In urma cu cateva ore oficialii VW, printre care si CEO-ul Arno Antlitz au declarat ca in maxim 2 ani giantul industrial german are mari sanse sa intre faliment daca nu se incep de acum restructurarile.
Acestea inseamna evident inchiderea a peste 50% dintre uzinele VAG care produc masini cu marja mica de profit, iar marile probleme sunt evident la masinile electrice VW, Audi si Skoda care sunt un esec comercial pe toate pietele.
Oficialii VW spun ca este vorba de o restructurare, insa acestia uita a mentiona ca au pierdut piata din China, cea mai importanta din lume unde VAG avea 50% din profitul anual care venea in Germania.
Surse din cadrul VAG spun ca urmeaza lansarea de noi masini pe benzina si hybrid cu preturi mai mici decat cele ale concurentei, adica vom vedea o revenire a VW in zona masinilor cu preturi bune, si care nu sunt electrice.
O alta concluzie este aceea ca Tesla a anihilat orice sansa de reusita a masinilor VW electrice in Europa pentru ca Tesla produce Model Y la Berlin cu profit de 30%, si VW nu a avut niciodata profit cu o masina electrica din gama ID chiar si cand erau produse in China.
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA SI OBIECTIVA sustine Autolatest Romania: Donează prin Patreon AICI
Degeaba vor avea “preturi bune” sau “preturi mai mici decat cele ale concurentei” daca continua sa vanda junk-uri nefiabile, invechite tehnologic, scump de reparat si de intretinut.
Le doresc exact ceea ce merita, atat ei cat si toata industria auto europeana: faliment rapid!
Lasa sa vina coreenii, chinezii, japonezii ca nu ramanem noi “de caruta”, fara masini!
“O alta concluzie este aceea ca Tesla a anihilat orice sansa de reusita a masinilor VW electrice in Europa pentru ca Tesla produce Model Y la Berlin cu profit de 30%, si VW nu a avut niciodata profit cu o masina electrica din gama ID chiar si cand erau produse in China.”
Daca Tesla poate produce in europa masini competitive si profitabile, dar VW nu, inseamna ca problema e la VW.
Competitia intre producatori este mereu benefica pentru consumatori… acum sa vedem ce se intampla in anii viitori
Așa se întâmplă când te arunci cu capul înainte pentru a susține ideile năstrușnice ale Comisiei Europene.Incet,încet întreaga industrie auto și chimica din Germania și UE vor obține rezultate tot mai proaste.Nu pot înțelege ce este în capul celor ce iau decizii când forțezi artificial electrificarea parcului auto,fara a veni cu mașini fiabile și cu costuri de achiziție și întreținere suportabile.Pai tu vrei sa vinzi scump niste gunoaie.Si nici rețeaua energetică de distribuție nu este pusă la punct încât mașinile electrice să devină atractive.Daca 10 sau 20 de litri de benzina sau motorină pot fi transportate într-o canistra pentru a evita până prostului in zone cu stații PECO mai rare,10 sau 20 Kw nu ai cum sa ai in rezerva din portbagaj.Poate să ai un generator pe benzina sau diesel in portbagaj! Și se mai mira diriguitori UE de ce mașinile chinezești sau coreene au succes in Europa și nu numai!