Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Regele modelelor Hot-Hatch- Test Drive Renault Clio Sport 200 CP 2008

Acest departament ofera fanilor adevarate sportive care se arate bine si in primul rand dau satisfactie prin castigarea de competitii de cel mai inalt nivel cum este faimoasa Formula 1. Pentru a ajunge sa dea nastere la aceste performante de top acel departament are la dispozitie un buget pe masura si in primul rand este alcatuit din adevarati specialisti.

test drive Renault Clio Sport 200 CP 2008, drive test, consum, 0-100 km/h, viteza maxima, autolatest review Renault Clio Sport 200 CP 2008Cine poate uita ce faceau masinile Williams Renault la inceputul anilor 90 pe marile circuite sau micutele Renault 5 in Campionatul Mondial de Raliu? Aceste succese s-au datorat unor echipe de pasionati prin ale caror vene cu siguranta curgea benzina de cea mai buna calitate.

Test Special-Ultimele zile ale sportivei aspirate! Renault Clio Gordini RS 2012

Istoria Clio Sport

Pentru a da satisfactie si oamenilor de rand Renault a inceput prin anii ’80 sa realizeze si automobile cu performante ridicate care sa fie produse in serie mare. Primele exemplare au fost un Fuego 1.6 Turbo sau Renault 21 Turbo, masini care dispuneau de puteri maxime de peste 100 CP intr-o era cand pentru marea majoritate a masinilor de strada o putere de 75 CP era considerata suficienta.

test drive Renault Clio Sport 200 CP 2008, drive test, consum, 0-100 km/h, viteza maxima, autolatest review Renault Clio Sport 200 CP 2008Pasul urmator a fost lansare primei generatii Clio Williams, model care era echipat cu un propulsor pe benzina de doi litri si 150 CP.

Setarea trenului de rulare purta semnatura departamentului Renault Sport. Chiar daca a fost construit intr-o serie limitata, acest Clio Williams a reprezentat pentru o intreaga generatie regele segmentului hot-hatch.

Clio Sport 2007

Primul test drive cu noul Renault Clio RS Trophy 220 CP 2016- Cea mai buna masina sport hot-hatch

Modelul actual poarta numele simplu de Clio Sport si se doreste o reeditare a succeselor purtate de predecesorii sai. Pentru inceput trebuie sa spunem ca, si de aceasta data, Renault nu a luat in gluma acest task si a proiectat o masina radical schimbata fata de cea de mare serie pe care se bazeaza intr-o oarecare masura. Cand spunem Clio Sport de obicei spunem performante pure in detrimentul celorlalte considerente de ordin financiar si cele de confort.

Caroserie

test drive Renault Clio Sport 200 CP 2008, drive test, consum, 0-100 km/h, viteza maxima, autolatest review Renault Clio Sport 200 CP 2008Reteta de succes pentru modificarea fericita a unei masini de serie este de obicei realizarea diferita a catorva elemente de suspensie, si nu in ultim rand de a monta un sistem de franare mai performant.

Tinand cont de aceste linii, Renault Sport a dorit ca acest Clio special sa reprezinte cu totul si cu totul o optiune diferita in comparatie cu ceea ce ofera in prezent concurenta pe piata. Astfel, fata de masina de serie s-au marit ecartamentele puntilor pentru a avea o mai mare stabilitate pe circuitele virajate.

Fiesta ST provoaca Renault-ul Clio Sport! Test Drive Ford Fiesta ST 2008 2.0 150 CP

Pasul numarul doi a fost modificarea drastica a trenului de rulare prin regandirea sa in totalitate cu scopul de a da un raspuns cat mai exact soferului (pilotului) cand se doreste o rulare spre limitele bunului simt rutier. Un detaliu care a surprins placut a fost montarea unui difuzor de aer intre cele doua evacuari finale.

Acest pachet sport permite celor romantici o rulare cu zambetul pe buze in plin gaz prin pasajele bucurestene. Aceasta este o practica recomandata din cand in cand pentru amuzamentul celui de la volan si inspaimantarea colegilor din trafic.

MOTOR FABULOS

test drive Renault Clio Sport 200 CP 2008, drive test, consum, 0-100 km/h, viteza maxima, autolatest review Renault Clio Sport 200 CP 2008Sub capota micutului Clio se gaseste in prezent cel mai performant motor de doi litri de pe piata, acesta dezvoltand pentru o cilindree de doi litri o putere maxima de 200 CP.

Caracterul motorului ne reaminteste de intalnirea din urma cu mai multi ani a unui Ferrari F355 F1, model caracterizat unor turatii de ordinul a 8.000 rpm.

Aceste performante sunt atinse si de acest motor Renault Sport fara probleme, fapt aratat si de momentul motor de 215 Nm disponibil inceapand doar cu o turatie de 5.550 rpm.

Test drive cu cel mai bun Renault Clio din gama 2016- Clio SL Iconic 1.5 dCI 90 CP EDC 6 trepte

Viata acestui motor incepe cu adevarat abia dupa depasirea celor 5.000 rpm, si continua fara menajamente pana la interventia limitarii electronice de la 8.000 rpm. La acest nivel de performante cei 200 de cai de sub capota Clio-ului au facut sa paleasca fara probleme cei 200 de caluti de sub capota unui Golf GTI.

test drive Renault Clio Sport 200 CP 2008, drive test, consum, 0-100 km/h, viteza maxima, autolatest review Renault Clio Sport 200 CP 2008

Este adevarat ca acest Clio este mai usor decat un Golf GTI, insa performantele de pe strada sunt evident in favoarea francezului. Un alt detaliu care a surprins a fost si consumul de combustibil care s-a situat tot timpul intr-o gama medie indiferent de stilul abordat.

CONCURENTA

test drive Renault Clio Sport 200 CP 2008, drive test, consum, 0-100 km/h, viteza maxima, autolatest review Renault Clio Sport 200 CP 2008Ford Fiesta ST cu cei 150 de CP de sub capota par, si cu siguranta sunt, mult prea putini pentru a face o concurenta serioasa francezului. Toyota Yaris TS este prea slaba si din start pierde, iar cel mai realist concurent al noului Clio Sport este Opel Corsa OPC, model care se dovedeste foarte puternic insa nu la fel de bun din punct de vedere al trenului de rulare si al feeling-ului oferit celui de la volan.

Corsa pierde la capitolul motorizare unde propulsorul de 1.6 litri supraalimentat nu se ridica la nivelul celui aspirat de turatii mari produs de Renault.

CONTRA

In test drive cu regele segmentului hot-hatch! Noul Renault Clio RS Tropy 1.6 Turbo Facelift 2017

Pretul de achizitie de peste 20.000 de euro este totusi mult prea mare in comparatie cu cel al unui Ford Fiesta ST sau Toyota Yaris TS, modele mai ieftine cu aproximativ 5.000 euro. O alta problema este lipsa scaunelor Recaro tip scoica din dotarea standard si lipsa rotii de rezerva. In rest, calitativ, plansa de bord este identica cu cea a unui Clio banal, detaliu care ofera o senzatie de ieftin la prima vedere.

CONCLUZIE

Clio Sport este un demn urmas al unui Clio Williams si reprezinta in acest moment cel mai complet hot-hatch de pe piata. Cu cei 200 de CP este foarte performant, iar trenul de rulare setat pentru performante de top face cinste predecesorilor lui.

test drive Renault Clio Sport 200 CP 2008, drive test, consum, 0-100 km/h, viteza maxima, autolatest review Renault Clio Sport 200 CP 2008

Pentru 21.000 de euro acest Clio Sport poate sa reprezinte fara probleme o optiune mai mult decat fericita chiar si pentru cei care doresc achizitionarea unei berline de clasa medie cu motorizari de baza.

Singurul element care va convinge un client indreptat spre confortul unui banal sedan este un scurt test-drive cu o plecare rapida de pe loc cu sistemul ESP decuplat. Aveti incredre in noi, its fun!

test drive Renault Clio Sport 200 CP 2008, drive test, consum, 0-100 km/h, viteza maxima, autolatest review Renault Clio Sport 200 CP 2008

Un Renault Clio V6 cu doar 7.000 de km costa acum 45.000 euro

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente