Volvo-ul din acest test are in plus fata de vechiul S40 o noua linie a designului cu noi blocuri optice si stopuri.
De asemenea acest S40 are acum bandourile de pe lateralul caroseriei vopsite in culoarea masinii.
MOTOR
Sub capota se gaseste motorul diesel realizat impreuna cu grupul francez PSA. Cu o cilindree de doi litri acest patru in linie dezvolta o putere maxima de 136 CP la o turatie de 4.000 rpm si ofera un moment motor de 340 Nm la 2.000 rpm.
Chiar daca acest motor este mai scump cu 2.000 de euro in comparatie cu dieselul mic de 1.6 litri, diferenta se merita. In primul rand motorul este rafinat si trage bine la aproape toate turatiile, iar marele avantaj este cuplarea sa la transmisia manuala cu 6 rapoarte.
Aceasta cutie de viteze permite masinii sa aiba o viteza de croaziera pe autostrada de aproximativ 180 km/h fara probleme. Daca se opteaza pentru un condus mai alert aceeasi cutie de viteze va permite celui de la volan sa scoata timpi buni chiar si pe drumurile extrem de virajate.
Viteza maxima data de producator este putin inselatoare deoarece pe autostrada am reusista sa mai punem in plus aproximativ 20 de km/h fata de cifrele oficiale, viteza maxima atinsa pana in zona rosie de turatie.
CAROSERIE
Volvo S40 nu poate insela pe nimeni deoarece este clar ca platoforma tehnica a Ford-ului Focus Sedan nu poate sa ofere un spatiu interior foarte mare. Chiar si asa, patru persoane pot convietuii fara probleme cu noul S40.
Daca mai trebuie sa urce si a cincea persoana lucrurile se inrautatesc deoarece lungimea laterala a habitaclului in spate este insuficienta. Oricum, in fata se sta foarte comod indiferent de inaltimea soferului.
Volumul portbagajului este suficient de mare, respectiv 404 litri insa si aici nu este nimic de laudat.
COMPORTAMENT RUTIER
Modelul din test a fost dotat cu un nivel de echipare aproape complet, numit Momentum. Acesta costa cu mai bine de 2.000 euro in plus fata de entry-level numit Basic, insa si dotarile se apropie de conceptul de confort promovat de marca suedeza.
La capitolul tren de rulare acest S40 se prezinta bine deoarece inginerii Volvo au reusit sa ofere un feeling sportiv mai accentuat.
S40 sta pe virajele luate in viteza aproape neutru, iar sistemul de stabilitate intervine destul de tarziu. Un plus al masinii testate au fost jantele sport pe 17 inch care au fost incaltate cu pneuri cu talonul mic de 50 mm.
Acestea au reusit sa ofere o stabilitate crescuta, insa este clar ca trenul de rulare nu face fata denivelarilor intalnite pe soselele noastre dragi.
ECHIPAMENT
Volvo S40 este cel mai mic sedan din ograda suedezilor si pentru aceasta nu trebuie sa ne asteptam ca masina sa vina cu foarte multe dotari in echiparea de serie. Aceasta problema este si mai grava la concurenta germana care nu ofera aproape nimic gratis.
Plansa de bord a modelului este originala din toate punctele de vedere insa gruparea tuturor comenzilor pe o suprafata mica a consolei centrale nu faciliteaza o ergonomie extraordinara.
Sistemul de climatizare este de top si a dovedit ca face fata tuturor conditiilor atmosferice. Un mic dezavantaj este lipasa aeratoarelor pentru pasagerii din spate.
O alta dezamagire a fost lipsa comutatorului pentru dezactivarea airbag-ului pasagerului. Acesta costa suplimentar 41 de euro fara TVA. Deci, atentie mamici pentru ca trebuie neaparat sa alegeti aceasta optiune.
CONCLUZIE
Volvo S40 este o berlina de clasa compacta premium si acest lucru se poate observa clar din primii km parcursi. Rafinamentul motorului este completat de o transmisie fara cusur si de o atmosfera scandinava.
Stilul de viata al utilizatorului de Volvo S40 este putin mai diferit fata de cel al automobilelor reci de factura germana. Acest lucru ne-a placut cel mai mult la noul Volvo S40.