Masina din acest test drive este, fara doar si poate, cel mai important SUV nou lansat in Europa in acest an, model care vine sa fortifice prezenta Stellantis in segmentul SUV compact.
DE CE 3008 DEVINE O MARE PROBLEMA PENTRU TIGUAN, AUSTRAL SAU DUSTER?
In primul rand, pentru ca noul 3008, pe langa faptul ca este o masina complet noua, are un pret de achizitie mult mai mic decat cel al precedentei generatii si are succes pe toate pietele europene.
Pur si simplu, masina de fata in versiunea de baza Allure, are un pret de 31.000 euro, pret imbatabil in acest segment daca nu uitam ca vorbim de un SUV de ultima generatie full hybrid, care are o concurenta reala cu preturi de peste 40.000 euro.
Noua masina a celor de la Peugeot este construita pe baza tehnica denumita de Stellantis STLA Medium, platforma care poate sa primeasca si o baterie de 98 kwh in versiunea 100% EV, cat si motorul de fata full hybrid, sau viitorul 1.6 PHEV de 195 CP.
STLA Medium urmeaza sa fie echipare standard, atat pentru modelele Opel, Citroen, Fiat cat si Dodge in SUA.
DESIGN REVOLUTIONAR PENTRU UN SUV EUROPEAN
Si cand spunem asta ne uitam la oferta chinezilor, care incep sa aduca masini cu un look extravagant fara ca europenii sa poata sa-i concureze, pana la acest 3008 care are in premiera o linie optica de ultima generatie.
La interior, plansa de bord I-Cockpit integreaza standard i-Connect Advanced, iar versiunea de top GT Linie primeste si a doua zona i-Toggles, care faciliteaza o ergomie de top, mai ales acum cand consola centrala este masiva.
Calitatea de fabricatie a lui 3008 este incredibil de buna pentru un produs de 31.000 euro, detaliu care ne arata ca exista producatori care au inceput sa renunte la mentalitatea de “cost reduction” in habitaclu.
De fapt, noul 3008 de la Peugeot este singura masina capabila a concura ca design exterior si interior cu oferta chinezilor, pentru ca un VW Tiguan sau o Skoda Kodiaq au interioare tipice masinilor de acum 15 ani.
MOTORIZAREA HYBRID COMPETENTA
Stim ca atunci cand vorbim de un SUV de 1.5 tone, toti critica cand producatorul monteaza sub capota un motor cu 3 cilindri, insa de aceasta data vorbim de noua generatie 1.2 Turbo cu distributie pe lant, care are in plus si un motor electric de 28 CP integrat in cutia cu dublu ambreiaj Punch.
Benzina are un cuplu de 230 Nm la 1.750 rpm, iar motorul electric din transmisie mai are si el 51 de Nm de la 750-2499 rpm, in total cele doua motorizari afisand o forta de 300 Nm, tipica unui diesel de 1.5 litri BlueHDI de generatie veche.
Insa, marele avantaj al lui 3008 Hybrid este eficienta sa in oras, unde masina poate merge 50% din timp in modul electric, situatie unde consumul real scade chiar si sub 6 litri de benzina la 100 de km.
Pe autostrada la peste 140 de km/h motorul are o turatie destul de scazuta, adica poti avea un parcurs cu viteze serioase chiar si pe autostrazi in vacanta.
DE CE RECOMANDAM NOUL 3008?
In primul rand pentru ca o asemenea masina se vinde in Romania cu un pret de 31.800 euro fara reduceri, pret care este extrem de apropiat de cel al unei Dacia Duster 2WD Hybrid, care din pacate nu are decat o caroserie mai mica si doar 3 stele de siguranta EuroNCAP.
Peugeot-ul 3008 are o caroserie masiva cu un design realmente atractiv, iar nivelul de echipare standard Allure ofera foarte multe echipamente pe care nu trebuie sa le platesti in plus, cum vedem deja la concurenta sa directa de la VW, Ford sau Skoda.
Si ca sa intelegem cat de bine este pozitionat ca pret noul 3008 1.2 Hybrid, ne uitam la Kodiaq Selection 1.5 TSI de 150 CP care nu este hybrid si care se vinde cu un pret incepand cu 37.000 euro, o Kia Sportage HEV 1.6 T-GDi HEV 6AT 4×2 38.000 euro, un Hyundai Tucson 1.6 Hybrid Style 35.000 euro sau Noul Tiguan Life Hybrid 1,5 TSI DSG de 44.500 euro.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Pur si simplu francezii au plasat noul 3008 exact acolo unde poti sa-l cumperi cu un pret foarte bun de achizitie in versiunea Allure, insa si versiuni de top PHEV cu motoare de 195 CP sau chiar electrice care pot concura direct Tesla Model Y.
Sfatul nostru este sa mergi sa testezi masina, insa in aceeasi zi sa testezi si un Tiguan, Kodiaq sau Austral, pentru ca doar asa vei intelege ce inseamna linia de design Peugeot si noua platforma tehnica STLA Medium construita si pentru masinile din SUA!
Si daca cei 136 CP sunt prea putini, poti oricand sa te indrepti spre un 1.6 PureTech PHEV de 195 CP care are si noua cutie eDCT7.
Cumpara masina de fata de la concesionarul Eurial Pantelimon.
PRO
Design 100% SUV fastback
Interior cu materiale de mai buna calitate decat la VW, Skoda sau Renault
Comportament rutier sigur
Motor de 1.2 litri PureTech de 136 CP cu performante bune
Distributie pe lant
Rezervor mare de 55 litri de benzina
Cutie electrificata Punch cu 28 CP si 51 Nm
Functioneaza 30-40% din timp electric in mediul urban
Pret de 31.800 euro TVA inclus cu toate dotarile importante standard
Dotari de masina premium precum jantele pe 19 inch, sistem audio Focal
Optional motor 1.6 PHEV de 195 CP
CONTRA
Vizibilitate precara in spate
Motor cu putere discutabila in modul Sport
Lipsa punte spate multilink
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230/1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 55
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Dublu Ambreiaj 6 trepte electrificata 28 CP/51 Nm
Dimensiuni
Lungime (mm): 4542
Latime (mm): 1895
Inaltime (mm): 1641
Ampatament (mm): 2739
Portbagaj: 520 l
Greutate la gol kg: 1549
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.2
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.6
Anvelope: 225/55R19
Pret
Pret lista cu TVA : 31.800 euro
De ce comparăm spațiul dintr-un Kodiaq cu 3008? De ce comparăm preț de bază la 3008 cu preț de selection la Skoda? Design-ul e o chestie discutabilă, păcat că întreg articolul se învârte în jurul designului. In fine, te-au plătit bine cei de la reprezentanta Peugeot?
Am citit cu atenție totul.
Ai perfectă dreptate este peste toate competitoarele in special exterior și interior.
Motor care promite sa fie fiabil.
Spațiu și dotări multe și utile.
Dar ce m a uimit este prețul și da nici nu are rost sa cauți asta este masina.
Apropo nu m a plătit nimeni.