Automechanika Frankfurt este salonul fanion al industriei auto din Germania, insa anul acesta chinezii au dat lectii tehnologice germanilor la capitolul masini electrice.
Pur si simplu, tehnologia motoarelor electrice dezvoltate de catre producatorii chinezi este cu cel putini cateva decenii in fata celor din Germania, adica termenul de Made in Germany a devenit o rusine europeana comparat cu Made in China.
De anul acesta cand vorbim de masini electrice nu putem spune decat ca tot ceea ce vine din China are un design 100% chinezesc, adica este superior orcarei tehnologii aflate acum in productie in Europa de catre nume mari precum Bosch, Vitesco sau Continental.
Tot ceea ce a produs Europa la capitolul masina electrica a fost “de UNICA FOLOSINTA” pentru ca un rulemnt de 3 euro stricat trebuia sa duca la inlocuirea completa a unui motor electric de 9.000 euro.
Aceasta mentalitate nu exista in China unde electrificare este realizata in asa fel incat orice atelier cat de mic este el sa poata repara un motor electrica sau chiar sa si inlocuiasca elemente de baterii cu probleme.
In UE, daca conduci o masina electrica nu mai primesti “ajutor” din partea dealerului pentru ca peturile sunt atat de mari ( puse mari cu un scop determinat) incat masina ta electrica a devenit peste noapte FIER VECHI, in timp ce o masina electrica chinezeasca se poate repara foarte usor cu piese OE cumparate chiar online.
“Sorry, Germany, Game Over. “Europe has lost in its own game due to ignorance and fear of new, better technology. There is no criticism, OEM pays and bribe journalists to pack as many LED lamps, exhaust speakers, and a hundred drive systems as possible so that they have a viable “army” of subscribers.”