Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Ce inseamna norma de poluare Euro 6? 1 ianuarie 2015

„Euro 6 va face ca autovehiculele cu motor diesel să fie la fel de ecologice ca cele cu motor cu aprindere prin scânteie”, a declarat Dr. Rolf Bulander, membru al consiliului de administraţie al Robert Bosch GmbH, responsabil pentru tehnologia sistemelor de propulsie.

Principalul obiectiv al noii reglementări este stabilirea unor limite mai scăzute privind emisiile de particule şi oxizii de azot ale autovehiculelor.

Începând cu 1 septembrie 2014, autovehiculele diesel pot emite cel mult 80 de mg de oxizi de azot per kilometru (în timp ce autovehiculele cu motor cu aprindere prin scânteie pot emite cel mult 60 de mg per kilometru). Aceste valori înlocuiesc limita anterioară de 180 de mg per kilometru.

Începând cu 1 ianuarie 2015, toate autovehiculele noi puse în vânzare trebuie să respecte limitele impuse de Euro 6.

Care este obiectivul legislaţiei europene privind emisiile?

De la adoptarea standardului Euro 1 în 1993, emisiile provenite din traficul rutier au fost reduse drastic. Tehnologia auto avansată, ca cea oferită de Bosch, reduce emisiile de compuşi cum ar fi CO2, oxizi de azot şi particule. Progresul tehnic în materie de sisteme de propulsie are, de asemenea, efect: din 1990, emisiile de particule ale motoarelor diesel au fost reduse cu aproximativ 99 la sută, iar motoarele diesel moderne emit cu aproximativ 98 la sută mai puţini oxizi de azot faţă de autovehiculele echivalente de la începutul anilor 1990.

Pe măsură ce electrificarea sistemelor de propulsie continuă să progreseze, nivelul emisiilor va fi redus şi mai mult.

Cum modifică standardul Euro 6 tehnologia autovehiculelor diesel?

Autovehiculele diesel necesită un sistem de tratare a gazelor de evacuare perfect adaptat pentru a respecta limitele mai scăzute stabilite de standardul Euro 6. Pentru autovehiculele cu o greutate de până la aproximativ 1.700 de kilograme, este suficient un catalizator cu stocarea oxizilor de azot, ce are un cost redus.

„Pentru autovehiculele grele poate fi utilizat doar un catalizator SCR cu AdBlue”, a declarat Dr. Markus Heyn, preşedintele diviziein Sisteme Diesel din cadrul Robert Bosch GmbH. Acest sistem injectează AdBlue, o soluţie inodoră de uree, care transformă oxizii de azot în vapori de apă şi azot gazos, compuşi inofensivi. Realimentarea cu AdBlue se face cu ocazia lucrărilor de service efectuate în mod regulat.

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente