În timp ce Europa forteaza in masa electrificarea parcului auto, există zeci de mii de unitati service care refuza repararea acestor masini EV.
Aceste service-uri necesita echipamente speciale extrem de scumper pentru repararea lor, echipamente pe care patronii refuza sa le cumpere. De asemenea aceste unitati service necesită o nouă generație de mecanici calificati pentru a repara mașinile EV, mecanici care din pacate nu prea exista decat la reprezentante unde sunt scolarizati pe bani de catre dealeri.
Astfel, primele masini EV cumparate in masa in 2019 nu vor putea sa fie reparate la coltul strazii pentru ca aceste service-uri vor refuza in masa ridicare lor pe elevator, singura solutie fiind un drum costisitor pana la reprezentanta.
Acolo, daca este o problema cu baterie trebuie sa scoata din buzunar 20.000 euro pentru un acumulator de Tesla, sau 10.000 euro pentru unul de Renault ZOE, masina care SH oricum costa 6.000 euro. Si daca nu platesti 6.000 euro o duci direct la Remat drept fie vechi.
Din cauza unor cablaje speciale, al unor echipamente speciale scumpe si a lipsei de piese AFTERMARKET, masinile EV second hand vor avea o viata foarte scurta pe soselele patriei.
În Germania sunt deja mii de unitati service care refuza sa urce pe elevator aceste masini, soferii lor fiind indrumati spre reprezentante unde vor avea un soc cand vor afla pretul reparatei.
Cand te apuci de reparatia pe caroserie a unei masini trebuie sa consulti manualul de reparatii oficial al masinii unde este specificat clar cum si de unde trebuie deconectata bateria de sistemul electric.
La demontarea motorului nu uita ca sistemul de racire are nevoie de un antigel special care nu are nici o legatura cu cel al motoarelor termice chiar daca are aceeasi culoare. Si aici trebuie sa consulti manualul oficial al producatorului.
“I did my training as a car mechatronics engineer back then to repair engines […],” says workshop owner Eugen Becker. That is not morally justifiable for me. Neither the costs for the necessary tools nor the training effort for the employees are “justifiable” for him as a workshop owner with his responsibility. In plain language: If you have an electric car, you have to find another workshop.
@autohausbecker Warum wir keine E-Autos reparieren. Als gelernter Kfzmechatroniker war mein Fokus auf Motoren und Auspuffanlagen- nicht auf Tablet-gesteuerten E-Autos. Elektrofahrzeuge bedeuten enorme Kosten, Zeit und Schulungsaufwand für Werkstätten. Was denkt ihr?
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI