Stim ca poate parea o nebunie la prima vedere, insa au fost efectuate studii in viata reala care arata ca atunci cand ploua masinile electrice consuma mai multa energie, adica merg mai putin decat atunci cand ruleaza pe un carosabil uscat.
Testul a fost efectuat la o viteza de 110 km/h pe ploaie, consumul real fiind cu pana la 20% mai mare decat cel al masinii care ruleaza pe uscat.
De vina este masina electrica care consuma mai multa energe la rulare, respectiv se pornesc farurile ( nu doar DRL-urile care consuma mai putin!), sunt actionate stergatoarele si evident sistemul de aer conditionat care este obligatoriu pentru o dezaburire optima a geamurilor.
Astfel, daca locuiesti intr-o tara in care ploua des nu trebuie sa te astepti ca masina ta electrica sa afiseze o autonomie precum cea dintr-o tara cu un climat cald.
“At a speed of 110 km/h, consumption was on average 20% higher in wet conditions than in dry conditions. On average, the additional consumption per 100 kilometers was around four kilowatt hours. ”
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI