In plina era a electrificarii inca exista voci care spun ca masina pe hidrogen este solutia, insa realitaeta este complet diferita pentru ca acestia nu mentioneaza costul de vanzare al unei masini pe hidrogen, cat de periculoasa este aceasta in caz de accident si lipsa statiilor de alimentare din Europa.
Si pentru a intelege cat de nefericita este masina pe hidrogen, un norvegian a condus cateva sute de km modelul Toyota Mirai pe hidrogen si atrage atentia la costurile extrem de mari fata de un diesel normal.
CUM FUNCTIONEAZA O MASINA PE HIDROGEN?
Tehnologia lui Toyota Mirai presupune că ea-şi generează electricitatea din hidrogen prin pile de combustibil. Acesta e supus unei reacţii cu oxigenul şi eliberează energie, produsul adiacent fiind apa curată.
Marele avantaj este că hidrogenul poate fi alimentat în rezervoarele maşini la fel ca şi gazul natural comprimat, printr-un proces similar, care durează de obicei vreo 5 minute.
Totuşi, şi Mirai are o baterie litiu-ion mai mică, folosită pentru a stoca electricitate şi a asigura variaţiile instantanee de energie necesare sistemului de propulsie, or pilele de hidrogen au întotdeauna o latenţă în livrarea electricităţii cerute.
CONSUM EXAGERAT IN CONDITII DE RULARE NORMALE!
Deci, chiar dacă luăm doar acest parametri de 53 kWh/kg consumaţi şi consumul oficial al lui Toyota Mirai de 0,76 kg/100 km, am avea un consum energetic al lui Mirai de 40,28 kWh/100 km, în timp ce alte maşini electrice cu baterii, de talia ei, ar consuma 12-15 kWh/100 km, maxim 17-20 kWh în cazul celor mai grele.
La viteză foarte moderată şi constantă, s-a obţinut 0,81 kg/100 km, ceea ce, dedus din acea cifră de 53 kWh/kg folosite la producere, ar însemna 42,9 kWh/100 km. La viteză un pic mai mare, însă, cu o medie de 120 km/h, consumul mediul al lui Mirai a crescut drastic, la 1,47 kg/100 km, ceea ce tradus în kWh, ar fi de 77,9 kWh/100 km, aproape de nivelul a cât consumă un autobuz electric la temperaturi moderate, fără climatizare.
Avantajul e că rezervorul lui Mirai poate stoca circa 5,1 kg de hidrogen, deci la un consum de 0,81 kg/100 km s-ar putea atinge o autonomie realistă de 630 km, iar la un consum de 1,47 kg/100 — de doar 347 km.
Preţul unui kilogram de hidrogen e de 195 de coroane norvegiene (aproximativ 16,50 euro), iar pentru 5,13 kg puse în rezervor acesta a plătit 1.000 coroane, sau circa 84,77 euro. La un asemenea cost per kilogram, să mergi cu un Mirai cu un consum ideal de 0,81 kg/100 km ar însemna să cheltui 13,36 euro/100 km, iar cu un consum de 1,47 kg/100 km, ar însemna 24,25 euro/100 km!
Panica in Europa! Toyota debarca noul model Mirai care functioneza cu hidrogen
1.Nu știu de ce, dar am impresia că este incomplet acest articol!
2. Cei ce conduc lumea și care printre altele au afaceri in combustibili fosili și automotive, nu vor dezvolta niciodată mașinile pe hidrogen (apă) și chiar vor depune eforturi să îngroape subiectul său să îl blameze!
Producerea hidrogenului presupune consum de energie electrica, adică tot combustibili fosili, până când energia verde va lua locul celei actuale
Hidrogenul nu trebuie încărcat în rezervorul mașinii este o adevărată bomba cu ceas,dar se poate face hidroliza apei direct cu pile de combustie și mașina produce hidrogen numai când merge fara nici un pericol,au demonstrat oameni din Bacău,Arad,dar nu se vrea sataniștii care conduc lumea o țin una și bună că mașinile electrice sunt viitorul,toată lumea fuge de mașini electrice dar presa de căcat minte cu nerușinare că vânzările sunt în creștere.