Acum cand ne gandim la achizita unei masini de oras exista toate marcile posibile in oferta industriei auto, si evident gama Mini.
Pe scurt clientul nu se mai gandeste la un model anume din gama Mini, ci doar la faptul ca va avea in posesie o masina care poarta brand-ul Mini.
Exact datorita acestei perceptii cei de la BMW si Mini au decis in urma cu cativa ani ca marca britanica sa-si mareasca oferta de modele pentru simplu fapt ca daca poarta sigla Mini vor avea si succes pe piata din Europa.
Rezultatul a fost unul scontat, clientii de casa Mini reusind acum sa-si cumpere modele de nisa precum acest Countryman cu transmisie 4×4 sau chiar si Mini Coupe JCW dedicat circuitelelor.
CE REPREZINTA MINI COUNTRYMAN 2016?
Masina de fata a fost lansata de catre Mini in anul 2010 si a primit un facelift serios in urma cu doi ani. Fata de restul modelelor din oferta Mini, Countryman reprezinta de fapt singurul Mini care poate sa fie numit si SUV pentru ca are o garda la sol mare si un tren de rulare setat pentru a permite masinii sa iasa fara probleme si in afara soselei.
Fanii fenomentului off-road nu considera aceasta masina drept una veritabila, insa chiar si asa sistemul xDrive al celor de la BMW este setat pe acest Countryman sa functioneze in modul 4×4 permanent de unde si capacitatea masinii de a face fata unor drumuri destul cu aderenta precara.
Clientul de Countryman nu este unul care si-a cumparat aceasta masina pentru off road, ci pentru a face fata unor zapezi tipice din Romania in sezonul rece.
Tractiunea de tipul 4×4 permanent este eficienta si pe sosea unde un Countryman cu o motorizare pe benzina de top afiseaza o stabilitate foarte buna cand este condusa la limita.
COUNTRYMAN 4ALL SD 2016
Modelul de fata este versiunea de top a lui Countryman cand vorbim de motorizarea diesel, sub capota BMW montand motorizarea 2.0 M44 care se regaseste pe toate modelele bavarezilor.
Acest motor dezvolta o putere maxima de 143 CP si un moment motor de 305 Nm, putere care este transmisia celor patru roti prin intermediul unei transmisii automte clasice ZF6 care a fost intalnita in trecut pe toate modelele BMW si Audi.
Aceasta schimba vitezele rafinat si permite masinii un parcurs elegant fie ca vorbim de un condus intr-un oras aglomerat precum Bucurestiul, fie ca mergem pe autostrada cu o viteza de peste 130 km/h.
In toate aceste conditii noul Mini Countryman SD se comporta admirabil si are resurse de putere pentru a face fata si unui comportament sportiv daca situatia o cere.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Masina de fata are criticii ei bine pozitionati pe piata, insa produsul final nu este neaparat o masina care treabuie sa fie trecuta cu vederea cand vrem sa ne achziitional un SUV.
Motorizarea diesel BMW este eficienta, iar transmisia integrala si versatilitatea interiorului anunta acest model drept unul dedicat celor cu o familie numeroasa.
Calitatea materialelor nu exceleaza asemenea primelor modele Mini realizate sub egida BMW, insa sistemele electronice si tehnologia incorporata de acest model permite oricui sa treaca cu vederea acest detaliu de fabricatie.
All around noul Countryman 4ALL SD este o masina care merita mai multa atentie decat primeste in special pe piata din Romania unde toata lumea stie cu arata drumurile noastra cand ninge sau cand ploua excesiv.
PRO
Imagine de marca
Motor diesel BMW elegant si economic
Cutie automata ZF6 rafinata si fiabila
Transmisie xdrive permanenta
Garda la sol din gama SUV compact
Spatiu interior
Valoare mare de revanzare
Singurul MINI din gama SUV
CONTRA
Lipsa antifonare interior
Calitatea materialelor nu se ridica la nivelul noii generatii de Mini Cooper sau Clubman
Pret mare de achizitie al versiunii de top