Specialistii de la Munro din SUA au testat in premiera noua generatie de masini electrice Kia Niro EV, si au descoperit faptul ca cei de la Kia au reusit sa dezvolte o masina complet noua extrem de eficient tehnologic.
Fanii masinilor EV premium se lauda ca masinile lor au platforme tehnice unice realizate din start pentru a putea sa fie vandute ca masini EV, insa acestia uita de faptul ca de obicei aceste masini sunt si foarte scumpe la achizitie.
Pentru a nu avea probleme cum vedem la Nissan Leaf, VW ID.3 sau noul Renault Megane E-Tech ,cei de la Kia au dezvoltat noul Niro EV pe o baza tehnica conventionala pentru a avea performante reale de top si un pret bun de achizitie.
Munro ne arata ca trenul de rulare al masinii a fost realizat de Kia asemenea unui sistem pe benzina sau diesel, adica exista un cadru motor unde motorul are transmisia integrata si un tampon de balans clasic.
Supensia fata si ranforsarile ei sunt imprumutate de la masinile Kia pe benzina, adica vor avea costuri de mentenanta foarte mici dupa ce maisna iese din garantie.
La fel si in spate unde puntea este multilink compacta pentru a permite lungirea acumulatorului de 64.8 kwh asamblat de Webasto.
In concluzie, noua Kia Niro EV este o masina moderna electrica care nu va avea niciodata problemele tehnice intalnite la fratii EV cu platforme 100% concepute sa fie EV, adica va avea costuri mici pentru inlocuirea suspensiei, si va avea o anduranta deja cunoscuta daca utilizeza deja piese din banca de organe Hyundai-KIA.
Noul model Niro EV este fabricat in Coreea de Sud, adica va avea o calitate de fabricatie peste cea a masinilor Kia si Hyundai fabricate in Europa sau Turcia.