CE REPREZINTA CLIO RS TROPHY 220?
Ei bine fanii Renault cunosc deja faptul ca francezii au ales a dezvolte si versiuni mai puternice ale masinilor care deja intra in categoria sport.
Un astfel de exemplu este cel al lui Clio RS care se pare ca nu mai este o masina atat de sportiva precum a fost precedentul model Clio Gordini testat de echipa Autolatest AICI.
De vina pentru acest lucru este fara doar si poate noua cutie de viteze EDC realizata de germanii de la Getrag care schimba bine rapoartele insa nu ofera un randament superior atunci cand masina este condusa la limita.
Pentru a remedia acest lucru Renault Sport impreuna cu Nismo si Getrag au decis sa ofere si o versiune mult mai sportiva a masinii, o versiune de care sa fie mandrii toti fanii Renault si in special cei care conduc modelele precedente mult mai agresive in comportament.
CARE SUNT SCHIMBARILE?
Multi o se intrebe de ce anume ar da in plus 2000 euro pentru o versiune Trophy, suma de bani care se vede la inceput doar in puterea maxima mai mare dezvoltata de masina de fata.
Ei bine noi cei de la Autolatest dorim sa spunem lucrurilor pe nume, si putem relata ca cine nu plateste acesti 2000 euro in plus are multe de pierdut.
In primul rand trenul de rulare parca este setat mult mai comfortabil in comparatie cu cel al vechiului Clio Gordini, masina extrema la acest capitol.
Adica masina aceasta poate sa fie condusa fara probleme chiar si cand soseaua nu este perfecta.
Cine vrea o masina comfortabila trebuie in schimb sa se uite la un model Megane GT echipat cu aceeasi motorizare, insa cu o suspensie mult mai eleganta.
MOTORIZARE NISMO 2016
Sub capota lui Clio RS 220 se ascunde aceelasi motor Nissan de 1.6 litri turbo care are acum in plus un nou management al injectiei si un sistem de supraalimentare supradimensionat.
Pe scurt, aceelasi motor dezvolta acum o putere maxima de 220 CP si un moment motor de 260 Nm cu posibilitatea sistemului de a avea un over-boost pana la 280 Nm pentru cateva secunde in treptele IV si V.
Acest lucru inseamna ca motorizarea este extrem de performanta si poate sa ofere performante de top chiar si cand masina este pusa in fata unor modele cu puteri maxime de peste 300 CP.
Mai mult decat atat germanii de la Getrag au colaborat cu Renault Sport si au dezvoltat un nou sistem electronic pentru cutia EDC cu 6 trepte care schimba acum vitezele in modul RACE cu pana la 50%. Pur si simplu o cutie de viteze manuala are un delay prea mare cand este comparata cu aceasta versiune sport a lui EDC.
Un ultim detaliu este renuntarea la franele Brembo pentru unele ATE cu o dimensiune mai mare, iar anvelopele sunt de cea mai buna calitate fiind Michelin Pilot Super Sport 205/40R18 .
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Masina de fata este un urmas demn al lui Clio Gordini chiar daca fanii inca critica motorizarea turbo si cutie EDC.
In viata reala cu aceasta masina se poate merge zi de zi fara a avea mari probleme, iar cand iesim pe circuit know-how ul celor de la Renault Sport face un VW Polo GTI sau Fiesta ST sa para masini de weekend.
Motorizarea Nissan Nismo de 220 CP si sistemul over-boost sunt ingredientele de baza pentru o masina extrema care poate sa mearga fara probleme si in modul bara la bara, insa poate sa ofere senzatii de top pe un circuit profesionist.
Mai mult decat atat, toti cei care conduc un BMW, Audi sau Mercedes recunosc acest model si PUR SI SIMPLU stau linistiti pentru ca o repriza fulmimanta de la regele segmentului hot-hatch nu poate insemna deca o rusine adusa masinilor germane.
PRO
Imagine de marca
Cea mai buna masina din clasa ei
Motori Nissan Nismo expliziv si relativ economic
Cutie EDC revizuita si extrem de rapida in schimbarea vitezelor
Valoare mare de revanzare
Cel mai mic pret pentru o masina de peste 220 CP
Cea mai buna suspensie din clasa sa
CONTRA
Nu prea exista lucruri de criticat! Totul este exact cum ne-am asteptat