Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Masina pe hidrogen are costuri de consum real de 2 ori mai mari decat cel al unui model diesel

In plina era a electrificarii inca exista voci care spun ca masina pe hidrogen este solutia, insa realitaeta este complet diferita pentru ca acestia nu mentioneaza costul de vanzare al unei masini pe hidrogen, cat de periculoasa este aceasta in caz de accident si lipsa statiilor de alimentare din Europa.

masina pe hidrogen, mituri masina pe hidrogen, explozie masina hidrigen, temperatura stocare hidrogen, autolatest, cost mare masina hidrogen, statie hidrogen lichid, toyota mirai hidrogen

Si pentru a intelege cat de nefericita este masina pe hidrogen, un norvegian a condus cateva sute de km modelul Toyota Mirai pe hidrogen si atrage atentia la costurile extrem de mari fata de un diesel normal.

CUM FUNCTIONEAZA O MASINA PE HIDROGEN?

Tehnologia lui Toyota Mirai presupune că ea-şi generează electricitatea din hidrogen prin pile de combustibil. Acesta e supus unei reacţii cu oxigenul şi eliberează energie, produsul adiacent fiind apa curată.

masina pe hidrogen, mituri masina pe hidrogen, explozie masina hidrigen, temperatura stocare hidrogen, autolatest, cost mare masina hidrogen, statie hidrogen lichid, toyota mirai hidrogen

Marele avantaj este că hidrogenul poate fi alimentat în rezervoarele maşini la fel ca şi gazul natural comprimat, printr-un proces similar, care durează de obicei vreo 5 minute.

In Germania statiile de hidrogen au inceput se inchida! Sunt prea periculoase in utilizare si 1 kg de H2 costa 28 de euro

Totuşi, şi Mirai are o baterie litiu-ion mai mică, folosită pentru a stoca electricitate şi a asigura variaţiile instantanee de energie necesare sistemului de propulsie, or pilele de hidrogen au întotdeauna o latenţă în livrarea electricităţii cerute.

CONSUM EXAGERAT IN CONDITII DE RULARE NORMALE!

Deci, chiar dacă luăm doar acest parametri de 53 kWh/kg consumaţi şi consumul oficial al lui Toyota Mirai de 0,76 kg/100 km, am avea un consum energetic al lui Mirai de 40,28 kWh/100 km, în timp ce alte maşini electrice cu baterii, de talia ei, ar consuma 12-15 kWh/100 km, maxim 17-20 kWh în cazul celor mai grele.

masina pe hidrogen, mituri masina pe hidrogen, explozie masina hidrigen, temperatura stocare hidrogen, autolatest, cost mare masina hidrogen, statie hidrogen lichid, toyota mirai hidrogen

La viteză foarte moderată şi constantă, s-a obţinut 0,81 kg/100 km, ceea ce, dedus din acea cifră de 53 kWh/kg folosite la producere, ar însemna 42,9 kWh/100 km. La viteză un pic mai mare, însă, cu o medie de 120 km/h, consumul mediul al lui Mirai a crescut drastic, la 1,47 kg/100 km, ceea ce tradus în kWh, ar fi de 77,9 kWh/100 km, aproape de nivelul a cât consumă un autobuz electric la temperaturi moderate, fără climatizare.

masina pe hidrogen, mituri masina pe hidrogen, explozie masina hidrigen, temperatura stocare hidrogen, autolatest, cost mare masina hidrogen, statie hidrogen lichid, toyota mirai hidrogen

Avantajul e că rezervorul lui Mirai poate stoca circa 5,1 kg de hidrogen, deci la un consum de 0,81 kg/100 km s-ar putea atinge o autonomie realistă de 630 km, iar la un consum de 1,47 kg/100 — de doar 347 km.

Masinile alimentate cu hidrogen nu au nici o sansa in Romania! O statie te costa peste 6.0 milioane de euro si poate alimenta zilnic doar 20 de masini

Preţul unui kilogram de hidrogen e de 195 de coroane norvegiene (aproximativ 16,50 euro), iar pentru 5,13 kg puse în rezervor acesta a plătit 1.000 coroane, sau circa 84,77 euro. La un asemenea cost per kilogram, să mergi cu un Mirai cu un consum ideal de 0,81 kg/100 km ar însemna să cheltui 13,36 euro/100 km, iar cu un consum de 1,47 kg/100 km, ar însemna 24,25 euro/100 km!

Panica in Europa! Toyota debarca noul model Mirai care functioneza cu hidrogen

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

3 COMMENTS

  1. 1.Nu știu de ce, dar am impresia că este incomplet acest articol!
    2. Cei ce conduc lumea și care printre altele au afaceri in combustibili fosili și automotive, nu vor dezvolta niciodată mașinile pe hidrogen (apă) și chiar vor depune eforturi să îngroape subiectul său să îl blameze!

  2. Hidrogenul nu trebuie încărcat în rezervorul mașinii este o adevărată bomba cu ceas,dar se poate face hidroliza apei direct cu pile de combustie și mașina produce hidrogen numai când merge fara nici un pericol,au demonstrat oameni din Bacău,Arad,dar nu se vrea sataniștii care conduc lumea o țin una și bună că mașinile electrice sunt viitorul,toată lumea fuge de mașini electrice dar presa de căcat minte cu nerușinare că vânzările sunt în creștere.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente