Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Test Drive cu micuta Mazda 2 Editia G90 Takumi 2018! Motorizare Skyactiv 1.5 de 90 CP

Spunem importanta, pentru ca vorbim de modelul Mazda2, care a fost pentru japonezi, insa si pentru cei de la Ford, una dintre cele mai imporante masini din anii ’90.


Acum, Mazda2 nu mai are nici o legatura cu Ford Fiesta si acest lucru este unul foarte bun pentru fanii marcii, pentru ca aceasta Mazda este cu adevarat una dintre cele mai bune masini din segmentul mic in Europa, indiferent cu cine este ea comparata.

Pentru a intelege mentalitatea japonezilor in acest segment, trebuie sa ne uitam in anii ’80 cand traficul foarte mare din Tokio a fortat constructorii auto sa dezvolte masini mici, insa cu motorizari peste medie cand vorbeam de puterea dezvoltata.

Acum, dupa mai bine de 30 ani, Mazda reueseste sa ofere europenilor o masina 100% Made in Japan, adica o masina unica intr-un segment dominat de masinile europene turbo, care ofera o eficienta greu de inteles, daca nu testezi aceasta masina in cel mai aglomerat trafic din UE, adica traficul din celebrul Bucuresti.

DESIGN


Modelul de fata se numeste Mazda2 Takumi si reprezinta un raspuns complet al japonezilor in fata unor marci de renume europene, care in continuare ofera masini de clasa mica, fara doatari standard, cu preturi de achizitie modice.

De partea cealalta a baricadei, japonezii au ales sa ofere nivelul de echipare Takumi pe micuta Mazda2, pentru ca toti clientii sa beneficieze de jante din aliaj, aer conditionat automat si o camera video pentru marsarier.

Linia caroseriei este una gandita pentru a avea pasagerii un spatiu cat mai mare, adica una care are o inaltime mai mare decat cea a unor modele concurente, Clio sau Polo.

In fata, atat soferul, cat si pasagerul, beneficiaza de un spatiu foarte bun si pentru simplul fapt ca intreaga plansa de bord nu este gandita sa fie masiva.

CEA MAI BUNA MOTORIZARE PE BENZINA DIN SEGMENT

De fiecare data cand vorbim de Mazda, nu putem omite faptul ca japonezii sunt specialisti in realizarea de motoare pe benzina, cu performante de top si un randament in utilizare foarte bun.

Motorul aflat sub capota masinii din acest test este, de fapt, cel  mai mic propulsor din seria Skyactiv G, adica un clasic 1.5 litri cu 4 cilindri si un raport de compresie foarte mare.

In ciuda faptului ca Mazda spune ca masina nu dezvolta decat 90 de CP si 148 Nm, in realitate comportamentul motorului coroborat cu greutatea la gol de 1 tona, permite masinii sa afiseze un comportament rutier surprinzator de sportiv.

Da, spunem sportiv, pentru ca masina aceasta atinge 100 de km/h in doar 9.4 secunde, in timp ce noul VW Polo 1.0 TSI de 90 CP nu reuseste sa atinga aceeasi viteza decat in 11.9 secunde. Chiar si noul Opel Corsa, cu motorul 1.0 Turbo, nu atinge mai repede decat Mazda aceeasi viteza, motivul principal fiind motoarele slabe care sunt supraalimentate si transmsiile etajate necorespunzator.

Cand vorbim de transmisia manuala cu doar 5 trepte, putem spune ca la o viteza de croaziera de 130 km/h, turatia nu depaseste 2.800 rpm, iar la o turatie de 3.500 rpm, viteza este de 160 km/h.


Pe scurt, avem de fata o cutie cu primele rapoarte relativ scurte, iar treptele 4 si 5 sunt sincronizate lung pentru a avea o turatie mica la viteza pe autostrada.

Mazda spune ca micutul 2 de 90 CP are o viteza maxima de 183 km/h, insa in realitate, pe autostrada, motorul acesta Skyactiv poate sa depaseasca 200 de km/h fara prea mari probleme si in afara zonei rosii a turometrului.


Cine vrea mai multe senzatii, trebuie neaparat sa-si cumpere versiunea de 115 CP, care ofera performante socante pentru aceasta citadina de volum.

MAZDA 2 VS VW POLO VS OPEL CORSA

Japonezii au o strategie complet diferita fata de cea a europenilor, pentru ca Mazda nu SUPORTA MOTOARELE TURBO, pentru ca ofera un consum in realitate mult mai mare si sufera la capitolul fiabilitate in timp.

Din aceasta cauza, chiar si cel mai mic model Mazda are un motor cu 500 cmc mai mult decat concurentii sai directi, care au trecut la motorizarile turbo mici cu doar 3 cilindri in linie.

Raportul mare de compresie, permite masinii de fata sa consume in medie cu pana la 3 litri mai putin in Bucuresti, comparat cu VW si Opel, record care nu poate sa fie combatut decat de motoarele diesel de clasa mica, care urmeza sa fie scoase in afara legii in urmatorii ani.

Pe scurt, tehnologia Mazda este revolutionara, insa si extrem de traditionalista, pentru ca o cilindree mare si o distributie pe lant sunt detalii aproape imposibil de gasit pe masinile de oras 2018.

 

PRO

Imagine de marca

Cel mai bun motor din segmentul sau

Consum mic comparat cu motoarele cu 3 cilindri turbo

Valoare mare de revanzare

Sistem de franare extrem de eficient

Calitate de fabricatie

 

CONTRA

Pret mare de achizitie

Lipsa sistem de navigatie 

Cutie automata doar pe versiunea de 90 CP si nu pe cea de 115 CP

 

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente