Banner-Autolatest-2021 CEED
Banner-Autolatest-2021 CEED
previous arrow
next arrow

Norvegia introduce taxa pe kg la masinile electrice plus un TVA de 25% care pana acum era ZERO

Cea mai electrificata tara din Europa la capitolul masini electrice incepe de la 1 ianuarie 2023 sa taxeze agresiv masinile electrice pentru ca pe soselele din Norvegia circula cele mai multe masini de aces tip din lume.

taxa kg masini electrice, taxa tva 25% norvegia masini ev, rabla plus dispare, taxa soare romania, autolatest, taxare masini ev, probleme masini ev, rabla plus redusa olanda germania, pret baterie masina ev

Daca pana acum Norvegia afisa TVA ZERO pentru achizitia unei masini electrice, de acum daca vei vrea sa-ti cumperi un asemenea model trebuie sa platesti 25% taxa pe valoarea adaugata.

Aceasta TVA urmeaza sa fie aplicat masinilor cu pretul de vanzare de 47.000 euro, adica a 90% din parcul auto nou EV din Norvegia!

taxa kg masini electrice, taxa tva 25% norvegia masini ev, rabla plus dispare, taxa soare romania, autolatest, taxare masini ev, probleme masini ev, rabla plus redusa olanda germania, pret baterie masina ev

Pe langa acest TVA perfect normal, statul norvegian a introdus de la 1 ianuarie si TAXA PE KG a masinilor electrice, adica daca masina ta cantareste peste 500 de kg trebuie sa platesti 5.86 lei pe fiecare kg, iar o masina full size EV cantareste in medie peste 2.5 tone la gol, adica platesti o taxa suplimentara de 3.000 euro.

taxa kg masini electrice, taxa tva 25% norvegia masini ev, rabla plus dispare, taxa soare romania, autolatest, taxare masini ev, probleme masini ev, rabla plus redusa olanda germania, pret baterie masina ev

In Romania deja a fost introdusa TAXA PE SOARE pentru cei care produc curent singuri cu panouri fotovoltaice pentru masina EV proprie, iar in perioada urmatoare trebuie sa ne asteptam si la ANULAREA AJUTORULUI RABLA PLUS DE 11.500 EURO dat gratis dealerilor auto la vanzarea de masini EV.

Guvernul PSD-PNL-UDMR vrea sa taxeze soferii de masini electrice care produc energia electrica prin sisteme fotovoltaice proprii

Treptat, in UE masinile electrice urmeaza sa fie la fel de costisitor de utilizat precum cele pe benzina hybrid fara a tine cont de costurile cu problemele tehnice precum schimbarea acumulatorului!

taxa kg masini electrice, taxa tva 25% norvegia masini ev, rabla plus dispare, taxa soare romania, autolatest, taxare masini ev, probleme masini ev, rabla plus redusa olanda germania, pret baterie masina ev

s s

Banner Description

Articole Interesante

Alte Stiri

30 COMMENTS

  1. Puteti sa publicati articole de acest gen pana nu mai puteti, in curand toata lumea va fi o Danemarca auto, procesul electrificarii este ireversibil
    Industria petroliera trebuie sa fie regandita.

    • ai vrea sau ti-ai dori? electrificarea este cea mai mare manipulare a maselor in mod subtil sub pretextul “salvarii” mediului. curentul produs provine NUMAI din surse regenarible? iar pentru producere bateriilor doar aplauda marile companii? astea nu reflecta poluare? si nu veniti la mine cu aberatii cu extragerea si rafinarea titeiului pentru ca sunteti pe langa subiect

    • Ce prostii spune autorul articolului,habar nu are de masini adica ( probleme tehnice la baterii) el nu prea stie cate probleme sunt cu cele termice ( egr,injectoare,turbine,pompe de injectie,filtre de particule la diesel si sonde lambda,bujii si bobine toata ziua la benzinare) sa nu mai vorbesc de faptul ca la electric deocamdata poluam cu reciclarea bateriilor doar,iar energia o putem electrica se poate produce si eco si inclusiv acasa,dar is curios cum face el motorina sau benzina eco si acasa….vorbeste prostii omul si prosteste oamenii…..

    • Noi suntem curiosi ce vei face cand te lasa acumulatorii dupa 8 ani sau 150.000 de km? La Tesla costa 22.000 euro, iar la un banal Renault sau Nissan peste 10.000 euro?!?Nu credem ca poti sa repari bateria acasa…….fata de EGR sau injectoare!

  2. De câte ori tu, ca simplu cetățean, faci o afacere cu statul ieși în pagubă. De câte ori statul vine și te îmbie cu scutiri fiscale, trebuie să te gândești la asta ca la o minune- va dura puțin!
    Statul este cel mai mare mincinos – doar este condus de politicieni!

    • În curând vom plăti taxe atât de mari pentru “privilegiul” de a deține o mașină electrică încât o să nu se facă dor de mașinile cu combustie internă. Dacă da mâine, toată lumea renunță la autoturisme, statul inventează o taxă pentru cei care nu dețin autoturisme. Ligia e simplă: statul vrea bani. Principala sursă de venit a politicianului din toată lumea, este spaga din contractele statului cu privații. Deci statul trebuie sa cheltuiască bani că să poată încasa politicienii și cei care le-au sponsorizat campaniile. De unde? Pai de la noi, că statul nu mai are alte surse de venit din moment ce statul nu deține afaceri profitabile.

  3. Faraonii ar crapa de invidie vazand inventiile dictaturii moderne,iar iobagii sunt fericiti in noua postura….raplata obedientei voastre va veni curand….

  4. Ca idee acumulatorii sunt formati din mai multe celeule care se pot inlocui,ni este necesar schimbarea bateriei in totalitate ( am facut sapt trecuta la Zoe mai vechi si a costat reparatul 1000 euro,inlocuit celule defecte,recalibrat toata bateria,resetat bms) si voila merge masina brici,asta inca cu tehnologia existenta,in 8 ani sigur va fi tehnologie de reparare mult mai la indemana,sigur ca producatorii te pun sa schimbi toata bateria deoarece in primul rand vor sa faca bani si nu in ultimul rand trebuie sa dea o garantie scrisa..eu ni sunt impotriva masinilor termice deloc dar si acolo sunt costuri cu reparatiile si inca nu am mentionat cat costa o revizie la electrica si cati bani economosesti din diferenta de combustibil si mai ai si baraieli toata ziua in cap si de poluare nu mai vorbesc ca nu poti merge pe trotuar pe langa sirul de masini si sa mai si respiri…eu zic ca cele termice polueaza de 3 ori ( productie,utilizare,reciclare) iar cele electrice de 2 ori ( productie si reciclare)….

  5. O sa mai meargă Zoe brici,inca 4 sapt! Apoi mai dai 1000 pt alte celule! Tot la 10000 euro ajungi! Poate “baba” sa.si puna Gerovital pe față o tonă!! Tot in baston merge!🥂

  6. Pentru unii masinile electrice sunt cool . O simpla intrebarea unde se vor depozita bateriile daca a compacta o masina este o problema. DACA bateriile nu vor fi o problema , de ce creste pretul lor ? Singura modalitate ar fi pentru firmele de transport . Ele sunt cele ce ar trebui sa aiba EV uri. Transportul feroviar alt beneficiar , dar nu in totalitate.

  7. @ cristi
    Ca idee..tu ti ai luat * zoe si ai facut afacerea vietii tale subventionat de stat (cu vreo 10 mii ..ghici de unde sunt banii) cand faci calcule de rentabilitate pune i la socoteala..ei..cum ìti da??

    • In Olanda si Germania subentia tip Rabla este in scadere dupa care iese definitiv cum vedem in Norvegia! In plus revine TVA-ul al ade 25% pentru EV in tarile care au trecut de tranzitia spre EV! Sa-i vezi atunci se ce vor plange!

  8. citesc comment-urile si raman trist si neîncrezător in viitorul nostru ca societate.
    Dacă gândirea asta e valabil pentru 90% din posesorii de electrice… vom salva planeta din parti. Auzi mah nene.. masinile electrice nu polueaza, sunt eco!, unde sunt mah eco.. ca trebuie sa mergi cu una 140k km ca nivelul amprentei de carbon sa fie același cu o masina ICE, pentru ca la zero km amândouă, electrica a poluat planeta de N ori mai mult prin procesele de fabricație specifice…asta o data.

    2. pentru a se atinge targetele impuse de electrificare, trebuiesc deschise pana la 32 de noi mine de lithium.. PE AN!, nu stiu daca sunteți familiarizați insa imaginați-vă Rosia Montana x 32..PE AN!, in fiecare an!!

    3. infrastructura electrica europeana dateaza in mare parte din anii 50-60. Cea românească de prin anii 70. Voi credeți ca in anii aia, cineva isi imagina nivelul de consum pe care societatea il va avea 50-60 de ani mai târziu?, infrastructura abia susține ceea ce se întâmplă acum… o electrificare in masa ar însemna colaps; si daca voi credeți ca a schimba industria auto e greu, mult succes in schimbarea radicala a industriei energetice pentru a face față unei lumi plina de masini electrice. Exemplul cel mai amuzant(dar si trist) in acelasi timp este California.. unde, vara asta, administrațiile statale au rugat cetățenii sa reducă consumul de curent(A/C-uri si încărcare de masini electrice) pentru a nu colapsa rețeaua.. in acelasi timp insa, California fiind statul care a interzis vânzare de masini ICE din 2030.

    stiu stiu.. voi investiți 12k euro in panouri solare si 1500 euro într-o eoliana pe casa.. si va încărcați masina “gratis”. Gratis *my a$$*, pentru ca, prieteni din Suedia care au facut astfel, au un consum lunar de pana la 1300 kWh.. din care masina consuma lunar 800-900kWh iar casa consuma diferența. Da, panourile le baga inapoi 40kWh iar mica eoliana 2kWh…. acum, scadeti 42 kWh din 1300 si vedeți unde stați cu costurile.
    Prin comparație, eu am o locuință eficienta energetic, nu consum mai mult de 200 kWh pe luna.. iar masina mea ICE nu trebuie sa faca 140k km ca sa aiba amprenta de carbon egala cu o alta masina ICE. Poate nu sunt suficient de clar, daca nu mergi 140k km cu electrica ta, erai mai eco daca îți luai una ICE!

    nu spun ca ICE este soluția.. caci nu este.. iar electricele au avantajulul ca in orașe, nu ne mai omoară la nas cu fum de dizăl împuțit dpf off. Acestea fiind insa spuse, nici nu sunt soluția minune, mult visata si trâmbițata de salvare a planetei…, nu cu jjjde mine de lithium anual, nu cu procesele de fabricație a bateriilor.. si in mod cert, nu cu animale 100k+ euro si 3 tone, pe baterii..alea nu salvează nimic, facand, din contra, chiar contrariul!

    numai bine,
    Eugen

    • Nu mai calcula, ca iti va da cu virgula, deseurile acelor acumulatori, vor ajunge in containere de metal ,,depozitate” in groapa marianelor, si cand acele containere vor putrezi, o sa iasa pestii pe uscat sa ti tufa vreo doua in dinti ca ai vrut electrica, pe cand la alea cu motoare diesel sau benzina solutia e simpla, plantezi copaci dupa ce ai taiat un hectar, plantezi zece. Nu ca la noi taie toti cum vor, statu le vinde la austrieci la pret de nimic, si nimeni nu stie nimic. Abia astept sa va impoziteze astia electricele la kg…sa va iasa pe nas ecologia.

  9. Statul capitalist trăiește numai din escrocherii asupra populației. Se străduiește să facă viața oamenilor imposibilă! Sunt curios până când?

  10. @Adrian..cred ca ori nu ai citit bine.. sau ai citit in alta parte si mi-ai răspuns mie, ori nu înțelegi ce citești. Unde am spus eu ca electricele sunt solutia?, tocmai, ca am dat o gramada de argumente impotriva lor.
    Acestea fiind spuse, gunoaiele împuțite cunoscute si sub denumirea de dizăl-uri trebuie sa dispara!

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

- Advertisement -spot_img

Galerie Foto

Articole Recente