In plina era a electrificarii cand masina cu motor termic este blamata vedem ca realitatea din Europa si in special cea din Romania este imbucuratoare.
In anul 2019 inainte de criza parcul auto din Romania avea o varsta medie de 16.5 ani, insa, satele ACEA arată că, în 2021, vârsta medie a parcului auto din România era de 15,1 ani, în timp ce în Grecia era de 17 ani, în Estonia de 16,8 ani și în Cehia 15,6 ani.
Adica, in doar doi ani parcul auto din Romania a intinerit cu aprope 2 ani in timp ce in 2019 erau inmatriculate 8.3 milioane de masini, iar in 2021 parcul auto ajungea la aproape 10 milioane de automobile.
Insa, marea supriza este studiul care arata ca in SUA vechimea medie a masinilor a ajuns la 13.6 ani, in crestere fata de anii precedent, insa extrem de apropiata de vechimea parcului auto din Romania.
In plus fata de asta, in Romania sunt importate sute de mii de masini SH care au norme de poluare Euro 6, adica in anii care urmeaza vom avea un parc auto si mai TANAR si CURAT la capitolul noxe auto.
Tari precum Grecia, Spania sau Italia au un parc auto mult mai invechit decat cel din Romania in ciuda fortatrii electrificarii tarii chiar daca nu este cazul.
Parcul auto din Romania nu este atat de invechit cum spune UE si presa auto aservita intereselor