Aceasta performanta s-a datorat lansarii pe piata a unei game de automobile deosebit de atractive si nu in ultimul rand foarte performante.
Anul trecut vedeta cea mare a fost SUV-ul CX-7, model care se comercializeaza si in Romania. Insa, conform gamei actuale de automobile, anul 2008 va reprezenta un succes si mai mare in special pe pietele din Europa datorita introducerii micutei Mazda 2.
MAZDA 2
Aceasta masina de clasa mica are menirea de a concura cu succes modele deja consacrate pe taram european precum Renault Clio III, Volkswagen Polo sau Peugeot 207. Fata de acestia noua Mazda vine sa abordeze stilul sport pur in care reducerea greutatii este mai importanta decat puterea motoarelor.
CAROSERIE
Test Drive cu micuta Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018! Motorizare Skyactiv 1.5 de 90 CP
Mazda 2, condusa in premiera de noi in noiembrie anul trecut, este disponibil momentan cu doua motoare pe benzina in trei variante de putere.
Motorul cel mic de 1.3 litri si-a aratat coltii in traficul bucurestean printr-ul foarte bun raport cai putere-greutate. Modelul din acest test este in schimb echipat cu motorul de top de 1.5 litri si 105 CP.
Caroseria masinii a fost realizata nu doar pentru a avea un spatiu interior arhisuficient oferit pasagerilor ci si o linie a designului dinamica. Fiecare detaliu al caroseriei este gandit pentru a scoate maximum de dinamism si functionalitate.
Privita din lateral noua Mazda 2 se remarca printr-un stil echilibrat care nu vrea sa insele ochiul critic al cumparatorului prin artificii tehnice care sa disimuleze o eventuala insuficienta a design-ului frontal continuat spre cel poserior. Pe scurt masina aceasta arata bine din orice punct este privita.
MOTOR
Fata de motorul mai mic de 1.3 litri acest 1.5 litri vine sa completeze necesitatile sportive ale orcarui sofer, puterea mai mare si nu in ultimul rand cuplul superior oferit la o turatie putin iferioara este tot ceea ce ai nevoie.
Test de fiabilitate cu vechea Mazda 2 2007-2015! Care este cea mai buna masina de oras SH
Masina aceasta se comporta exemplar indiferent de trafic fie ca se taraste cu 20 de km/h pe Magheru fie ca zburda in voie pe serpentinele mirifice ale tarii noastre.
Pur si simplu Mazda 2 este un diver’s car datorita cutiei de viteze manuale cu 5 trepte care se comporta asemenea celei de pe Mazda CX-7 sau 6 MPS, si al trenului de rulare setat sport.
Reprizelele masinii sunt mai bune decat ceea ce ofera un Clio 1.6 16V sau un Peugeot 207 1.6, iar senzatia de sportivitate data de trenul de rulare ne-a adus aminte de adevaratele hot hotch-uri precum Yaris TS sau Clio Sport.
PRO
Mazda 2 echipata cu motorul de 1.5 litri si 105 CP este o masina aproape sportiva care s-a dovedit un partener bun pe sinuoasele sosele nedezapezite si pline cu carute ale Romaniei. Confortul interior este foarte bun datorita unei conceptii novatoare a plansei de bord cu schimbatorul incastrat in consola centrala. Scaunele sunt suficient de confortabile chiar si pentru calatoriile mai lungi.
CONTRA
La acest capitol vom mentiona volumul portbagajului prea mic si puterea motorului, care in ciuda faptului ca este suficient de puternic, face soferul sa doreasca si mai mult (asteptam cu nerabdare noua Mazda 2 MPS).
Ultimul capitol este cel al pretului de achizitie de 12.364 euro CIP. Acest pret este intr-o oarecare masura putin prea mare pentru nivelul performantelor oferite de acest motor deoarece la aceelasi nivel de pret putem cumpara o Toyota Yaris TS sau magnificul Ford Fiesta ST.
Singurul lucru care vine sa salveze reputatia masinii este faptul ca pentru acesti bani clientul primeste nivelul de echipare GT care include climatizarea semi-automata, scaunele incalzite, zenzorii de lumina si ploaie, jantele din aliaj si sistemul Smart-Card.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Mazda 2 vine pe aceasta piata dominata de modelele germane si franceze ca o bomba fara efect intarziat, aceasta oferind stil, dinamica si nu in ultimul rand un pret de achizitie acceptabil totul intr-un pachet deosebt de atragator.
Sfatul nostru este acela ca daca v-ati hatarat sa cumparati un Clio sau o Corsa treceti pentru un scurt test-drive pe la Mazda si cu siguranta decizia de a cumpara un automobil de clasa mica se va complica.
PRO
Design indraznet, sportivitate nebanuita, calitate de fabricatie, spatiu interior, dotari complete, imagine tinereasca
CONTRA
Motor usor prea slab (asteptam Mazda 2 MPS), pret prea mare