In timp ce romanii sunt amplu criticati la Bucuresti de catre guvernanti si grupurile de interes ca avem un parc auto extrem de vechi, realitatea de pe sosea fiind una complet diferita.
In toate orasele resedinta de judet din Romania parcul auto nu are o varsta mai mare de 10 ani, situatie care este diferita in zonele rurale unde masinile sunt clar mai vechi.
Tinand cont de aceste asa zis “probleme” trebuie sa aratam faptul ca in Germania in 2023 parcul auto a depasit o varsta medie de 10 ani, adica germanul de rand NU mai cumpara in masa masini noi pentru ca vrea sa mearga cu cele vechi.
Si daca nu crezi ca vorbim de o dezinformare in masa citeste:
CAT DE VECHI SUNT MASINILE DIN ROMANIA?
In anul 2019 inainte de criza parcul auto din Romania avea o varsta medie de 16.5 ani, insa, satele ACEA arată că, în 2021, vârsta medie a parcului auto din România era de 15,1 ani, în timp ce în Grecia era de 17 ani, în Estonia de 16,8 ani și în Cehia 15,6 ani.
Adica, in doar doi ani parcul auto din Romania a intinerit cu aprope 2 ani in timp ce in 2019 erau inmatriculate 8.3 milioane de masini, iar in 2021 parcul auto ajungea la aproape 10 milioane de automobile.
Insa, marea supriza este studiul care arata ca in SUA vechimea medie a masinilor a ajuns la 13.6 ani, in crestere fata de anii precedent, insa extrem de apropiata de vechimea parcului auto din Romania.
Tari precum Grecia, Spania sau Italia au un parc auto mult mai invechit decat cel din Romania in ciuda fortatrii electrificarii tarii chiar daca nu este cazul.
Asa ca, daca ne uitam la parcul auto SH importat anual intr-un numar de peste 300.000 de unitati vedem ca romanii cumpara in medie masini diesel cu transmisii automate si cu puteri de peste 190 CP, respectiv masini premium germane.
Parcul auto din Romania nu este atat de invechit cum spune UE si presa auto aservita intereselor
VEZI CARE SUNT CELE MAI BUNE SI MAI SLABE MASINI CONFORM TUV!
PENTRU O PRESA AUTO INDEPENDETA ajuta Autolatest Romania sa ramana obictiva in continuare: Donează prin Patreon AICI