Stim ca vom avea comentatii de tipul ca niciodata un Peugeot nu se ridica la nivelul unui VW, insa realitatea anului 2024 ne arata ca intreaga industrie auto este complet diferita fata de cea de acum 20 sau chiar 10 ani in urma.
Pur si simplu, Stellantis a ajuns acum pe locul trei dupa Toyota si VW pe plan modial, detaliu despre care multi din Romania nu vor sa discute, pozitie care vine cu avantaje imposibil de aratat inainte de anul 2017 cand inca exista Grupul PSA in Franta.
Acum, Stellantis a lansat produsul Peugeot 3008 de generatie noua care este fara doar si poate unul dintre cele mai bune masini SUV de clasa compacta din Europa pentru ca se vinde in sfarsit cu un pret bun si are o gama de motorizari complete.
De partea celalata a baricadei vedem un VW Tiguan de generatie noua care este masina ideala pentru germanul de rand, insa care este extrem de scumpa, plus ca are un design atat de anost incat nu are nici o sansa in fata unui 3008 2024.
Test Drive in premiera cu noul Peugeot 3008 Hybrid 1.2 PureTech 136 CP eDCT6 Punch de 31.000 euro
TEHNOLOGIE
Noul Peugeot 3008 in versiunea de baza are noul motor 1.2 Turbo cu 3 cilindri si distributie pe lant, plus o cutie electrificata Punch e-DSC6 cu 28 CP si 55 Nm care fac ca aceasta masina sa fie una hybrid nu doar MHEV!
VW ofera sub capota lui Tiguan un motor 1.5 TSI cu 4 pistoane mai puternic decat cel al lui 3008, motor insa care nu primeste o transmisie electrificata care sa ofere un consum real de benzina mic in oras.
VW ofera doar vechea transmisie 7 DSG care functioneaza fara repros, insa un 3008 Hybrid merge 40% din timp in modul electric in oras unde circula de obicei aceste SUV-uri moderne, adica francezul ofera un consum real redus aproape la jumatate fata de oferta lui VW.
DESIGN SI IMAGINE
Noua generatie de Tiguan arata asa cum ne-am asteptat de la un produs VW, o evolutie minora fata de precedentul model, insa cand ne uitam la 3008 vedem ca Peugeot ofera fara discutii o masina mult mai mare, mai buna calitativ si cu o gama mai buna de motorizari.
Din start poti alege un 3008 PHEV de aprope 200 CP cu baterie care permite masinii sa ruleze 70 km in modul electric, insa si o versiune 100% electrica care nu se regaseste la Tiguan in 2024.
Germanul are optiunea unui motor 2.0 TDI foarte bun la drumurile lungi, insa cand mergi in oras singura solutie este un SUV Hybrid, iar un Tiguan 1.5 PHEV are un pret extrem de mare chiar si pentru fanii marcii, fani care in multe cazuri trec direct la Touareg.
PRET REAL DE VANZARE
Noi am ales in configuratie un VW Tiguan Life 1,5 eTSI DSG mild-Hybrid 150 CP DSG 7, masina care daca dispune de dotarile oferite standard pe un 3008 Allure ajunge repede la un pret de aproximativ 50.000 euro cu TVA inclus, pret exagerat pentru un Tiguan care nici macar nu are o motorizare de peste 200 CP sau un Pachet R Line.
De partea cealalta am luat un Peugeot 3008 1.2 Hybrid 136 in versiunea de baza Allure care se vinde acum in Romania cu un pret mediu de 32.000 euro TVA inclus, pret care include aproape toate dotari importante inca din standard, dotari pentru care fanii VW trebuie sa scoata bani din buzunar.
Aici este cea mai mare problema a celor de la VW care inca vand masinile ca si acum 20 de ani cand imaginea era totul, fara ca modelele concurente sa conteze.
Ei bine, acum in anul 2024 un client modern are mai multe sanse sa aleaga un Peugeot 3008 Hybrid cu garantie prelungita pana la 6 ani sau 180.000 de km cu 32.000 euro, decat un VW Tiguan de 50.000 euro cu o garantie prelungita de 4 ani sau 120.000 de km.
Adica, clientul este pus in fata unei situatii in care trebuie sa plateasca in plus peste 17.000 euro pentru un VW cu design banal, sau sa aleaga un Peugeot care are o imagine de top si un nivel al echipamenteleor complet, plus motorizarea hybrid standard oferita la un pret extrem de atragator.
Cumpara masina de la concesionarul Eurial Pantelimon.
FISA TEHNICA NOUL 3008 HYBRID 136:
PRO
Design 100% SUV fastback
Interior cu materiale de mai buna calitate decat la VW, Skoda sau Renault
Comportament rutier sigur
Motor de 1.2 litri PureTech de 136 CP cu performante bune
Distributie pe lant
Rezervor mare de 55 litri de benzina
Cutie electrificata Punch cu 28 CP si 51 Nm
Functioneaza 30-40% din timp electric in mediul urban
Pret de 31.800 euro TVA inclus cu toate dotarile importante standard
Dotari de masina premium precum jantele pe 19 inch, sistem audio Focal
Optional motor 1.6 PHEV de 195 CP
CONTRA
Vizibilitate precara in spate
Motor cu putere discutabila in modul Sport
Lipsa punte spate multilink
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230/1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 55
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Dublu Ambreiaj 6 trepte electrificata 28 CP/51 Nm
Dimensiuni
Lungime (mm): 4542
Latime (mm): 1895
Inaltime (mm): 1641
Ampatament (mm): 2739
Portbagaj: 520 l
Greutate la gol kg: 1549
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.2
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.6
Anvelope: 225/55R19
Pret
Pret lista cu TVA : 31.000 euro
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
VW ofera doar vechea transmisie 7 DSG care functioneaza fara reproș…. Ce mai vrei, romane? Mereu am fost adeptul compararii merelor cu pere, ca doar e vorba de buzunarul meu, dar motorul de Peugeot de 1.2 îmi da emoții. Dacă am dreptul la o părere, va spun ca nu am condus niciuna din cele 2,dar aș alege VW. Bine, dacă mi as permite. Ceea ce nu e cazul :))
Ar fi cazul sa citesti mai mult decat numele marcii…
Motorul de la Stellantis de 1.2 e un dezastru pe patru roți. Nu am văzut niciodată un motor atât de stricăcios și plin de erori .în bord. Cine deține acest motor știe despre ce vorbesc.
Vorbesti de cel cu distributie pe curea….asta are lant si este si MHEV!
Oricand tiguan. Si nu ptr ca e vw, ci ptr ca are un motor in 4 pistoane de 1.5. Care oricum mi se pare mic ptr masina respectiva.
Mizeria aia de 1.2 in 3 pistoane este o mizerie. Indiferent de masina pe care e pus.
👍
Lăudați Tiguan-ul pana nu mai puteți, însă e total depășit de situație! Rar am văzut vreo mașină cu un interior mai anost, decât el. Poate doar Dacia Duster…