Una dintre cele mai putine vizibile masini pe soselele patriei este una 100% americana, care devine fara discutii o solutie mai buna chiar decat un BMW, Audi sau Mercedes-Benz.
Si cand spunem asta, noi cei de la Autolatest Romania facem o comparatie cu ceea ce insemnau cele trei marci germane premium, acum doua decenii si la ce nivel tehnologic au ajuns in prezent, unde calitatea de fabricatie este precara, iar toate motoarele au probleme tehnice grave!
Tinand cont de acest trend negativ al marcilor germane, am ales sa testam cea mai mica masina Cadillac, model care se vinde si in Romania prin intermediul dealerului Radacini Motors din Bucuresti.
DE CE CADILLAC SI NU BMW, AUDI SAU MERCEDES BENZ?
In primul rand, pentru simplul fapt ca germanii au inceput sa ceara pentru masinilor lor SUV compacte preturi “socant” de mari, iar tehnolgic aceste modele sunt cu adevarat problematice dupa ce ies din garantia de 2 ani fara limita de km.
Toti stim care sunt problemele cu distributia motoarelor 2.0 Turbo de la BMW, problemele cu consumul de ulei la Audi 2.0 TFSI sau celebra cutia S-Tronic garantata ca cedeaza dupa doar 50.000 de km, sau problemele cu electronica la toate masinile Mercedes precum GLA sau GLB.
Exact acestea sunt principalele motive pentru care noi recomandam un Lexus sau un Cadillac, insa daca ne uitam mai bine la ce preturi practica Toyota Romania pentru Lexus, te duci direct spre General Motors si al sau brand Cadillac.
CE REPREZINTA XT4 IN FATA CONCURENTEI?
In primul rand, noul Cadillac XT4 este un SUV de clasa compacta, care este direct concurent cu BMW X1/X2, Mercedes GLA/GLB sau Audi Q3 in toate versiunile lor de motorizari.
Caroseria lui XT4 este, din fericire, mult mai spatioasa la interior decat ceea ce ofera germanii, iar volumul portbagajului de 637 litri este best in class.
In al doilea rand, inca din primele momente observam faptul ca noul XT4 are o calitate a asamblarii si materiale de top chiar mai bune si decat cele de la Audi, situatie care ne readuce aminte de faptul ca germanii, in 2020, au scazut constant calitatea masinilor lor, pentru a avea o marja de profit cat mai mare.
Ei bine, Cadillac nu renunta la calitate si ofera un produs superior celor trei din Germania!
MOTOR SI CUTIE DE VITEZE
Si ca tot vorbeam de BMW, Audi sau Mercedes-Benz, trebuie spus ca BMW a inceput sa foloseasca in masa cutia Getrag cu dublu ambreiaj, gasita si la Renault, Mercedes ofera cutia 7DCT tot cu dublu ambreiaj, produsa in Romania, care nu este rafinata in utilizare, iar Audi se “mandreste” cu transmisia S Tronic, care este fara discutii cea mai slaba cutie cu dublu ambreiaj de pe piata la capitolul fiabilitate!
Tinand cont de acestea, noul Cadillac XT4 este oferit doar cu transmisia automata GM Hydra-Matic 9T50, cutie cu convertizor de cuplu extrem de rafinata in utilizare, chiar si cand vorbim de plecarea de pe loc cu sistemul Stop&Start activat.
In viata reala aceasta cutie schimba rapoartele mult mai bine si eficient in compartie cu o transmisie AT8 Aisin, iar faptul ca GM Hydra-Matic 9T50 are 9 trepte, se vede cel mai bine pe autostrada, unde masina ruleaza extrem de eficient chiar si la viteze mari.
Cat despre motor, putem spune ca acest 2.0 Turbo LSY ofera o putere maxima de 230 CP si 350 Nm, adica poate ajunge la 100 de km/h in doar 6.8 secunde.
CONCLUZIILE AUTOLATEST
De fiecare data cand avem ocazia sa testam un Cadillac, trebuie sa facem o comparatie directa cu ceea ce ofera BMW, Mercedes Benz sau Audi, iar acest Cadilllac XT4 este, fara discutii, o masina mai buna ca un X1, Q3 sau GLA!
Toti germanii cu dotari echivalente unui Cadillac XT4 (de 48.800 euro TVA inclus) au preturi de peste 60.000 euro, adica chiar si cu 15.000 euro in plus fata de masina americanilor.
Motorul lui Cadillac XT4 se regaseste si pe gama Chevrolet Camaro, adica nu are probleme tehnice nici cand merge la 7.000 rpm pe circuit, iar cutia GM Hydra-Matic 9T50 are o fiabilitate de top, fiind un produs GM de generatie noua.
Astfel, daca nu vrei sa te confrunti cu probleme precum: distributia si cutia Getrag la BMW, electronica si cutia 7DCT la Mercedes sau consumul de ulei si cutia S-Tronic la Audi, atunci ramane sa mergi sa testezi la Radacini Motors si acest Cadillac XT4, mai ales ca masina are termen de livare in cateva ore, fiind deja pe stoc.
PRO
Design 100% american
Interior cu materiale de buna calitate decat la BMW, Mercedes sau Audi
Motor de Camaro 2.0 Turbo LSY de 230 CP
Cutie automata GM Hydra-Matic 9T50 superioara unui Aisin AT8, Audi S-Tronic sau Getrag
Consum decent pentru un SUV AWD american
Sistem Active Fuel Management care reduce consumul in mod real
Pret de 48.800 euro TVA inclus, adica cu 15.000 euro mai ieftin decat oferta germana
Sistem 4×4 Twin-Clutch AWD eficient si in afara soselei
CONTRA
Retea redusa de unitati service pe intreg teritoriul Romaniei
Rezervor mic de benzina, doar 60 de litri
Valoare de revanzare pe o piata SH dominata de BMW, Mercedes si Audi
FISA TEHNICA
Motor Benzina
Numar de cilindri: 4 in linie turbo
Injectie: Injectie Directa
Capacitate cilindrica (cm3): 1998 cmc
Alezaj X Cursa (mm): – mm x – mm
Putere maxima CP/KW – rot/min: 230/5000
Cuplu maxim Nm – rot/min: 350/1500
Carburant: Benzina
Rezervor litri: 61
Transmisie
Punte motoare: 4×4
Cutie de viteze / nr. trepte: Automata Convertizor 9 trepte
Dimensiuni
Lungime (mm): 4599
Latime (mm): 1947
Inaltime (mm): 1605
Ampatament (mm): 2780
Portbagaj: 637 l-1385 l
Greutate la gol kg: 1832
Performante
0 – 100 km/h (s) – 7
Viteza maxima (km/h) –210
Consum mixt (l/100 km) WLTP: 8.7
Anvelope: 235/55R18
Pret
Pret lista cu TVA : 48.800 euro
Masina poate sa fie achizitionata de AICI:
infotainment mic, tablou de bord analog, clar nu e o masina de luat in calcul, fara hybrid…