Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Universitatea Politehnica din Milano spune ca masinile Euro 4 sunt mai putin poluante decat cele Euro 6

In urma scadalului din 2015 cand VW a fost prins de catre americani ca realizat un soft special pentru motoarele TDI care fenteaza ceea ce se inregistreaza la testele anuale, foarte multe tari au decis sa testeze parcul auto.

euro 4 vs euro 6, teste emisii co2, teste emisii nox, consum mare masini noi, autolatest, fara dpf, adblue euro 6

Italienii au unul dintre cele mai invechite parcuri auto din Europa, motiv pentru care Universitatea Politehnica din Milano a realizat un amplu test cu masini Euro 4, Euro 5 si Euro 6 cu aceelasi numar de km pentru a vedea care sunt emisiile reale de noxe.

Socul cel mai mare a fost atunci cand inginerii italieni au descoperit ca o masina pe benzina Euro 4 polueaza chiar si cu 26% mai putin CO2 fate de o masina Euro 6 mult laudata ca fiind solutia gasita de UE pentru reducerea poluarii.

euro 4 vs euro 6, teste emisii co2, teste emisii nox, consum mare masini noi, autolatest, fara dpf, adblue euro 6

Din nou, inginerii au aratat ca o masina ECONOMICA chiar daca este Euro 4 emite mult mai putin CO2 si alte noxe decat una Euro 6 de tipul SUV compact pentru ca o masina care consuma mai mult polueaza mai mult.

Aceeasi situatie este regasita si in zona diesel unde un motor Euro 4 fara DPF are emisii mai mici decat cele ale unui diesel Euro 6 cu DPF pentru ca motorul de generatie mai veche consuma mai putin, deci emite mai putine noxe NOx cat si CO2, iar daca luam in calcul degrarea DPF-urile si OPF-urilor montate pe toate masinile Euro 6 Temp C si D, atunci poluarea reala este mult mai mare pentru masinile moderne.

euro 4 vs euro 6, teste emisii co2, teste emisii nox, consum mare masini noi, autolatest, fara dpf, adblue euro 6

Acest studiu nu arata faptul ca trebuie sa ne cumparam in masa masini vechi Euro 4, ci doar ca masinile moderne “gatuite” de normele Euro 6 sunt mult mai problematice pentru mediu inconjurator, motiv pentru care “inginerii” de la RAR trebuie sa testeze in masa pe sosea masinile Euro 6, nu neaparat pe cele vechi Euro 4 daca sunt in parametrii din fabrica.

euro 4 vs euro 6, teste emisii co2, teste emisii nox, consum mare masini noi, autolatest, fara dpf, adblue euro 6

“The Polytechnic University of Milan has shown that real car emissions can vary considerably within the same class and that cars classified as less efficient (Euro 4) are responsible for higher emissions in at least 26% of cases for Euro 6 cars.”

  • 26 % of the Euro 4 cars observed have lower real CO2 emissions than the corresponding Euro 6 cars. This indicates a significant discrepancy between the Euro class and the real CO2 emissions;
  • a Euro 6 “high emission” vehicle emits up to 6 times more CO2 than a Euro 4 “low emission” vehicle and up to 10 times more in an urban context;

euro 4 vs euro 6, teste emisii co2, teste emisii nox, consum mare masini noi, autolatest, fara dpf, adblue euro 6

Ce inseamna norma de poluare Euro 6? 1 ianuarie 2015

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

8 COMMENTS

  1. Guys, cum sa donam pentru voi cand voi nu faceti diferența intre poluare si emisii de CO2?
    CO2 e un gaz nepoluant, inert si nedăunător vieții. Singura problemă cu el (si e una MARE) e ca e principalul factor amplificator al efectului de seră, care duce la o incalzire climatică generalizata si schimbari climatice.
    Restul emisiior reglementate de normele euro se refera la gaze poliante, daunatoare vieții umane. Combustibil nears (volatil), monoxid de carbon (toxic), oxizi de azot (toxici si cauzatori de ploi acide), particule fine (PM2.5, PM10, PM25), cauzatoare de boli pulmonare.
    Get your stuff together si scrieti ce trebuie, nu ca euro 4 poluează cu mai puțin CO2.

    • Dupa euro 4 , si ala tras de par nu mai exista norma de poluare valida !
      Ai ardere interna clasica , nu ai ce sa mai scoti de acolo mai putine noxe decat sa opresti din pistoane daca nu ai nevoie de putere si sa le pui in functiune cand ai nevoie!
      Scrie si in articol , “sa consumi mai putin”!

    • @Cezar CO2 reprezintă 0.03% din atmosfera planetei. E un scuipat în găleată. Nu mai puneți botul la vrăjelile ONG-urilor…

  2. M au inebunit cu problema co2.. fără co2 planeta ar muri pentru ca plantele transformă co2 in oxigen deci fara ar muri..dacă mor plantele mor animalele de foame si fara toate cele vom muri noi de foame…degeaba se chinuie astia sa faca mancare sintetica ca sa ne oblige usor usor s rwnuntam la hrana clasica ..caci nici cea chimica nu vor avea cu ce sa o faca! Neam tampit sau ne am tampit de tot????

  3. Un studiu idiot care ne spune că un SUV euro 6 emite mai mult CO2 decât o citadină Euro 4… Chiar sunt retardați sau vor doar sa manipuleze și să ne facă să credem că Uniunea europeană face norme noi care cresc poluarea…

  4. adevarul.romeniu
    Home Stil de viață Știință Stejarii pot absorbi mai mult dioxid de carbon din atmosferă, au descoperit oamenii de ştiinţă în unul dintre cele mai mari experimente ştiinţifice din lume
    Stejarii pot absorbi mai mult dioxid de carbon din atmosferă, au descoperit oamenii de ştiinţă în unul dintre cele mai mari experimente ştiinţifice din lume
    Publicat:
    06.10.2021 07:57
    Ultima actualizare:
    02.08.2022 10:36

    Acestea sunt cele mai ample experimente din lume care analizează efectul schimbărilor globale asupra naturii. Foto Shutterstock

    Cercetătorii din Marea Britanie au descoperit că stejarii maturi îşi extind rata de fotosinteză ca răspuns la creşterea nivelului de CO2. Experimentul a fost realizat de oamenii de ştiinţă de la Universitatea din Birmingham, într-un laborator în aer liber plasat într-o pădure cu arbori bătrâni. Aceştia au încercat să demonstreze ce impact are dioxidul de carbon asupra copacilor.

    În primii trei ani ai unui proiect de zece ani, stejarii de 175 de ani, care au fost expuşi la un nivel ridicat de CO2, au răspuns în mod evident la dioxidul de carbon prin creşterea constantă a ratei de fotosinteză, potrivit Digi24.

    Rezultatele, primele anunţate în cadrul acestui experiment de proporţii desfăşurat în aer liber, publicate în cea mai recentă ediţie a jurnalului Tree Physiology, au dezvăluit că stejarii maturi îşi extind rata de fotosinteză cu până la o treime ca răspuns la creşterea nivelului de CO2 până la valori care se preconizează că vor reprezenta media mondială până în anul 2050, conform noului studiu, scrie Agerpres, preluând agenţia Xinhua.

    Cercetătoarea Anna Gardner, din Birmingham, care a condus măsurătorile, s-a declarat încântată de faptul că a contribuit la primele rezultate ştiinţifice publicate ale unui experiment de importanţă globală.

    „Efectuarea măsurătorilor în vârful unui stejar de 25 de metri, zi după zi, a fost o muncă dificilă, însă a fost singura modalitate de a şti sigur cât de mult reuşeau copacii să fotosintetizeze din cantitatea în plus” de CO2, a explicat ea.

    Cercetătorii evaluează în prezent frunzele, lemnul, rădăcinile şi solul pentru a afla unde ajunge carbonul suplimentar captat şi pentru cât timp rămâne captiv în pădure.

    Acestea sunt cele mai ample experimente din lume care analizează efectul schimbărilor globale asupra naturii

  5. Deci problema cea mai mare este de fapt tăierea abuziva a pădurilor. Înțeleg ca ar fi mai bine sa avem stejari de 175 de ani. Unde găsim mulți stejari cu asa vechime sau sa așteptăm 175 de ani până se maturizează ce am planta acum. Ca și concluzie: sa fim responsabili în a consuma padurile!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente