Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Americanii arata ca toate masinile electrice pierd 30-40% din autonomie iarna-Un brasovean merge mai putin decat un bucurestean

Europa este amplu axata pe electrificarea fortata a parcului auto, insa pentru cei care locuiesc in zone de munte masina electrica are cateva probleme despre care presa specializata nu spune nimic.

Adica, daca locuiesti intr-un oras precum Brasovul masina ta electrica va avea cu pana la 40% mai putina autonomie pentru cateva luni pe an fata de aceeasi masina care ruleaza in Bucuresti.

masinile electrice, autonomie iarna, probleme masini ev iarna, degradare baterie, autolatest, autonomie reala ev

Un studiu realizat de catre americani arata ca masina electrica are in continuare mari probleme cu frigul chiar si cand bateria sa este noua, ca despre o masina electrica uzata cu o baterie cu capacitate redusa nu mai putem sa vorbim de functionalitate.

CUM SE FACE UN TEST DE IARNA?

În timpul sezonului rece 2022-2023, Recurrent, o campanie care se ocupă de monitorizarea „sănătății” bateriilor, a adunat date de la circa 10.000 de autovehicule electrice pentru a analiza modul în care temperaturile scăzute de iarnă le afectează autonomia în trafic real.

masinile electrice, autonomie iarna, probleme masini ev iarna, degradare baterie, autolatest, autonomie reala ev

Pe scurt, datele culese de la 12 modele de mașini electrice din toate categoriile au indicat că autonomia medie, după luarea în considerare a variabilelor din lumea reală, cum ar fi clima, terenul (una e să mergi la câmpie, alta în zone montane, de exemplu) și diferitele stiluri de conducere ale șoferilor, a fost de 70,3% din autonomia lor maximă obținută la temperatura „ideală” (temperatura la care fiecare mașină electrică are cea mai mare autonomie medie, poate diferi de la un model la altul).

Daca vrei masina electrica nu uita care este autonomia lor reala pe autostrada! Vezi ce zice presa din Germania

Temperaturile scăzute pot genera reacții chimice și fizice care eliberează energia dintr-o baterie.

În plus, încălzirea cabinei mașinii și dezaburirea geamurilor consumă multă energie din bateria de înaltă tensiune, ceea ce scade și mai mult autonomia.

masinile electrice, autonomie iarna, probleme masini ev iarna, degradare baterie, autolatest, autonomie reala ev

Plus ca exista masini electrice care NU sunt echipate cu o pompa de caldura care reduce consumul de energie, acestea fiind cele mai putin recomandate masini electrice in orice sezon.

Soferii de Dacia Spring renunta in masa la masina chinezeasca-Iarna autonomia este de 71 km

Conform studiului cea mai mare pierdere a fost afisata de masinile VW ID care au pana la 42% mai putina autonomie fata de ceea ce ofera Tesla cu o baterie cu o capacitate asemanatoare.

masinile electrice, autonomie iarna, probleme masini ev iarna, degradare baterie, autolatest, autonomie reala ev

PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania:

Donează prin Patreon AICI

Autolatest Patreon, doneaza pentru autolast, presa auto independenta autolatest, patreon testeauto

s s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente