Este extrem de greu de anticipat ce curs va avea economia auto din Europa, insa cu siguranta viitoarele norme Euro 7 vor duce la disparitia completa a catorva marci de renume traditionale pentru ca vor avea preturi mult prea mari de vanzare.
Si aici vorbim din start de nume precum Skoda, Renault, Nissan sau Seat, marci care acum se chinuie sa vanda cu profit masini concepute inainte de pandemia din 2020 care au preturi de vanzare extrem de mari.
Daca in trecut puteai sa-ti cumperi o Octavia II (1.6 MPI) sau un Leon II cu mai putin de 15.000-18.000 euro, acum fara 30.000 de euro nu mai poti sa-ti cumperi o asemenea masina (L3 1.0 TSI) cu ceva dotari, iar viitoarele norme urmeaza sa creasca pretul chiar si cu 5.000 euro fata de cel actual din 2023.
Adica, cea mai ieftina Skoda Octavia sau Renault Megane vor avea un pret de peste 35.000 euro, iar cea mai ieftina Dacia va avea un pret de peste 20.000 euro in versiunea de baza
Insa, daca in 2023 o Dacia Sandero cu dotari se vinde cu peste 21.000 euro, motorul Euro 7 aspirat va avea un pret de peste 26.000 euro. Si aici nu luam in calcul un Jogger Hybrid care se vinde acum cu 27.000 euro, pret care are mari sanse sa ajunga la 32.000 euro cu normele Euro7.
Chiar si un Duster cu motorul Hybrid va avea un pret de peste 30.000 euro, pret mai mare acum decat al unei Kia Sportage, Hyundai Tucson sau Ford Kuga!
Sfatul specialistilor este sa cumpere masini noi Euro 6 chiar inainte ca normele Euro 7 sa intre in vigoare (1 ianuarie 2025) pentru ca doar asa vor avea un raport pret-costuri cat de cat decent.
Da mai lasă-ne cu stirile astea, anti toate marcile si pro tesla….. Parca esti impotriva tuturor… Nu poti sa ii faci praf asa pe toti cap coada… Da, Toti au probleme, motoare mici, consum mare, nu sunt fiabile nicicare, dar te-ai gandit vreodata ca asa vrea UE? Ca ii forteaza pe toti sa faca ce vor ei? Ce masina conduci zi de zi?
Sa inteleg ca adevarul doare? Daca da, asta E!
Cititorii Autolatest trebuie sa stie adevarul ca altfel citesc fituicile de casa denumite presa auto!