Peste cateva luni cei care se bucura ca au masina electrica de 60.000 euro si o alimenteaza acasa la Hidroelectrica cu 0.8 kwh trebuie sa stie ca pretul pentru energia lor de la priza urmeaza sa fie mult mai mare.
Astfel, Ministerul Energiei a declarat ca renunta la compensarea pentru energia electrica daca proprietarii au masini electrice scumpe sau au venituri mult mai mari decat media polulatiei.
Aceasta este primul pas prin care electrificatii care au benefeciat de ajutorul social Rabla Plus de 10.500 euro pana anul acesta vor scoate din buzunar mai multi bani la alimentare masinii acasa.
Institutul Național de Statistică (INS) a explicat că venitul mediu brut pentru o gospodărie a fost în trimestrul întâi din 2024 de puțin peste 5.000 de lei (1.000 euro), adica daca tu conduci o masina electrica de peste 40.000 euro cu siguranta venitul mediu al familiei tale este de peste 2.000 euro, adica platesti garantat curentul la un pret mult mai mare decat in prezent.
Bogatii cu masini electrice nu mai primesc discount la priza!
Din aprilie 2025, compensarea prețului la energie electrică va fi făcut în funcție de venituri și nu de consum, Ministerul lucrează la o nouă schemă de plafonare a prețului curentui electric și gazelor.
Valabilitatea prețului reglementat de stat la energie expiră la sfârșitul lunii martie 2025, iar Ministerul Energiei lucrează la un nou plan de compensare/ plafonare a prețului.
Acum, criteriul este cantitatea de energie consumată, iar pragurile sunt 100 kWh, 255 și 300 kWh, insa nu este corect ca un sofer instarit cu o masina electrica de peste 40.000 euro sa plateasca curentul la fel ca si unul care are o masina diesel sau hybrid.
Vom vedea ca in anii care urmeaza masinile electrice urmeaza sa fie aspru taxate nu doar la superchargerele publice, ci si acasa chiar daca proprietatea are un sistem fotovoltatic propriu care genereaza curent.
Adica, vom vedea aplicata taxa pe soare discutata acum 12 luni in Romania, taxa care urmeaza sa fie aplicata si extragerii de apa prin puturi proprii din solul tarii care nu este propritate privata!
De asemenea vom vedea introdusa in Europa si taxa pe kg, adica daca conduci o masina electrica de peste 2 tone vei avea de platit mult mai mult decat un sofer care conduce o masina diesel de 1.3 tone la gol!
Norvegia introduce taxa pe kg la masinile electrice plus un TVA de 25% care pana acum era ZERO