Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test drive in Ro cu noul Peugeot 508 Facelift 2015-Noul motor 2.0 Blue HDI 180 CP Euro 6

Aceasta este de fapt un succesor de seama pentru mai vechiul 607 si utilizeaza o plaforma tehnica in mare parte utilizata si de fratiorul sau Citroen C5.

La prima vedere marele 508 se doreste sa fie o masina completa care sa ofere un grad de comfort demn de cele mai luxoase masini germane chiar daca pretul de achizitie nu depaseste media segmentului imediat inferior.

SCHIMBARI PENTRU FACELIFT

Noul 508 este o masina care la acest sfarsit de an a primit un amplu facelift atat la capitolul design exterior cat si la nivelul motorizarilor.

Acum putem spune ca noul 508 este o masina de top a celor de la Peugeot pentru ca are un noul look mult mai agresiv si de ce nu mult mai teutonic.

Noile blocuri optice si grila radiatorului sunt generos dimensionate, iar linia generala a masinii ofera o senzatie ca avem de fata un model care trebuie sa concureze cu o masina din clasa mare precum BMW Seria 5, Mercedes Clasa E sau Audi A6.

In realitate caroseria lui 508 se situeaza intr-un segment atipic, respectiv este mai mare decat cea a unui VW Passat B8 insa nu este la fel de mare precum cea a unui Audi A6. Noul 508 se afla in segmentul mediu superior unde au mai fost pozitionate de-a lungul timpului masini precum Volvo V70 sau Renault Vel Satis.

UN NOUL LOOK SI O MOTORIZARE DE NOTA 10!

 

Poate cel mai important detaliu care trebuie amintit referitor la noul 508 facelift este noua gama de motorizari diesel din seria Blue HDI.

Acesta fac fata normelor de poluare Euro 6 si nu cu ajuturul aditivilor extra precum AdBlue ( vezi gama Mercedes), ci prin utilizarea tehnologiei SCR care este imprumutata din segmentul camioanelor de mare tonaj.

Sistemul SCR functioneaza impreuna cu EGR si ofera emisii de noxe extrm de mici pentru a integra noua gama de motorizari in normele de poluare Euro 6.

Sub capota masinii de fata am avut onoarea sa conducem o motorizare 2.0 BlueHDI de 180 CP, motor care vine sa inlocuiasca in gama PSA vechiul 2.0 HDI de 164 CP. Acest nou motor ofera din start un moment optim de 400 Nm ( exact cat ofera si un Mercedes C220 CDI de 170 CP), insa demonstreaza un rafinament greu de atins de germani.

Fara doar si poate acest motor este mult  mai rafinat decat un 2.0 N47 de la BMW sau anticul 2.1 CDI de la Mercedes. Pur si simplu, tot ceea ce stiam despre motoarele HDI trebuie amplificat, respectiv gradul de rafinament si consumul real de motorina extrem de mic sunt doua ingrediente cu care germanii de la BMW, Mercedes si VW au de luptat in anii care urmeaza.

CUM SE CONDUCE 2.0 BlueHDI Euro 6?

Inca de la primul contact motorizarea francezilor aduce aminte de propulsoarele V6 diesel ale germanilor, adica suna putin infundat si nu deranjeaza nici cand afara temperatura scade sub limita inghetului.

Noul Blue HDI este un propulsor suficient de puternic inca intreaga greutate a lui 508 ( +1.7 tone la gol) este miscata fara prea mari probleme.

La viteze mari antifonarea premium a lui 508 ofera un zgomot insesizabil la interior, iar viteze de croaziera de ordinul 140-180 km/h sunt atinse fara prea mari probleme.

Consumul noii motorizari este de 8-10 litri in mediul urban aglomerat din Bucuresti, iar in regim extraurban acest scade sesizabil sub 6 litri pentru fiecare 100 de km parcursi. De fapt cu un rezervor plin de peste 70 litri noul 508 BlueHDi poate parcurge fara probleme peste 1.400 km.

PRIM CONTACT CU NOUA TRANSMISIE AUTOMATA AISIN


Inca un motiv pentru care noi apreciem eforturile celor de la PSA cu aceasta masina este si echiparea lui 508 cu o transmisie automata foarte buna semnata de cel mai mare producator japonez, Aisin Automotive.

Aceasta cutie cu 6 trepte este echipare de serie pe modele precum Lexus, Mazda sau Toyota si ofera garantia unei fiabilitati mult peste ceea ce ofera germanii cu celebra ZF8.

Pur si simplu cand vorbim de transmisia automata pe noul 508 trebuie sa ne gandim la masinile Lexus si vor realiza imediat ce grad de fiabilitate trebuie sa asteptam de la transmisia lui 508.

 

PRO

Imagine
Calitate de fabricatie foarte buna
Motor diesel best in class
Consum foarte mic de motorina
Cutie de viteze japoneza Aisin ( echipare OE Lexus si Toyota).
Caroserie spatioasa
Tren de rulare comfortabil si stabil in viraje
Portbagaj foarte mare
Pret mic de achizite
 
CONTRA

 
Valoare mica de revanzare
Versiunea de top 2.2 BlueHDI de +200 CP foarte scumpa
Toate dotarile interesante sunt optionale
Imagine intr-un segment dominat de germani

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente