Una dintre cele mai reusite masini cu hidrogen care chiar au fost vandute oficial in Romania, are costuri de reparatii extrem de mari.
Este vorba de exemplul unui sofer din Germania care a cumparat in 2017 cu peste 50.000 euro un Hyundai ix35 FCEV care merge alimentat cu hidrogen lichid.
Acesta a decis sa aleaga aceasta masina chiar daca mergea cate 100 de km pana la singura statie de hidrogen, pentru ca nu mai suporta autonomia de 50 km a primei generatii de Toyota Prous IV PHEV.
Germanul nostru a condus aceasta masina doar Hyundai ix35 FCEV doar 84.000 de km, moment in care masina a ajuns la service cu probleme la celula fuel cell integrata.
Deviz-ul dealerului cu tot cu manopera a fost de 103.764 euro, chiar daca masina este SH si costa de noua doar 60.000 euro cu tot cu transport si asigurare.
Masina pe hidrogen are costuri de consum real de 2 ori mai mari decat cel al unui model diesel
Realitatea crunta pentru fanii masinii cu HIDROGEN este ca, pretul reparatiei lor este atat de mare incat aceste modele vor ajunge cu siguranta la fier vechi indiferent de marketing.
Hyundai ix35 Fuel Cell este echipat cu un motor electic de 100 kW (136 hp) care permite o viteza maxima de 160 km/h. Aceasta are doua rezevoare de hidrogen lichid de 5.64 kg plus o baterie cu capacitarea de 24 kW produsa de LG Chemical.
Suntem curiosi ce cost are bateria cand se degradeaza sau costul celor doua butelii de hidrogen aflate sub o presiune de 300 bar?
In Romania aceasta masina nu a fost comercializata, deci trebuie sa stam linistiti!
Masina pe hidrogen este un ESEC! Gama Honda Clarity iese din productie pentru ca nu se vinde
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDENTA ajuta Autolatest Romania sa ramana obiectiva in continuare: Donează prin Patreon AICI
Ba da numai benzina si diesel sunt bune! Mai las-o jos ca macane! Cand o fi barilul 150usd ce mai facem? E tehnologie nou! Chiar nu putem sa ii dam o sansa? Electrica nu, hidrogen nu?! Poate una nucleara o acceptati. De, resursele sunt la cine trebuie!
Vrei sa-i dai o sansa? Fii barbat adevărat si cumpara una!
Evident tehnologia aceasta nu are nicio șansă în momentul de față și evident este mult mai costisitoare deci nu există niciun motiv in acest moment pentru a putea trece la această tehnologie.
M-a pufnit râsul când am auzit că analfabeții de la Ministerul Transporturilor cumpără terenuri cu hidrogen in condițiile in care la CFR încă se mai repară trenurile cu cleștele și cu sârmă. E cât se poate de clar că e vorba de un tun dar votanții sunt analfabeți funcționali și nu înțeleg acest lucru!
Dacă este prea costisitoare reparația Dacă piesele sunt scumpe de te dărâmă cea mai buna masina este cu costuri reduse cele mai reduse
Vali, a mai fost situație când barilul costa 150 de dolari. Benzina la pompă costa atunci 3,50 lei. Ce părere ai ?