Seful marelui Grup Renault din care face parte si Dacia se pare ca este extrem de suparat e faptul ca regelementarile UE duc la disparitia anumitor marci si anihilarea a peste 70.000 de locuri de munca de la Reanult si Dacia din Europa.
Prima problema este cu EuroNCAP care a ridicat atat de mult stafeta la capitolul siguranta rutiera incat masinile Renault si Dacia nu mai reusesc sa afiseze note bune in caz de accident.
Luca de Meo este suprins de faptul ca Laguna II a fost prima masina cu 5 stele EuroNCAP asemenea modelelor Scenic si Espace primele MPV-uri de 5 stele, si acum in 2022 modele precum Renault ZOE sau Dacia Jogger nu mai reusesc sa atinga nici macar 1 stea de siguranta.
O alta mare problema este cea a viitoarelor norme Euro 7 care vor face ca toti producatorii care nu sunt pregatiti sa iasa de pe piata.
Se pare ca Renault nu are in plan dezvoltarea de motorizari Euro 7 care vor intra in vigoare incepand cu anul 2025, adica peste trei ani.
Luca de Meo spune ca poate dezvolta cu 1 miliard de euro aceste motoare, miliard care va creste pretul cu 1.000 euro pentru fiecare masina in parte.
Aceste probleme enuntate de Luca de Meo arata de fapt ca Grupul Renault nu este pregatit sa dezvolte masini compatibile cu normele Euro7 sau normele de siguranta EuroNCAP de 5 stele.
De Meo spune ca daca aceste reglementari precum Euro 7 nu se opresc, soferii din Europa vor conduce in continuare masini vechi Euro 3, 4, 5 sau 6 pentru ca cele noi vor avea un pret de vanzare mult prea mare!
“If we don’t slow the regulations, people will continue to buy used cars and keep old cars in circulation.”
Dacă reușesc să se pună de acord, să dezvolte o tehnologie în care bateria să fie mobilă, interschimbabilă. Să se poată înlocui bateria descărcată cu una compatibilă indiferent de modelul mașinii. Cum facem la o lanternă. Indiferent în ce parte a globului ești, ți s-a descărcat bateriile la lanternă, cumperi altele noi, indiferent de producător și gata. Lanterna funcționează. Înțelegeți ce vreau a spune. Altminteri… Pe drum ajungi cu mașina la un sevice auto,vehile benzinării, cât bei o cafea și folosești toaleta, ți se schimbă bateria și gata. Plătești “plinul” și ai plecat la drum. Nu mai stai ore să încarci bateria. Sănătate.
Nu sunt specialist in domeniu dar nu înțeleg de ce Europa fata de alte continente pune așa restricții de poluare . Ne tăiem singuri craca de sub picioare , o să vedeți cel mai sărac și depopulat continent daca o ținem așa !