Pentru ca FIA GT a venit la Bucuresti noi am decis ca trebuie sa conducem o masina sport si nu oirce masina sport care costa peste 100.000 de eurp ci una pe care si-o poate permite multa lume.
Jucaria noastra s-a numit Ford fiesta ST si adevaraul este ca in inimile noastre aceasta a creat o adevarat fiesta Latina.
Primul contacat cu micutul cu nervi de otel nu a fost cine stie ce eveniment ci pur si simplu o reintoarcere la radacinile sportive ale noastre. Cine s-ar fi gandit ca o masina din segmentul mic poate invinge in repriza de la 0 la 100 de km/h masini cu renume mult mai puternice si foarte scumpe.
Raspunsul este la acei posesori de berline scumpe care au primit dovada suprema ca si-au cumparat masini destul de ediocre din punct de vedere al performantelor.
Tehnicienii de la Ford din cand in cand doau dovada ca sunt in stare sa construiasca si masini cu adevarat masini nu doar autovehicule care sa te transporte de la punctual A la punctual B with no fun.
Fiesta ST nu este in nici un caz o masina citadina care se descurca cel mai bine in traficul aglomerat al marilor metropole urbane, ci un adevarat killer al soselelor.
MOTORIZARE EXTREMA!
Multa lume s-ar intreba cum de un biet Fiesta sa faca fata unor masini cu puteri de peste 100 de CP si chiar sa le invinga. Raspunsul la aceasta intrebare vine din partea noastra cu un zambet (sau chiar ramjet) pe buze si anume o greutate de 1.1 tone si un propulsor de doi litri aspirat care dezvolta o putere masina de 150 CP.
Ceea ce- l face pe acest Ford ST un adevarat sportive este binenteles setarile motorului care se simpte cel mai bine la o turatie de peste 4.000 rpm.
Cand se trece de aceasta bariera micuta si frumoasa Fiesta ST se transforma intr-un bolid al soselelor capabil sa faca soferi exeprimentati sa se culce noaptea cu cosmaruri ca au fost depasiti categoric de o Fiesta. Pai domnilor Fiesta ST face parte din acel segment al masinilor Ford care ne raemintesc inca din moemntul introducerii cheii in contact ca ovaluyl de pe volan a fost purtat in anii 60 de masinile GT 40 castigatoare al erenumitei curse Le Mans.
CARACTER
Singurul element care face aceasta masina una familiara est ecaroseria clasica a unui Feista de mare serie. In rest totul ia o intorsatura radicala si anume o culoare neagra brilliant si doua immense dungi albe acre traverseaza vertical plafonul si capota masinii.
Recomandam ca atunci cand vedeti in tarfuic aceste doua dungi albe si care nu sunt pe o Dacie gri sobolan cu numere de PH, atunci sa aveti mare grija deoarece acea masinuta clar va v-a demonstar daca este nevoi de ce este in stare.
In interior plansa de bord este identical cu cea din oricare alta Fiesta cu diferenta ca masina din test avea cel mai performant sistem de sunet si instalatia de cliamtizare automata.
Locul unde se aseaza soferul este unul din cele mai evidente elemente ale sportivitatii masinii si anume scaune sport imbricate in piele cu o foarte buna sustinere laterala. Cel al soferului sau pilotului este reglabil sip e inaltime.
PE SOSEA
Iniam fiarei se gaseste ca de altfel si al alte animale de prada sub capota dungata, Ford dorind prin acest exeplar rar sa reaminteasca celorlalti ca Ford (Germania) nu inseamna doar Focus TDCi sau Ranger.
Sportivitatea este data de capacitatea unitatii de doi litri de a functiona cel mai bine la turatii ridicate. Momentul motor de 190Nm este disponibil doar incepand cu turatia de 4.500 rpm ceea ce spuen totul despre acest Durateq. Un alt element sportive este cutai de viteze perfect sincronizate cu performantele motorului insa care pentru cei care nu au mai condos o masina sportiva poate fi considerata rigida si neiertatoare cand scade tuartia si trebuie introdusa o treapta inferioara.
Ambreiajul este destul de dur insa pentru un mers sportive este exceptional. Directia si trenul de rulare resprezinat din punctual mostru de vedere cele mai elaborate sistema care garanteaza sporitvitate pura.
Suspensia este in asa fel conceputa inca in momentl cand se negociaza viraje la viteze mari aceasta reactioneaza foarte fderm si nu permite masinii sa dea dovada de supravirare sau subvirare. Creerul care mai tempereaza iesirile anumalice ale Fiestei ST este doar ESP-ul care se chinuie sa taie gazul chair si la viteze foarte mici. Daca afara este un arunci toata distarctia s-a terminat ESP-ul facandu-si datoria exemplar.
Daca se decupleaza masina devine cu adevarat o sportive pur sange, limitele trnului de rulare fiind situate la o limita sueprioara.
Singurul inconvenient al masinii de fata este convietuirea ca ea intr-ul oras pietruit cum este Bucretsul, fiecare denivelare fiind simtita serious de pasageri. Al doilea punct negative este bininteles consumul de carburant care personal ne-a socat in traficul infernal din zona Unirii unde computerul a afisat o medie de 19 litri la o viteza de 10 km/h.
Prin mediu extraurban masina a consumat decent si anume 8 litri pentru 100 de km aprcursi. Suntem asa de severi deoarece in ciuda faptuluic masina este una de speta sport aceasta are un rezevror destuld emic care ne aminteste de BMW-ul E30 din anii 80, foarte puternic insa cu o autonimie infima.
CONCLUZIE
Concluzia noastra este insa una pozitiva si anume Fiesta ST isi merita toti banii si este una din putinele masini care ofera senzatii sportive in adevaratul sens al cuvantului.
Marea problema a modelului de fata nu este masina propriu-zia cu doar Renault Clio Sport. Insa aceasta este cu totul o alta discutie.