BMW X3 diesel sau cu un Tiguan 2.0 TDI de 170 CP.

Noul RAv este dedicat celor care nu doresc o masina alerta, sau una care sa epateze in fata celorlalti participanti in trafic, noul RAV fiind construit pentru cei care vreau un SUV comfortabil, spatios masina care sa afiseze garantia de fiabilitate legendara RAV4.

Motorul pe benzina este unul clasic intr-o piata dominata de motorizari mici su supraalimentate, iar acest lucru nu inseamna decat ca modelul de fata este capabil sa depaseasca 300.000 de km fara mari probleme tehnice.

Cine vrea o versiune economica trebuie sa aleaga un diesel, insa cea mai rafinata versiune ramane cea pe benzina din acest test drive.


 

PRO

Imagine de marca

Cel mai fiabil SUV din segment

Motor pe benzina indestructubil

Cutie CVT cu 7 rapoarte prestabilite rafinata

Transmisiei 4×4 buna si in off road

Garda la sol mare

Valoare foarte mare de revanzare

5 ani sau 160.000 km garantie in Romania

 

CONTRA

Masina care nu are nici o legatura cu sportivitatea

Punte spate zgomotoasa cand se trece peste denivelari

Calitate perceputa

Pret mare de achizitie

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente