In ultimii doi ani masinile Dacia au avut cresteri de preturi artificiale fara ca produsele sa se ridice la nivelul acestora, adica un Duster I lansat in 2010 avea un pret de 11.000 euro cu TVA inclus, aceeasi masina cu motor de 1.2 litri TCe se vinde cu un pret de peste 23.000 euro TVA inclus.
Fanii Dacia vor spune ca este o masina complet noua cu tablete la interior, insa tehnic vorbim tot de un crossover low-cost pentru ca utilizeaza aceeasi suspensie, aceleasi materiale din plastic la interior, respectiv aceeasi calitate de asamblare.
Insa, pe piata din Europa vedem cum Stellantis a lansat noul Peugeot 3008 Hybrid intr-o versiune de baza care nu detroneaza succesul lui Renault Austral 1.33 TCe, insa intra in competitie directa si cu Dacia Duster Hybrid care se vinde cu un pret de 30.000 euro TVA inclus.
Noul 3008 1.2 Hybrid 136 cp e-DCS6 se vinde la dealer cu un pret mediu de 31.000 euro pentru versiuea Allure de baza care oricum are mai multe dotari decat un Duster full options.
TEHNICA DACIA VS PEUGEOT
Din start trebuie spus ca Duster are sub capota un motor Nissan de 1.6 litri MPI care nu a castigat mari premii la capitolul fiabilitate, insa marea problema a masinilor Renault si acum Dacia, este cutia multimodala cu 4 rapoarte care deja are rechemari in Franta unde se inlocuieste complet.
De partea cealalta vedem o cutie clasica cu dublu ambreiaj 6DCS produsa de catre Punch, transmisie care integreaza un motor electric de 28 CP si 55 Nm, motor care permite masinii sa ruleze in modul EV chiar si 40% din timp.
Celalalt motor la Peugeot este un nou 1.2 Turbo cu distributie pe lant si 136 CP, motor mult mai puternic si rafinat decat cel de 1.6 litri de la Dacia Duster.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
Astfel, cele doua masini nu se pot compara tehnic din nici un punct de vedere pentru ca noul 3008 este un produs premum fata de cel de la Dacia, insa diferenta reala este doar de 1.000 euro, diferenta incredibila pentru un produs la nivelul unui 3008 de generatie noua.
Fanii Dacia Duster Hybrid 140 trebuie sa testeze masina celor de la Arges in aceelasi zi cu cea de la Peugeot pentru ca doar asa poti sa-ti faci o idee despre care sunt diferentele reale.
Noul 3008 are 5 stele EuroNCAP si are transmisie doar pe puntea fata, in timp ce Duster nu are decat 3 stele EurNCAP si are si ea doar transmisie pe puntea fata, adica ambele sunt modele reale de asfalt.
Astfel, asa cum spuneam si in titlu nu stim daca mai merita sa platesti 1.000 euro mai putin pentru un Duster Hybrid low-cost, atat timp cat un Peugeot 3008 de generatie noua cu motorul hybrid revizuit cu distributie pe lant este atat de ieftin.
Peugeot 3008 este prima masina a celor de la Stellantis cu noua generatie de motoare hybrid care vine pe piata cu preturi de achizitie imbatabile nu doar in fata unui Renault, Volkswagen sau Skoda, ci chiar si in fata mult laudatului Duster III care din pacate nu mai este o masina ieftina.
Cumpara masina de fata de la concesionarul Eurial Pantelimon.
Test Drive in premiera cu noul Peugeot 3008 Hybrid 1.2 PureTech 136 CP eDCT6 Punch de 31.000 euro
FISA TEHNICA NOUL 3008 HYBRID 136:
PRO
Design 100% SUV fastback
Interior cu materiale de mai buna calitate decat la VW, Skoda sau Renault
Comportament rutier sigur
Motor de 1.2 litri PureTech de 136 CP cu performante bune
Distributie pe lant
Rezervor mare de 55 litri de benzina
Cutie electrificata Punch cu 28 CP si 51 Nm
Functioneaza 30-40% din timp electric in mediul urban
Pret de 31.800 euro TVA inclus cu toate dotarile importante standard
Dotari de masina premium precum jantele pe 19 inch, sistem audio Focal
Optional motor 1.6 PHEV de 195 CP
CONTRA
Vizibilitate precara in spate
Motor cu putere discutabila in modul Sport
Lipsa punte spate multilink
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 3 in linie turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1199 cmc
Alezaj X Cursa (mm): 75,0 mm x 90,5 mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 130/5500
Cuplu maxim Nm – rot/min: 230/1750
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 55
Transmisie
Punte motoare: Fata
Cutie de viteze / nr. trepte: Dublu Ambreiaj 6 trepte electrificata 28 CP/51 Nm
Dimensiuni
Lungime (mm): 4542
Latime (mm): 1895
Inaltime (mm): 1641
Ampatament (mm): 2739
Portbagaj: 520 l
Greutate la gol kg: 1549
Performante
0 – 100 km/h (s) – 10.2
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 5.6
Anvelope: 225/55R19
Pret
Pret lista cu TVA : 31.000 euro
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Salut, îmi pare rău de articolul asta…dar voi îmi arătați bordul la Peugeot 3008 care nu este la prețul de 31000 euro ci la 39000 euro, comparati Dusterul cu Peugeoutul cu diferențe de cel puțin 11000 euro…interesati-va un pic mai bine pentru a nu induce lumea în eroare. Merita????
Bordul este indntic la nivelul de echipare de baza de 31.000 euro cu singura lipsa i-Toggles care oricum nu prea conteaza in viata de zi cu zi 🙂
Nu sunt fan Duster 3, dar daca voi credeți că băgați Peugeotul pe unde o iei cu Duster probabil aveți nevoie de un consult de specialitate
Prietene 95% dintre masinile SUV nu ies niciodata de pe asfalt! Cat despre consult mai bine te duci sa te verifici!
Cand am comandat eu Dacia duster3, cel mai scump model era vreo 27k. Până la 31 nu sunt tocmai 1000 diferență. Iar la duster vorbești de un full option (ma rog, în viziunea Dacia full option). Între timp, Dacia și-a dat cu stangul în dreptul și după 3 luni de așteptare am aflat ca mașina mea nu era nici măcar dată în producție și am renunțat la duster. Am trecut la Austral. Nu banii erau neapărat problema la mine ci nu îmi place să fiu mințit. Nu îmi spui mereu ca săptămâna viitoare vine sigur, și când te pun să verifici după VIN faci fete-fete si îmi spui ah, nu e dată încă în producție și nici nu avem idee când va fi. Nu mai zic ca au trecut vreo inca 3 luni iar Cobalcescu mereu zice ca săptămâna viitoare vin banii retur. Și tot așa, aflu ca nici acum nu au trimis banii la decont. Lăsând deoparte lipsa de profesionalism și minciunile lui Cobalcescu, și lăsând deoparte serviciile jalnice Dacia, hai totuși să fim fair-play cu comparațiile astea. La Dacia trageți artificial prețul în sus și la ceilalți dați cea mai varză variantă și apoi mai scădeți din burtă niște mii de euro 🙂 Nu-s eu mare fan Dacia, dar hai să fim corecți. Am intrat acum pe configurator și există 3008 alure care pleacă de la 33k cel mai ieftin. Am verificat tot acum de curiozitate și configurator Dacia. Cea mai scumpă versiune posibilă ca toate opțiunile selectate, și cu cea mai scumpa vopsea este 28450 testat de mine acum.
Din ce am mai învățat si eu pe la orele de aritmetică 33-28,4 nu este egal 1
Poate mai verificați și voi înainte să scrieți articolele astea.
Duster 3 Hybrid cu dotari echivalente lui 3008 de baza ajunge la 30.000 euro, iar un 3008 Hybrid de baza incepe de la 31.000 euro!
Daca nu crezi mergi la dealerii Peugeot din Bucuresti si cere o oferta pentru noul 3008 Allure!