Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Citroen C6- Rafinament si mult bun gust/Test Drive Citroen C6 2.2 HDI 170 CP BVM 2008

Un Citroen nu se va comporta niciodata asemenea unui fratior din aceelasi grup (Peugeot) sau un concurent Renault.

Aici vorbim bineinteles de modelel de top si nu facem o comparatie cu modelele din segmentul compact sau mic.

Cel mai surprinzator Citroen din intraga gama actuala este fara doar si poate nava amiral a marcii, respectiv marele C6.

test drive Test Drive Citroen C6 2.2 HDI 170 CP BVM, drive test, consum, pret, 0-100, cutie manuala, autolatest, review, twinturbo 2008

Aceasta masina reprezinta o interpretare moderna a filosofiei postbelice a lui Citroen, respectiv model care are datoria de a fi considerat un demn urmas al modelelor DS si CX.

Specificul acestor predecesori a fost fara doar si poate un nivel tehnologic foarte avansat si un design al caroseriei care a starnit nemultumiri de multe ori.

C6 un succesor al CX-ului Noul C6 se prezinta publicului asemenea predecesorilor sai cu un aer avangardist si ciudat, insa si de data aceasta clientul specific de Citroen va avea cu ce sa se mandereasca.

Masina de test a fost un C6 2.2 HDI de culoare neagra briliant iar tapiteria din interior de un crem specific oficialilor de la Versailles.

test drive Test Drive Citroen C6 2.2 HDI 170 CP BVM, drive test, consum, pret, 0-100, cutie manuala, autolatest, review, twinturbo 2008

In aceasta configuratie Citroen atrage mult mai multe priviri decat, sa zicem, un BMW seria 7 sau un Mercedes clasa S, acesta din urma fiind atat de dese pe soselele bucurestene incat de mult timp nu mai constituie o aparitie exotica.

Un C6 in schimb da, si ce ne-a uimit si mai mult au fost privirile de admiratie aruncate de soferii unor Audi A8 sau Jaguar XJ. In ochii lor se putea citii atat o doza de admiratie cat si multa invidie. DESIGN Cand privesti un C6 forma caroseriei place sau displace categoric.

Inca din primul moment salesman-ul Citroen poate sa-si dea sema de faptul daca un client merita un C6 sau trebuie trimis la trio-ul german BMW, Audi sau Mercedes. Forma in pana a caroseriei ne reaminteste de eternul CX, un glont al sosesleor in anii ’80.

Cu acest C6 designerii francezi au abandonat complet liniile promovate de succesorul sau direct XM in favoare si mai vechiului CX. CAROSERIE In segmentul mare unde se gasesc modele concurente precum BMW Seria 5, Audi A6 sau Mercedes clasa E, un Citroen C6 va reprezenta intodeauna o optiune clara pentru cel care doreste o berlina de lux spatioasa.

test drive Test Drive Citroen C6 2.2 HDI 170 CP BVM, drive test, consum, pret, 0-100, cutie manuala, autolatest, review, twinturbo 2008

Chiar daca aparent forma caroseriei nu-l avantajeaza, Citroen C6 da dovada de un habitaclu prezidential.

Locurile din fata sunt mai confortabile decat cele ale modelelor germane, iar in spate deja vorbim de o alta categorie, respectiv clasa lux cu ampatamentul marit. Cei care stau pe bancheta din spate sunt tratati regeste atat din punct de vedere al spatiului interior cat si o foarte buna urcare si coborare din masina datorata portierelor cu deschidere larga.

MOTORIZARE

Chiar daca Citren C6 nu este o limuzina prezentata de curand pe piata, am efectuat acest test in urma prezentarii unei noi motorizari diesel in gama.

Acesta este cel mai mic motor pentru C6 si are o configuratie cn patru in linie de 2.2 litri. Fanii HDI mai pot sa gaseasca acest motor si pe modelele de clasa medie Peugeot 407 2.2 HDI, Citroen C5 sau pe noul Citroen C-Crosser.

Blocul motor provine de la prima generatie de motoare HDI, insa acesta de sub capota C6-ului se prezinta intr-o forma tehnologica de top. O supraalimentare cu doua turbocompresoare in linie asemenea sistemului dezvoltat de BMW pe modelul 535d, si bineinteles ultima generatie a injectiei common-rail.

Puterea maxima dezvoltata este de 173 CP, iar momentul motor ajunge pana la o valoare de 370 Nm incepand cu o turatie de 1.500 rpm. Cu o greutate de peste 1.8 tone Citroen C6 reuseste sa atinga 100 de km/h in mai putin de 10.0 secunde, iar viteza maxima este conform producatorului de 217 km/h.

In realitate acest motor reprezinta un compromis in detrimentului diesel-ului mai mare V6 HDI, acesta reusind sa ofere performante rutiere actuale insa, si cu un mai scazut nivel al rafinamentului.

Transmisia manuala cu 6 rapoarte este exacta insa nu se preteaza unui C6. Multi o se ne contrazica, insa la aceasta categorie cutia manuala nu prea mai are efect.

O caracteristica buna a motorului a fost consumul de carburant cu mult mai mic decat cel al motorului mai mare.

test drive Test Drive Citroen C6 2.2 HDI 170 CP BVM, drive test, consum, pret, 0-100, cutie manuala, autolatest, review, twinturbo 2008

SUSPENSIE

Cea mai atractiva componenta a unui Citroen care se respecta este evident suspensia. Pentru a intra in categoria Citroen-urilor respectabile noul C6 utilizeaza ultima generatie a suspensiei hidropneumatice Hydractiva.

Aceasta este magnifica prin simplu fapt ca este capabila sa ofere un nivel al confortului asemanator berlinelor de lux care sunt pretuite la peste 150.000 euro.

Capacitatea amortizoarelor hidraulice de a absorbii toate tipurile de denivelari este magistrala.

Un C6 calca pe drumurile proaste precum un Mercedes clasa S pe autobahn. Intr-un final dupa ce conduci un C6 este clar care este motivul pentru care doresti sa-l achizitionezi.

CONTRA

Citroen C6 este o berlina de clasa mare care, conform producatorului, nu se doreste sa devina un concurent direct al celorlalte modele de pe piata, fapt care a permis intr-o oarecare masura proiectantilor sa lase pe plan secund multe detalii destul de importante.

In primul rand criticam fara doar si poate plansa de bord care utilizeaza prea multe echipamente intalnite si la fratiorul mai mic C5. Un CX nu se asemana niciodata cu un GS, sau un XM sa aiba componente intalnite pe Xantia.

test drive Test Drive Citroen C6 2.2 HDI 170 CP BVM, drive test, consum, pret, 0-100, cutie manuala, autolatest, review, twinturbo 2008

O alta chestinune care poate sa devina o problema este suprafata mica a oglinzilor retrovizoare. Chiar daca designul a avut de castigat, vizibilitatea posterioara este destul de precara si chiar periculoasa in traficul intens al unui oras precum Bucurestiul.

CONCLUZIE

Un design socant la prima vedere dar original la a doua, un propulsor economic si destul de viteaz si o suspensie inteligenta fac din aceasta berlina de lux o optiune clara pentru modelele de top germane.

Cine achizitioneaza un C6 devine in secunda doi un sofer rafinat, o persoana care a facut aceasta alegere doar pentru a arata multimii de nemti de pe ale noastre sosele ca stilul si eleganta vin de multe ori intr-un pachet original si de ce nu Made in France.

test drive Test Drive Citroen C6 2.2 HDI 170 CP BVM, drive test, consum, pret, 0-100, cutie manuala, autolatest, review, twinturbo 2008

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente